ثبت ۱۷۵ اختراع در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند از ثبت ۱۷۵ اختراع و ابداع توسط اساتید این دانشگاه خبر داد.

وجود ۱۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه بیرجندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در نشست خبری تشریح دستاوردهای دانشگاه بیرجند در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت:جمعیت دانشجوی این دانشگاه از سال ۵۶ تاکنون ۲۴۹ درصد افزایش داشته و به ۱۲ هزار دانشجو رسیده است.

وی افزود:نیروی انسانی هیئت علمی استاد ۹۰ درصد،دانشیاران ۴۳۰ درصد و استادیاران ۴۲ درصد رشد داشته است.

خامسان با بیان اینکه این دانشگاه ۳۴۰ عضو هیئت علمی دارد که از دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده اند،گفت: از سال ۷۷ به بعد با رشد منفی کارکنان دانشگاه روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین از رشد ۲۹۱ درصدی در کدرشته‌های دانشگاه خبر داد و افزود:در سال ۵۶ سه کد رشته داشتیم که این کدرشته‌ها در سال ۹۷ به ۳۵۲ رسیده است.

وی رشد متوسط سالیانه در حوزه فضای آموزشی را ۶ درصد و در کمک آموزشی نیز ۱۲ درصد در چند سال اخیر عنوان کرد.

خامسان گفت:مقالات علمی دانشگاه بیرجند ۸ هزار و ۶۴ مقاله علمی در رده‌های مختلف و ۲ هزار و ۳۶۰ مقاله isi بوده است.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین از اجرای ۴۱۹ طرح پژوهشی در سطح ملی و استانی خبر داد.

وی افزود: در المپیاد علمی امسال یک رتبه زیر سه و دو رتبه زیر ۱۰ داشتیم.

خامسان با بیان اینکه بیرجند در سطح ملی ۱۶ مین دانشگاه ملی است، گفت: در چشم انداز سال ۱۴۰۴ تلاش داریم رتبه دانشگاه را به زیر ۱۵ و در سطح جهانی رتبه خود را به زیر هزار برسانبم.

رییس دانشگاه بیرجند افزود: در شاخص‌های بین المللی سال ۹۲ تا ۹۷، سی مورد مورد تفاهم نامه، ۲۰ مورد پایان نامه و ۷ مورد تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های خارج کشور داشتیم.

قادری معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند نیز در این نشست گفت: حوزه فرهنگی دانشگاه کار‌های جدیدی در کنگره دو هزار شهید در داخل و خارج دانشگاه انجام داد.

وی افزود: چهلمین جشنواره حرکت در اواخر بهمن و اوایل اسفند برگزار خواهد شد.

قادری اظهار کرد: جشنواره رویش و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در حوزه فرهنگی است.

دانشگاه بیرجند سهمی از طرح توازن ندارد

خامسان گفت: سهم دانشگاه بیرجند از مرحله طرح توازن امسال صفر بوده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه سهم مهاجرت در کل کشور ۵/۳  است، افزود:در خراسان جنوبی نیز شاهد مهاجرت  ۸/۴ قشر جوان بوده ایم.

وی با بیان اینکه اگر تحولی در وضعیت دانشگاه ایجاد نشود وضعیت مهاجرت در استان بدتر خواهد شد، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع مهاجرت باید بودجه آموزش عالی افزایش یابد.

در طرح توازن درصدی از پول اختصاص داده شده به مؤسسات کم می شود و باید در اختیار استان‌های در حال توسعه قرار گیرد تا استان‌های فقیر و غنی در یک سطح قرار گیرند.

دانشگاه بیرجند بزرگترین دانشگاه در شرق کشور است.

انتهای پیام/غ

مهاجرت ۸/۴ قشر جوان در خراسان جنوبی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.