اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دامی علیه بیماری لمپی اسکین در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان دامی علیه بیماری لمپی اسکین در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان دامی علیه بیماری لمپی اسکین در استان آغاز شد و هدف از اجرای این طرح ایمن سازی جمعیت دام‌های سنگین است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در این طرح بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین به صورت رایگان علیه این بیماری در استان واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه لمپی اسکین یک بیماری ویروسی با ابتلای بالا است ادامه داد: این بیماری در دام‌ها موجب کاهش تولید شیر، سقط، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب پوستی در دام‌های سنگین می‌شود که از طریق گزش حشرات منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری از دام به انسان قابل انتقال نبوده و تهدیدی برای انسان بشمار نمی‌آید افزود: به دلیل میزان واگیری بالا، تلفات، و هزینه‌های درمان منجر به خسارات اقتصادی شدیدی در دامداری می‌شود.

محرابی گفت: اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به صنعت دامداری استان صورت می‌گیرد و لازم است دامداران برای پیشگیری و کنترل بهتر بیماری، نسبت به رعایت دقیق اصول بهداشتی و امنیت زیستی در واحد خود و نیز همکاری لازم با گروه‌های دامپزشکی را داشته باشند.

انتهای پیام/م

 

طرح واکسیناسیون رایگان دامی علیه بیماری در گلستان اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار