گل افشان روستای تنگ کنارک فعال شد+ تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک از فعالیت مجدد گل افشان تنگ روستای تنگ از توابع شهرستان کنارک پس از یک دوره خاموشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ذاتی کیخا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک گفت: فعالیت گل افشان روستای تنگ دهستان کهیر شهرستان کنارک از هفته گذشته آغاز شده است و شاهد خروج گاز و پرتاب آب و گل خاکستری رنگ از دهانه این گل افشان هستیم.

گل افشان روستای تنگ کنارک فعال شد

حسن ذاتی کیخا افزود: گل افشان روستای تنگ از توابع شهرستان کنارک پس از یک دوره خاموشی مجددا فعال شد و گل و لای به همراه گاز از آن خارج می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اثر ملی طبیعی گل افشان تنگ در ۹۵ کیلومتری غرب بندر کنارک افزود: این جاذبه در دشت کهیر نرسیده به روستای تنگ در زمینی مسطح واقع شده و دارای سه تپه کوچک گل افشان، یکی از آن‌ها شبیه آتشفشان و در حال حاضر فعال است و بقیه آن‌ها نیز از چند سال قبل غیرفعال شده اند.

گل افشان روستای تنگ کنارک فعال شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنارک ادامه داد: در بلندای این تپه‌ها، دهانه‌هایی به قطر چند سانتی متر وجود دارد و از دهانه گل ا‌فشان که در حال حاضر فعال است گل خاکستری رنگی خارج شده و به سوی دامنه‌ها سرازیر می‌شود.

گل افشان روستای تنگ کنارک فعال شد

وی این جاذبه گردشگری را مهم دانست و افزود: این پدیده به طور عمده در فصول پرباران از جاذبه‌های نادر و دیدنی شهرستان کنارک به شمار می‌رود.

گل افشان روستای تنگ کنارک فعال شد

انتهای پیام/پ

اثر ملی طبیعی گل افشان تنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار