تجلیل از افسران راهنمایی و رانندگی و فعالان عرصه بیمه استان مرکزی

در مراسمی در اراک از افسران راهنمایی و رانندگی و فعالان عرصه بیمه استان مرکزی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دوره آموزش کارشناسان تصادفات پلیس راهور استان مرکزی  در اراک برگزارو در این همایش از افسران راهنمایی و رانندگی و فعالان عرصه بیمه استان تجلیل شد.

این همایش با مشارکت پلیس راهور استان مرکزی و شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان مرکزی در مرکز خدمات کسب و کار شهر اراک برگزار شد.

سرهنگ حسینی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی دراین همایش گفت: کارشناسی تصادفات یکی از مقوله‌های مهم در راهنمایی و رانندگی است و بهروری یک افسر در کارشناسی خلاصه میشود و برای افسران دوره‌های ویژه به ویژه برای تصادفات منجر به فوت برگزار میشود.

سرهنگ حسینی افزود: کارشناس باید نظری ارائه دهد که ممکن است یک طرف متضرر شود، اما این فرد باید بداند نظر کارشناس قانونی است و مامور جای هیچ بحثی را خالی نگذاشته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان تصادفات همانند قضات هستند و نظر آن‌ها قابل استناد است اضافه کرد: به موقع رسیدن افسران در سر صحنه تصادف از ویژگی‌های کارشناسی است.

۲۷ درصد کروکی‌های ترسیم شده مربوط به صحنه‌های تصادف بهم خورده‌ها

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی ادامه داد: ۲۷ درصد کروکی‌های ترسیم شده تصادفات در ۹ ماه اخیر سال جاری استان مرکزی مربوط به پرونده‌های صحنه‌های تصادف بهم خورده‌ها است.

وی با اشاره به تصادفات ساختگی اظهارکرد: در زنجیره علل تصادف کلید وقایع نقطه برخورد است و عواملی که به کارشناسی افسر در صحنه کمک میکند شامل آثار و جای لاستیک بر روی آسفالت جاده است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: از دیگر از عوامل که باید به ان توجه کرد داغ بودن موتور خودرو، ریزش گل و لای و قطعات جدا شده از وسیله نقلیه است که میتواند در امر کارشناسی به افسر کمک بسزایی کند.

امروز جامعه به پرداخت حق بیمه سنگین معترض است

مهر بخش رئیس شورای هماهنگی شرکت بیمه استان مرکزی هم با بیان اینکه در کشور‌های که بیمه به صورت صحیح اجرا میشود عوارض به بیمه نمی‌بندند گفت: امروز جامعه به پرداخت حق بیمه سنگین معترض است.

مهر بخش افزود: عموم مردم نمیدانندکه یک بخش حق بیمه را میتوان حذف کرد و آن بخش اول خسارت است که در حق بیمه پرداخت میکنند وعدد حق بیمه را قانون مشخص میکندکه عدد پرداختی شرکت بیمه مبانی اصلی حق بیمه است.

وی در ادامه به کلاهبرداری‌هایی که در بیمه رخ میدهد اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه افراد کلاهبردار همیشه یک قدم جلوتر از شرکت بیمه هستند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت بیمه استان مرکزی ادامه داد: ۳۵ درصد بیمه شخص ثالث برای شرکت بیمه نیست، ۳۰ درصد خسارات تقلب و جعلی است، ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث زمانی که تصادفی رخ دهد به وزرات بهداشت تعلق میگیرد، ۸ درصد به صندوق تامین خسارات مدنی تعلق میگیرد، ۹ درصد عوارض و مالیات است و ۲ درصد به نیروی انتظامی و راهداری و اورژانس تعلق می‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه هرساله شاهد هستیم که دیه افزایش پیدا می‌کندگفت: روزانه چهل تا پنجاه نفر تصادفات داریم که روزانه بیمه این تعداد تصادفات را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.