تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟

پل پیاده رو منطقه سیدین شهر گرگان بعد از دو سال ساخت کاربری خود را تغییر دارد و اکنون محل تردد خودرو‌ها است که افزایش تصادفات یکی از تبعات آن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، وجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد و به عنوان یک برند شاهد در شهرسازی برای جدایی عملی بین عابرپیاده و سواره است که می‌تواند به عنوان یک نشانه شهری نیز مورد توجه باشد و شهر را در مسیر توسعه و افزایش زیبایی بصری قرار دهد و یا برای وصل کردن دو طرف رودخانه است که می‌تواند با زیباسازی آن در زمینه سیمای شهری تاثیر گذار باشد.
 
تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟
 

پل پیاده رو دیروز، امروز محل تردد خودرو هاست

 
گله مندی شهروندان گرگانی در خصوص پل سیدین که مشکلات متعددی برای مردم آن منطقه ایجاد کرده است به گوش ما رسید و ما پیگیر این مشکل شدیم، به میان شهروندان منطقه رفتیم تا مشکلاتشان را مطرح کنند.

یکی از شهروندان ساکن منطقه در مورد فرزندش که برای رفتن به مدرسه از این پل استفاده می‌کند گفت: این پل یکی از پل‌های قدیمی شهر گرگان است که برای رفت و آمد مردم و تردد دانش آموزان ساخته شد تا با اطمیان خاطر از رودخانه عبور کنند که متاسفانه اکنون تبدیل به محل تردد خودرو‌ها شده است و باعث ترس و استرس والدین برای حفظ جان فرزندانشان شده است.

شهروند جوان دیگری هم در مورد عرض این پل گفت: اگرچه کاربری این پل تغییر کرده، اما برای استفاده جدید هیچ استاندار سازی صورت نگرفته است و عرض این پل بسیار باریک است و در شب برای رفت و آمد دچار مشکل می‌شویم و هرلحظه امکان تصادف وجود دارد.
 
تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟

یکی از میانسالان هم که برای بهبود وضعیت این پل تلاش فراوانی کرده بود گفت: این پل ابتدا با هدف محل عبور عابران ساخته شده بود تا دانش آموزان این منطقه از روی این پل برای رفتن به مدرسه استفاده کنند، اما بعد از دو سال نحوه استفاده آن تغییر کرد و حالا پیاده رو ساخته شده روی پل هم طبق استاندار نیست و ورودی و خروجی آن با خیابان‌های اطراف همخوانی ندارد و عابران برای رفت و آمد مشکل دارند.

برای پاسخ به مشکلات مطرح شده مردم به سراغ مسئول مربوطه شهرداری گرگان رفتیم.

اورسجی مدیرفنی معاونت شهرداری گرگان در پاسخ به شکایات و گله مندی مردم در مورد این پل گفت: پل سیدین یکی از پل‌های قدیمی است و در زمان ساخت آن، عرض خیابان‌های اطراف آن در این حد نبود و اکنون با افزایش ظرفیت این خیابان‌ها، گنجایش این پل متناسب با عرض خیابان‌های اطراف نیست و شهرداری پیگیر این موضوع است.
 
تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟

وی افزود: از برنامه‌های در دست اجرا شهرداری افزایش عرض این پل با سازه‌های مقاوم و جدید است تا مسیری ایمن برای عابران پیاده لحاظ شود، ولی اینکه بخواهیم پلی مستقل از آن احداث کنیم شاید این اتفاق رخ ندهد، اما تمام تلاش ما ایجاد مسیر مطمئن و ایمن برای مردم این منطقه است.
 

اتصال پل سیدین به چهارراه، اما بدون علائم راهنمایی و رانندگی

 
برخی دیگر از شهروندان گرگانی نسبت به موضوع چهار راهی که اتصال یافته به پل سیدین که هیچ علائم راهنمایی و رانندگی ندارد صحبت کردند که عواقب آن افزایش تصادفات است.

بانوی جوانی از افزایش تصادفات در این پل گفت: با توجه به افزایش تردد بر روی این پل، اما این منطقه تاریک و بدون روشنایی است و این کاهش دیدباعث افزایش تصادف در این نقطه شده است.

جوان دیگری به سرعت زیاد خودرو‌ها اشاره کرد و گفت: اتصال این پل به خیابان اصلی و سرعت زیاد خودرو‌ها باعث شده در هر ماه حداقل ۳ مورد تصادف داشته باشیم و هیچ تابلو و چراغ راهنمایی هم نصب نشده است تا این حوادث را کاهش دهد و هرکس برای خود رانندگی می‌کنند.
 
تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟

یکی از مردان میانسال هم در مورد حفاظ و نرده این پل و رودخانه گفت: به دلیل کوتاه و طول کم حفاظ رودخانه و پل بار‌ها خودرو‌ها به داخل رودخانه سقوط کردند و تا کنون کسی هم پاسخگو نبوده است و این اتفاق بیشتر در شب رخ داده است.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات این پل از سال ۹۶ مکاتبات زیادی انجام شد و طرح‌های متعددی مانند یک طرفه کردن این مسیر از شمال به جنوب، تابلو‌های گردش به چپ و طراح‌های ترافیکی به شهردار منطقه ارسال شد که متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

اورسجی مدیرفنی معاونت شهرداری گرگان در پاسخ به موضع مطرح شده گفت: ایمنی جداره‌های رودخانه از امورات شهرداری است و هر جایی که دیوار سنگی ساخته می‌شود قطعا روی آن نرده هم نصب می‌شود تا ایمن سازی انجام و جان مردم هم حفظ شود.

وی ادامه داد:، اما در اینجا به خاطر اختلاف زیاد سطح خیابان و رودخانه، نمی‌توان از نرده‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده کرد، زیرا از لحاظ استحکام و مقاومت به مخاطره می‌افتد.
 
تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟

اورسجی گفت: همچنین ضلع جنوب غربی این رودخانه نیازمند اجرایی شدن طرح جدول است که جز برنامه‌های شهرداری قرار خواهد گرفت و شاید از نظر اجرایی زمان زیادی لازم نباشد و به مدت یک ماه آینده این طرح اجرا می‌شود.
 

علاوه بر ایمن سازی، زیبا سازی هم فراموش شده است

 
یکی از جوانان منطقه سیدین در مورد ریختن زباله و دپو آن‌ها در اطراف رودخانه گفت: از دیگر مشکلات مردم منطقه وجود زباله در اطراف رودخانه و داخل آن است که بوی نامطبوع آن برای ساکنین آزار دهنده است و اصلا به زیبا سازی ان توجهی نشده است.

وی ادامه داد: ابتدا قبل از احداث این پل باید خاکریزی و و ایمن سازی انجام می‌شد و بعد از آن نسبت به احداث آن اقدامات صورت می‌گرفت.
 
تغییر کاربری پل سیدین گرگان / هدف از ساخت پل سیدین چه بود؟

اورسجی مدیرفنی معاونت شهرداری گرگان گفت: ایجاد فضای سبز و پارک قطعا خطرات بیشتری برای مردم منطقه ایجاد خواهد کرد و همچنین موجب سلب آرامش مردم خواهد شد، اما با کاشت درخت، چمن کاری و ایجاد فضای سبز می توان برای زیبا سازی منطقه استفاده کرد و از جمله اقدامات مدنظر سازمان سیما منظر شهرداری است.

امیدواریم با طرح این موضوع از سوی مردم و پیگیری‌های ما باعث شود تا مسئولان هم آستین همت را بالا بزنند و هرچه زودتر در راستای آسایش و آرامش و حفظ جان مردم قدم‌های موثرتری بردارند تا دوباره آرامش مهمان خانه‌های ساکنین منطقه باشد.

گزارش از گنجا محمودی
 
انتهای پیام / ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.