آغاز طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروز ۹۸ در آذربایجان غربی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آغاز طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروز ۹۸ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علیرضا محمودی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از برنامه‌ریزی برای نظارت بر نحوه عملکرد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره و فروش فوق‌العاده محصولات خبر داد و افزود: در این رابطه ضمن استقرار غرفه ثابت عوامل واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات در ورودی کلیه نمایشگاه‌ها به منظور نظارت به هنگام و احقاق حقوق مصرف کنندگان، و نظارت مستمر بر نحوه خدمات‌رسانی پارکینگ نمایشگاه و جلوگیری از تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد.
 
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید بر عدم عرضه کالا‌های غیر استاندارد و قاچاق در نمایشگاه‌های بهاره افزود: علاوه بر آن نظارت ویژه بر رعایت نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور و رعایت ضرایب سود مجاز در مقاطع عمده و خرده‌فروشی توسط مبادی صنفی عرضه کننده کالا و خدمات انجام می‌شود.
 
وی ضمن اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۸ درنیز افزود: در این رابطه برنامه‌ریزی لازم برای تعیین و معرفی شبکه‌های توزیع منتخب و قابل شناسایی به منظور عرضه اقلام مشمول طرح تأمین و توزیع ایام نوروز، با هدف جلوگیری از هر گونه تخلف در توزیع اقلام به لحاظ کیفیت و کمیت و قیمت کالا‌ها انجام می‌شود.
 
وی از کالا‌های اولویت‌دار در نمایشگاه‌های بهاره نیز گفت: این کالا‌ها عبارتد از شامل پوشاک، کیف و کفش اقلام پروتئینی آجیل و خشکبار شیرینی میوه و سایر کالا‌های پر مصرف این ایام است
 
محمودی با تاکید بر نظارت مؤثر به منظور حصول اطمینان از خالص فروشی کالا اعم از شیرینی و میوه بیان کرد: علاوه بر آن برخورد قاطع و بازدارنده با متخلفین تحت عنوان کم‌فروشی نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.
 
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از نظارت بر نحوه تولید، چاپ و مصرف جعبه‌های مقوایی شیرینی مطابق با معیار‌های سازمان ملی استاندارد و تأیید دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز خبر داد و افزود: علاوه بر آن نظارت بر حسن اجرای قیمت‌های مصوب پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل درون شهری و نظارت بر نحوه ارائه خدمات در اتوبوس‌های ویژه بر اساس ضوابط و مقررات نیز انجام می‌شود.
 
وی هم چنین از مدت اجرای این بازرسی افزود: در مدت اجرای طرح بازرسی نوروزی از اول بهمن تا ۱۵ فروردین سال آینده گروه‌های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، میادین میوه و تره بار، پایانه‌های مسافربری بین شهری به ویژه استان‌های سیاحتی، زیارتی و مهمان‌پذیر مستقر می‌شوند.
 
انتهای پیام/م
 

اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۸ در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.