مجامع استانی سمن ها، بال پرواز معاونین جوانانند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: همانطور که در ورزش هیئت‌ها و فدراسیون‌ها با معاونین ورزشی هماهنگی و همراهی دارند، در حوزه جوانان نیز بال پرواز معاونین جوانان، همین مجامع استانی سمن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشستی صمیمی با معاونین جوانان و رؤسای مجامع استانی که با حضور امیری خراسانی مدیرکل و اسدی معاون فرهنگی و امور جوانان استان کرمان در محل هتل پارس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز در کرمان برای برگزاری انتخابات مجمع ملی سمن‌های جوانان دور هم جمع شده ایم، گفت: در حوزه‌ی جوانان، پس از گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، این نخستین بار است که یکی از آرزو‌های جوانان محقق می‌شود.
وی با اعلام اینکه مصوبات این مجمع حداقل مربوط به ۲۰ سال پیش است، افزود: در واقع، مصوبه‌ی این مجمع مربوط به سال ۷۶، مصوب شورای عالی جوانان مبنی بر تشکیل مجمع ملی تشکّل‌های جوانان بوده است.
تندگویان تصریح کرد: خداوند به ما توفیق داد در این مدت توانستیم هماهنگی‌های این رخداد بزرگ را انجام دهیم و موضوعاتش را با وزارت کشور و نهاد‌های دیگر حل و فصل کنیم و از شورای ملی جوانان برای سن جوانان و یکسری موضوعات دیگر که جزو مشکلاتمان بود، مصوبه بگیریم تا بتواند کار هموار شود.
تندگویان بیان داشت: با همه مشکلات و سختی‌هایی که در این زمینه وجود داشت، توانستیم به توافق خوبی با وزارت کشور برای تخصیص شناسه سمن‌های جوانان برسیم و بدین ترتیب هویت سمن‌های جوانان به رسمیت شناخته شد.
وی با اشاره به موافقت شورای عالی جوانان با تغییر سن جوانی از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال گفت: همه این موفقیت‌ها سبب شد تا فردا نخستین انتخابات مجمع سمن‌های جوانان برگزار شود.
تندگویان ابراز امیدواری کرد: این انتخابات به خوبی و همانطور که در شأن تشکل هاست، برگزار شود.


وی با ابراز خرسندی از نشست معاونین امور جوانان استان‌ها با روسای مجامع استانی سمن‌ها افزود: این اولین بار است که به صورت همزمان نشستی با معاونین جوانان استان‌ها و روسای مجامع استانی سمن‌ها داریم که بسیار اتفاق خوبی است و همدلی همه دوستان را نشان می‌دهد.
تندگویان یادآور شد: فردا برای انجام برنامه‌هایی که داریم، روز فشرده ایست چرا که باید علاوه بر برگزاری انتخابات، بعد از ظهر در خدمت معاون اول رییس جمهور و سایر وزرایی که می‌آیند، باشیم و بتوانیم کار مجمع ملی را با حضور معاون اول استارت بزنیم و این اتفاق بزرگ شکل گیرد.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بچه‌های مجامع و تشکل‌ها در سراسر کشور، کنار ادارات کل کار می‌کنند و همیشه پای کار هستند، بیان داشت: از بدو ورودم، به این بچه‌ها اعتماد کامل کردم و اکنون یک سال و نیم است که داریم مستقیم و از نزدیک با هم کار می‌کنیم و طی این مدت تمام تلاش خود را بکار بردم تا اعتبار، شأنیت و جایگاه واقعی که بچه‌ها دارند، احیا شود و برگردد.
تندگویان، مجامع استانی سمن‌های جوانان را دو بال برای پرواز معاونین جوانان عنوان کرد و گفت: همانطور که در ورزش، هیئت‌ها و فدراسیون‌ها با معاونین ورزشی هماهنگی و همراهی دارند، در حوزه جوانان نیز بال پرواز معاونین جوانان همین مجامع استانی سمن‌ها هستند، پس اگر ما بتوانیم در مجامع کار خوب و ماندگاری انجام دهیم، خودمان سربلند می‌شویم و دستاوردش، دستاورد کل وزارتخانه است.
وی افزود: مطالبه گری و دخالت در امور اجرایی دو بحث جداگانه است و بنده از شأنیت معاونین دفاع می‌کنم و اجازه دخالت در امور اجرایی را به کسی نخواهم داد، اما همه می‌توانند خواسته‌های خود را از معاونین مطالبه کنند.

تندگویان با بیان اینکه هنوز کاستی‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: امیدوارم با این اتفاق خوب و رسمی شدن فعالیت سمن‌های جوانان با کمک هم، کار‌های خوبی در حوزه جوانان انجام دهیم و مشکلات و کاستی‌ها را از بین ببریم.


وی یادآور شد: جلسه‌ی امشب برای این است که برنامه‌ی فردا را با هم هماهنگ کنیم، پس هم معاونین و هم رؤسای مجامع باید بچه‌ها را توجیه کنید تا در مدل اجرای فردا با مشکل مواجه نشوند.
تندگویان تأکید کرد: فردا باید برنامه‌ها زودتر جمع بندی و انتخابات انجام شود تا ساعت ۱۴:۳۰ که جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در مجمع حضور می‌یابند، آماده باشیم.
وی ضمن قدردانی از میزبانی شایسته‌ی کرمان در این رویداد بزرگ، تصریح کرد: از استان کرمان بی نهایت سپاسگزام، چرا که واقعا در این مدت خیلی هماهنگ و خیلی خوب برنامه‌ها را پیگیری کردند.
تندگویان با ابراز رضایت از کار تشکل‌های خوب استان که برنامه‌ها را بر عهده گرفتند، یادآور شد: کار سخت و بزرگیست که الحق والانصاف استان دارد به خوبی انجام می‌دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: این رخداد مهم سبب آبرو و اعتلای استان و جوانان کل کشور شود.


امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز ضمن عرض خیرمقدم به حضار، ورودشان را به دیار کریمان خوش آمد گفت و بیان داشت: برای استان کرمان باعث بسی افتخار است که در مجمعی به این خوبی و تاریخی میزبان شما عزیزان است.
وی با تشکر ویژه از وزارت و سایر دست اندرکاران که زحمت کشیدند تا این اتفاق خوب رخ داد، افزود: خداوند را شاکریم بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره توانستیم این برنامه را برگزار کنیم.
امیری خراسانی با اعلام اینکه برای برگزاری مناسب این برنامه، مجمع سمن‌های استان کرمان زحمات زیادی کشید، ابراز امیدواری کرد: در ادامه‌ی مسیر اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

روح اله اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز قدم حضار را برای استان مبارک دانست و گفت: برای من باعث افتخار است، در جمعی کار می کنم که بی حاشیه و به دور از بی اخلاقی، به دنبال کار واقعی هستند.

وی افزود: تفاوت اعضای سمن ها با افراد عادی کاملاً در این برنامه ها مشهود است که چگونه فعالیت در سمن سبب ارتقای مهارت های اجتماعی افراد شده و تعالی فرد را به دنبال دارد.

اسدی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم بستری مناسب برای شعار "هر جوان عضو یک سمن" را مهیا کنیم و از این طریق به پیشرفت جامعه  کمک نماییم.

انتهای پیام/ب

نشست صمیمی معاون امور جوانان وزارت ورزش با معاونین جوانان و رؤسای مجامع استانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار