رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛

تحصیل ۲۸۰۰ دانش آموز اوتیسم در ۴۸ مدرسه در کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:: هم اکنون نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز مبتلا به اوتیسم در ۴۸ مدرسه به تحصیل اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه اوتیسم کاشان در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این شمار مدرسه ۳۰  واحد دولتی و بقیه غیردولتی هستند.

وی نسبت دانش آموزان پسر اوتیسم به دختر را چهار به یک بیان کرد و گفت:: این دانش آموزان هفت گروه از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ارتباط عاطفی و اختلال یادگیری را شامل می‌شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: درصدد هستیم که تمام استان‌ها حداقل دارای یک مدرسه اوتیسم باشند.

به گفته وی، برنامه ریزی در این حوزه از پیچیدگی‌های خاصی برخودار است، چون نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی خاصی در این زمینه است.

قدمی، با توجه به راه اندازی مدرسه اوتیسم در شهرستان کاشان با ۱۵ دانش آموز پسر، گفت:: در صورت به حد نصاب رسیدن دانش آموزان این مدرسه مستقل خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم آموزش معلمان با تجربه برای دانش آموزان اوتیسم تاکید کرد و گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده و این مهم در حال پیگیری است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص تجهیزات مدرسه اوتیسم کاشان نیز بیان کرد: این سازمان با کمک اداره کل اصفهان تجهیزات مدرسه را  تامین خواهد کرد.

شایان ذکر است: اوتیسم یک شرایط پیچیده عصبی رفتاری در کودکان شامل اختلال‌هایی در تعامل اجتماعی و رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتار‌های تکراری و سخت است که به علت گستردگی علائم بیماری، آن را اختلال طیف اوتیسم نامیدند.

اوتیسم بیماری ناشناخته و در حال پیشرفت در کشور، از اختلال‌های دوران کودکی است که موجب جلوگیری از رشد ارتباطی فرد از بدو تولد می‌شود و تاکنون نیز دلیل خاصی برای آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/م

راه اندازی مدرسه اوتیسم در شهرستان کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.