خطر طغیان سد و آماده‌باش روستائیان الیگودرزی برای ترک منازل/مسیر الیگودرز به زز به زودی باز نمی‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: مسیر "الیگودرز به زز و ماهر "و به‌آسانی باز نمی‌شود و نمی‌توانیم زمان بازگشایی را اعلام کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامرضا آقا میرزایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان، با اشاره به رانش زمین و آخرین وضعیت روستا‌های شهرستان الیگودرز اظهار داشت: اقدامات راه گشایی در دست انجام است و راهداری تجهیز کارگاه برای راه شکافی کرده است.

وی افزود: شرکت‌های توزیع برق‌کار انتقال برق و نصب تیر برق را انجام و شرکت آب منطقه‌ای استان نیز کارگروهی برای بررسی و پیش‌بینی حوادث و برآورد اینکه چقدر نیاز است تا رودخانه به حالت اول برگردد را به استان آورده همچنین مجموعه امداد و نجات استان در منطقه مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: در روستا‌های پایین‌دست و پرورش ماهی در این منطقه نیرو‌های امداد و نجات در آماده‌باش کامل قرار دارند تا اگر طغیان صورت گیرد کسی در روستا نماند.

وی بابیان اینکه شیلات موظف شده ماهی‌های قابل‌فروش را زودتر به فروش برساند و پرورش ماهی‌ها خالی بماند تصریح کرد: در صورت نیاز از استان‌های هم‌جوار در راستای راهگشایی کمک خواهیم گرفت.

آقا میرزایی بیان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه نمی‌توانیم ماشین‌آلات را مستقر کنیم و راهگشایی این مسیر کاری بسیار سخت و زمان‌بر است؛ امروز دستگاه‌های مرتبط استان موظف هستند تا پایان وقت برآورد خسارت را داشته و به ما ارائه دهند و استاندار لرستان شخصاً پیگیر موضوع از برنامه‌وبودجه کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت جغرافیایی منطقه به شکلی است که کار کردن بسیار سخت بوده، از مسیر الیگودرز تا این منطقه برف از ۲۰ سانت و به شعاع پنج کیلومتر ارتفاع بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر است، در گردنه گله با دوش برف ۲.۵ متر و دمای هوا به‌شدت پایین است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: راه الیگودرز به زز و ماهرو به‌آسانی باز نمی‌شود و نمی‌توانیم زمان بازگشایی را اعلام کنیم؛ تردد ۱۴۷ روستا از مسیر الیگودرز به سمت سپیددشت انجام می‌شود و تیم‌های امدادی را بین چهارتا پنج برابر افزایش داده‌ایم.

وی اظهار داشت: در مسیری که تخریب‌شده امکان ایجاد جاده نیست و باید مسیر جدید تعریف شود؛ با توجه به اینکه احتمال طغیان سد وجود دارد به روستائیانی که در خطر هستند اعلام آماده‌باش کردیم که در صورت رخ‌داده حادثه در روستا‌ها نمانند و تاکنون برخی از وسایل خود را به روستا‌های دیگر انتقال داده‌اند.

انتهای پیام/پ

طغیان سد در الیگودرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار