ممنوع الخروجی "پوری حسینی" را تکذیب می‌کنم/ ۷.۵ میلیارد یورو به سامانه نیما برگردانده شد

وزیر اقتصاد گفت: تلقی این است که صادرکنندگان ارز را برمی گردانند، اما آنچه که تاکنون در سامانه نیما شاهد بودیم، بازگشت ۷.۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات است.

ممنوع الخروجی به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تجلیل از وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه برتر ارائه خدمات به امور ایثارگران اظهار کرد: رسیدگی تمام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد منجر شد تا امروز وزارت اقتصاد رتبه نمونه ارایه خدمات به امور ایثارگران را کسب کند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تنها ایثار عمیق بود که موجب شد تا یک سانتی متر از خاک واگذار نشود، این جنگ تنها نظامی نبود، بلکه در تمام حوزه‌های روانی و قبیله‌ای هم اجرایی می‌شد. آرامش امروز حاصل زحمات و تلاش‌های آن زمان و رشادت‌های شهداست.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایثارگران با تمام درجات معنوی نیاز به مهربانی و عطوفت ما ندارند، اما باید مرتبت آنها ارج نهاده شود، گفت: انقلاب اسلامی به چهل سالگی یعنی سن کمال رسیده است و به کوری دشمنان جشن این کمال را با تمام انگیزه و انرژی خواهیم گرفت، باید برای حفظ انقلاب به دنبال مصادیق جدید ایثار باشیم.

وی افزود: ترامپ در جهان تنها مانده و تنها چند کشور با او همراه هستند و این بیانگر شکست تفکرات اوست.

دژپسند تصریح کرد: امروز ایثار در فعالیت اقتصادی معنی دارد، یعنی صادرکننده نباید از بازگشت ارز به کشور دریغ کند، بلکه با سرعت بخشیدن به آن در حق اقتصاد فداکاری کند، تولید کننده نباید از همکاری با کشور باز بایستد.

دژپسند بیان کرد: ایثار یعنی اگر مویدی مالیاتی هستیم، گرفتار پدیده شوم فرار مالیاتی نشویم.

دژپسند: ممنوع الخروجی "پوری حسینی" را تکذیب می‌کنم

وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر خبر ممنوع الخروج شدن پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که تا لحظه پیش در اختیار من قرار دادند این موضوع صحت ندارد و موضوع ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان خصوصی سازی را تکذیب می‌کنم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما گفت: طبق دستورالعملی که مصوب و ابلاغ شده به صادرکنندگانی که زیر یک میلیون یورو و صادرکنندگانی که بین یک تا سه میلیون یورو صادرات دارند، اجازه داده می‌شود که بدون عرضه به سامانه نیما، ارز را به چرخه اقتصاد برگردانند.

دژپسند افزود: تلقی این است که صادرکنندگان ارز را برمی گردانند، اما آنچه که تاکنون در سامانه نیما شاهد بودیم، بازگشت ۷.۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: فردا هیئت واگذاری تشکیل می‌شود و در آن جلسه، استراتژی‌های جدید واگذاری را تعیین خواهیم کرد تا رویکرد‌ها ترقی یابند.

دژپسند درباره جدا کردن دبیرخانه اجرایی سیاست‌های اصل ۴۴ از سازمان خصوصی سازی گفت: این مسئله بحث جدیدی نیست؛ طبیعتا یک نهاد ناظر نمی‌تواند وصل به دستگاه مجری باشد و چون در گذشته این اشتباه رخ داده بود، با بررسی که انجام دادیم، مجدد این دبیرخانه را از سازمان خصوصی سازی جدا کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار