آتش‌بس در الحدیده بیش از ۳۰۰ بار نقض شده است

نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ۴۸ ساعت گذشته ۳۰۶ بار آتش‌بس را در الحدیده نقض کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ۴۸ ساعت گذشته با به چالش کشیدن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، ۳۰۶ بار آتش‌بس را در الحدیده نقض کرده‌اند.

یحیی سریع افزود: مزدوران سعودی در ۴۸ ساعت گذشته با ۱۵۹ گلوله توپ، محله‌های مسکونی، مزارع و منازل شهروندان را در الحدیده گلوله باران کرده‌اند.

او ادامه داد: هواپیما‌های شناسایی و جاسوسی متجاوزان به پرواز خود بر فراز شهر‌های الحدیده، الدریهمی و حیس در استان الحدیده ادامه دادند. نیرو‌های ما جابجایی و تحرکات نیرو‌ها، خودرو‌ها و نفربر‌های متجاوزان را که به صورت گسترده در برخی مناطق الحدیده صورت گرفت، رصد کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت: جنگنده‌های متجاوز سعودی در دو روز گذشته، ۵۶ حمله هوایی در استان‌های مختلف یمن انجام دادند که از جمله ۲۷ حمله به صنعا صورت گرفت.

یحیی سریع افزود: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جلوی پیشروی مزدوران سعودی را به «تبه ابوشهید» در الربوعه و در «اسطر» در شهرستان «خب و الشعف» در استان جوف گرفتند.

او اضافه کرد: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین چهار عملیات تهاجمی به مواضع مزدوران در نجران و المزرق در حجه انجام دادند.

سریع گفت: نیرو‌های یمنی در ۴۸ ساعت گذشته هفت حمله به مواضع مزدوران در جبهه‌های مرزی و داخلی انجام دادند. در حملات نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به متجاوزان و مزدوران در جبهه‌های مختلف، تلفات و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار