افتتاح ۴ طرح بزرگ صنعتی در ملایر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر از بهره برداری ۴ طرح بزرگ صنعتی در این شهرستان خبر داد.

افتتاح 4 طرح بزرگ صنعتی در ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازهمدان، داریوش صفاری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴ طرح بزرگ صنعتی بهره برداری می‌شود، افزود: طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس با ظرفیت ۱۲ هزار تن فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی در دهه فجر بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: برای راه اندازی مرحله دوم شرکت فروسیلیس غرب پارس در شهرک صنعتی جوکار ۸۶۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و زمینه اشتغال برای ۱۳۰ نفر را فراهم کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر اظهار داشت: علاوه بر این شرکت آهن و سیلیس آذرخش نیز همزمان با دهه فجر با اعتبار ۵۰۲ میلیارد ریال در زمینی به مساحت بیش از ۵۵ هزار مترمربع در شهرک صنعتی جوکار بهره برداری می‌شود.

صفاری اظهار داشت: این شرکت قادر به تولید سالانه ۱۲ هزار تن فروسیلیسیوم و ۳ هزار و ۶۰۰ تن پودر میکرو سیلیکا است و فرصت شغلی برای ۱۲۰ نفر را ایجاد می‌کند.

وی به ۲ واحد صنعتی برش انواع سنگ مرمریت و تراورتن اشاره کرد و افزود:این واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۵ نفر و شرکت بتن آماده با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت اشتغال ۱۱ نفر را از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری همزمان با دهه فجر در این شهرستان عنوان کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به اینکه همچنین آغاز عملیات اجرایی ۳ طرح بزرگ فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار آغاز خواهد شد، افزود: همزمان با ایام دهه فجرعملیات اجرایی شرکت فروآلیاژ لوتوس آدلی با اعتبار ۷۶۹ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

صفاری یادآور شد: این شرکت در زمینه تولید فروسیلیکو منگنز فعالیت می‌کند و با بهره برداری از این طرح صنعتی برای ۹۸ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت فروآلیاژ آسا آذرین با اعتبار ۷۱۸ میلیارد ریال و زمینه اشتغال ۱۴۵ تن برای تولید فروسیلیسیوم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی و طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس با یک هزار و ۳۹ میلیارد ریال اعتبار برای تولید شمش منیزیم و ظرفیت اشتغال ۱۳۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها در دهه فجر آغاز می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: شرکت فولاد آلیاژی ملایر که ۶۴۷ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و راه اندازی آن هزینه شده و یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی ملایر به شمار می‌رود، در ایام دهه فجر به چرخه تولید بازمی گردد.

صفاری با بیان اینکه این شرکت در زمینه تولید شمش فولاد سبک آلیاژی و میلگرد فولادی فعالیت می‌کند افزود: این طرح بزرگ صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۳۰ نفر را فراهم کرده است.

وی همچنین طرح توسعه و بازدید از شرکت بافتسان با میزان سرمایه گذاری یک هزارو ۴۹۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۱۶ نفرو شرکت بافتینه با میزان سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی نفر برای تولید منسوج بی بافت را از دیگر طرح‌های صنعتی در دهه فجر برشمرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایرادامه داد: در ایام دهه فجر امسال همچنین از شرکت نورد لوله آریا با میزان سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۲۲ نفر در زمینه تولید لوله درزدار فولادی خطوط نفت و گاز بازدید می‌شود.

انتهای پیام/ب

۴ طرح بزرگ صنعتی در ملایربه بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: اشتغال ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.