تعیین برنامه کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای سال ۹۸/ ضرورت راه اندازی مهدکودک مربوط به بند نسوان ندامتگاه مرکزی ارومیه

استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای سال ۹۸ مشخص شود.

تعیین برنامه کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای سال ۹۸/ ضرورت راه اندازی مهدکودک مربوط به بند نسوان ندامتگاه مرکزی ارومیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمدمهدی شهریاری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که عصر امروز با حضور اعضای شورا در محل استانداری برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت جدیت مدیران و مسئولان در امر مبارزه با مواد مخدر افزود: روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تا ۱۰ اسفند، برنامه‌های خود را برای سال ۹۸ به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا با جمع بندی برنامه ها، اقدامات همه جانبه و موثرتری در سال آتی در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح استان انجام گیرد.

وی در ادامه بر لزوم تسریع در اجرای پروژه احداث مهدکودک مربوط به بند نسوان ندامتگاه مرکزی ارومیه تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکل نبود مهد کودک برای فرزندان زنان زندانی در ندامتگاه مرکزی ارومیه، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای آغاز پروژه اختصاص می‌یابد و بخش خصوصی نیز در راستای تکمیل این طرح مشارکت خواهد داشت.

مقام عالی استان در رابطه با زنان زندانی سرپرست خانوار نیز گفت: در تلاش هستیم در صورت امکان و با مساعدت مراجع قضایی، امکانی فراهم شود که زنان زندانی سرپرست خانوار و دارای شرایط خاص، بتوانند در محیط خارج از زندان دوره محکومیت خود را سپری کنند و در واقع مجازات جایگزین حبس برای آنان اعمال شود.

شهریاری، ضرورت افزایش سرانه نگهداری معتادین مرکز ماده ۱۶ ارومیه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: سرانه نگهداری از معتادان متجاهر روزانه ۱۶ هزار تومان است که این رقم به هیچ وجه کافی نیست و باید از طریق مراجع ذیربط نسبت به افزایش این سرانه اقدام شود.

در این جلسه، استاندار آذربایجان غربی با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت تکمیل مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی و درخواست ایجاد مرکز ماده ۱۵ در شهرستان تکاب موافقت نمود.

همچنین در این جلسه، "علی مصطفوی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار طی حکمی از سوی استاندار آذربایجان غربی به سمت رئیس کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منصوب و معارفه شد.

روسای کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه، گزارش عملکرد کمیته‌ها در ۱۰ ماهه سال ۹۷ را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/ی

 

احداث مهد کودک  ندامتگاه مرکزی ارومیه

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.