همایش نقش رزمندگان قزوین در غرب و شمال غرب کشور برگزار می‌شود

همایش ملی نقش رزمندگان سپاه، نیروی انتظامی، جهاد و ارتش استان قزوین در غرب و شمال غرب کشور پانزدهم بهمن برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، درباره همایش نقش رزمندگان قزوین در غرب و شمال غرب کشور  گفت: این مراسم با تجمع رزمندگان در مسجد امام خمینی (ع) قزوین برگزار می‌شود.

سرهنگ برزگر، هدف از برگزاری این همایش را شناسایی بخشی از ۶ هزار و ۵۰۰ رزمنده‌ای دانست که در ۳۸ سال بعد از انقلاب در مناطق غرب و شمال‌غرب از جمله کردستان و آذربایجان غربی حضور داشته‌اند، اما اطلاعات چندانی از آن‌ها وجود ندارد.

سرهنگ برزگر بیان کرد: در گام بعد از شناسایی این رزمندگان، قرار است خاطرات آن‌ها در قالب مستند، فیلم و کتاب تهیه شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خبر داد: سخنران ویژه این همایش سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا خواهد بود.

سرهنگ برزگر اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که خلا آن بسیار احساس می‌شود، قدردانی از همسران و مادران شهدا و رزمندگانی است که در کنار آن‌ها متحمل سختی‌هایی بوده‌اند که از جنس ازخودگذشتگی و مجاهدت شهداست؛ بنابراین باید همایشی هم برای تجلیل از آن‌ها در نظر گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین افزود: بعد از همایش نقش رزمندگان استان قزوین در غرب و شما غرب تلاش خواهد شد، برنامه‌ای در شان همسران و مادران شهدا و رزمندگان استان قزوین ترتیب دادهشود؛ تا بیان‌گر قدردانی از آن‌ها باشد.

سرهنگ رجبی رییس ستاد اجرایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین هم گفت: اطلس تاریخ‌نگاری استان و جمع‌آوری و تدوین نقش رزمندگان در هشت سال دوراه دفاع مقدس و سا‌لهای پس از آن در مناطق ناامن کشور نیازمند تلاشی همگانی است.

وی افزود: با آن‌که بسیاری از اطلاعات رزمندگان جنوب کشور جمع آوری شده، اما در این سال‌ها اطلاعات رزمندگان در جبهه غرب مغفول مانده است که همایش پیش رو گامی بلند برای شناساندن این نقش خواهد بود.
انتهای پیام/.

تبیین نقش رزمندگان استان قزوین در غرب و شمال غرب نیازمند تلاشی همگانی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار