معاون توسعه کمک‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی مطرح کرد؛

یک سوم عایدات کمیته امداد از طریق مراکز نیکوکاری تحقق می‌پذیرد

معاون توسعه کمک‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: یک سوم عایدات کمیته امداد از طریق مراکز نیکوکاری تحقق می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اولین همایش تبیین اهداف مرکز نیکوکاری پیوند مدارس شهرستان بوکان،  امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن رازاوه بوکان برگزار گردید.

در این مراسم جهانبخش رضایی معاون توسعه کمک‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۰میلیارد ریال کمک به خانواده‌های تحت پوشش صورت گرفته و به علت اوضاع نامساعد اقتصادی و معیشتی، آمار افراد تحت پوشش کمیته امسال ۱۲۵ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری پیوند مدارس در کشور تاسیس شده است که این آمار در سطح استان ۶۰ مرکز پیوند مدارس می‌باشد و تا پایان سالجاری به ۷۰ مرکز افزایش خواهد یافت، افزود: نهاد‌های خیریه رقیب کمیته امداد نیستند بلکه یاری دهنده ما می‌باشند و هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث کلان حمایت از مراکز نیکوکاری است، زیرا که یک سوم عایدات کمیته امداد از طریق همین مراکز نیکوکاری تحقق می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: از این مراکز هیچ پولی به کمیته امداد استان یا شهر‌های همجوار نمی‌رود و فقط در همان شهر و محله و برای نیازمندان واقعی خرج و صرف می‌شود و تمامی موارد توسط بازرسان کشوری و استانی مورد بازرسی قرار می‌گیرد و بیلان مالی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری شفاف می‌باشد.

جهانبخش رضایی با بیان اینکه اولین مرکز پیوند مدارس در شهرستان بوکان با همکاری کمیته امداد امام و همت فعالان آموزش وپرورش و شروع به کار کرده است، اظهار داشت: در ادامه با تاسیس مرکز نیکوکاری مدارس، هر مدرسه به یک واحد نیکوکاری تبدیل خواهد شد و مدیران مدارس رابط مرکز پیوند مدارس خواهند بود و تمامی عایدات به مدارس نیازمند در طول سال خرج و هزینه دانش آموزان و مدارس کم بضاعت خواهد شد.

رضایی با اعلام اینکه سامانه "سخاوت" به همت شهرداری و فرمانداری ارومیه برای اولین بار در کشور جهت ثبت مشخصات نیازمندان واقعی تاسیس شده است تا خدمات رسانی بهتر به این عزیزان صورت گیرد، تصریح کرد: سامانه‌ای که کمیته امداد آذربایجان‌غربی تحت عنوان سامانه سخاوت ایجاد کرده یک گام مثبت برای ساماندهی مراکز خیریه سراسر کشور محسوب می‌شود و همچنین هدف کمیته امداد هم افزایی با تمام مراکز نیکوکاری می‌باشد و به طور کامل پشتیبانی و حمایت از این نهاد‌های مردمی صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری همایش تبیین اهداف مرکز نیکوکاری پیوند مدارس شهرستان بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.