بازگشت ۱۲۰ پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان

مقامات محلی ترکیه از بازگشت دست‌کم ۱۲۰ پناهجوی سوری به کشورشان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات محلی ترکیه امروز سه شنبه از بازگشت دست کم ۱۲۰ تبعه سوری به کشورشان خبر دادند.

در پی آزاد شدن نواحی گسترده‌ای از مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در سوریه، ده‌ها پناهجوی سوری که در بحبوحه جنگ خود را به مرز ترکیه رسانده و در شهر‌های مرزی این کشور ساکن شده بودند، به کشورشان بازمی‌گردند.

بر این اساس، پناهجویان سوری شامل زنان و کودکان که از بیم عناصر تروریستی در استان مرزی کیلیس ترکیه اسکان یافته بودند، به کشور خود بازگشته اند. بازگشت پناهجویان سوری بخشی از اجرای «برنامه بازگشت داوطلبانه» اتباع سوریه به کشورشان است.

محمد حتاب، یک پناهجوی سوری در ترکیه به خبرنگار آناتولی گفت سه سال پیش به دلیل جنگ، سوریه را به مقصد ترکیه ترک کرد. او نسبت به زندگی در ترکیه ابراز رضایت کرد و گفت: اکنون که شهر‌های سوریه آزاد شده، به کشورم بازمی‌گردم.

وزارت کشور ترکیه اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۹۵ هزار سوری ترکیه را ترک کرده و به کشور خود بازگشته اند. ماه گذشته نیز صد‌ها پناهجوی سوری از لبنان به کشور خود بازگشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار