حق‌دوست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

ترکیب «گُل» با توتون قلیان صحت دارد؟

معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت درباره ترکیب گُل با توتون قلیان جهت شادی‌آور کردن آن توضیح داد.

 ترکیب گل و توتون مستند علمی ندارد/ برخورد جدی وزارت بهداشت با متخلفان حوزه دخانیاتعلی اکبر حق دوست معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده مخدر گل نوع محرکی است که با تاثیر قرار دادن تحرکات مغزی، سیستم عصبی را تحریک می‌کند.

وی ادامه داد: در برخی از موارد نادر، متخلفین برای جذب مشتریان بیشترماده مخدر گل را با توتون و یا حتی سیگار مخلوط می‌کنند.

حق دوست اضافه کرد: ماده مخدر گل نشاط‌آور است و مخلوط آن با توتون باعث افزایش اعتیاد و وابستگی افراد مصرف کننده می‌شود؛ به همین دلیل ممکن است برخی از افراد متخلف برای نگه داشتن مشتریان خود اقدام به این کار غیر قانونی کنند که البته باید بگویم این‌گونه موارد در تمام دنیا مطرح است اما مستندات قوی  در این خصوص هیچ‌وقت وجود ندارد.

معاون راهبردی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: کارشناسان نظارتی وزارت بهداشت با این گونه مسائل برخوردی شدید می‌کنند تا آسیبی به مردم و به خصوص جوانان وارد نشود.

وی گفت: استعمال دخانیات و قلیان سبب بروز آسیب جدی به افراد و به ویژه جوانان می‌شود و به شدت سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اظهارات حق دوست درباره ماده مخدر گل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
وزارت بهداشت سالی یبار طرح ضربتی جمع اوری قلیون میده بعد از یک هفته ده روز دوباره روز از نو روزی از نو...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اگر شما یک مغازه مثلا شش در چهار متری را بخواهید کتابخانه یا نه کبابیش کنی هفت خوان رستم را باید طی کنی انهم شاید نشود اما یک کتابخانه بزن یا یک کبابی بقل اون کتاب یا کباب یک قلیون هم سرو کن بخدا فوری بهت مجوز میدن.
آخرین اخبار