آیت الله دری نجف آبادی:

بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است.

بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مدیران و معاونین نیروگاه حرارتی شازند گفت: بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مدیران و معاونین نیروگاه حرارتی شازند گفت: بعد از انقلاب تولید برق در کشور ۱۰ برابر شده است و امروزه انواع نیروگاه‌ها در کشور تولید شده و تکنولوژی نصب راه اندازی و انتقال این حوزه در کشور است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: وزارت نیرو وزارتی ریشه‌دار خدمتگزار و ارزشمند و یکی از وزارتخانه‌های مادر و سرنوشت ساز کشور است که چهدر بخش برق و چه در بخش آب به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های وزارت نیرو باید در انرژی‌های نو باشد ودر مصرف باید صرفه جویی و در مدیریت تامین آب برنامه‌ریزی شود تا بهره‌وری از همه لحاظ به ۱۰۰ درصد برسد و نیروگاه حرارتی شازند باید با تمام ظرفیت ۱۰۰ درصد در حال فعالیت باشد و مصالح کشور را در نظر بگیرد.

مجلس و مجمع تشخیص مصلحت در واگذاری‌ها بازنگری کند

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در خصوصی سازی‌ها باید بیشترتدبیر شود و واگذاری‌ها باید از سوی مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بازنگری کلی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: واگذاری‌ها باید در راستای بهره وری بهتر به مردم واگذار شود و سرمایه ملی را به افراد سودجو و دلال واگذار نکنیم و کارشناسان هم در بحث قیمت گذاری همه موارد از جمله سرمایه گذاری‌های ارزی و ریالی و انسانی را مد نظر قرار دهند.

بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند هم دراین جلسه گفت: نیروگاه حرارتی شازند یکی از پروژه‌های عظیم ملی است که سالیانه شش و نیم میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و برق تولیدی نیروگاه با پنجاه دقیقه مصرف برق کل کشور در ۲۴ ساعت برابر است.

بادرستانی افزود: برق تولیدی در نیروگاه شازند نسبت به برق تولیدی شرکت‌های چینی و خارجی‌ها ۶۰ درصد ارزان‌تر برای دولت تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: در سنوات گذشته بیش از ۹۸ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه گاز بوده است و در مصرف آب هم کم مصرف بوده ایم و فقط از ۳ حلقه چاه آب در تابستان بهره برداری می‌کنیم که در زمستان یک حلقه چاه در مدار است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه برق شازند رتبه سوم ارزیابی در کل کشور را دارد و مشکلی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مشکل نقدینگی است، ولی با این وجود به کار لطمه‌ای وارد نشده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.