بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی هوشمند وان پلاس ۷ +تصاویر

شرکت وان پلاس در سال جاری از دهمین مدل تولیدی خود رونمایی خواهد کرد که در این گزارش به تمام مشخصات و ویژگی‌های احتمالی این مدل خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت وان پلاس علی‌رغم سابقه بسیار پایین در تولید تلفن همراه توانسته با ارائه مدل‌های با کیفیت گوشی هوشمند به سرعت شهرت جهانی پیدا کند و حالا رقیب شرکت‌های بزرگ تلفن همراه است. این شرکت در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ تاسیس شد و در کمتر از یک سال در ۶ جون اولین مدل خود را با نام OnePlus One به بازار عرضه کرد. وان پلاس از سال ۲۰۱۵ هرسال دو مدل گوشی به بازار معرفی کرده و نکته جالب آن جا است که در طی ۵ سالی که از عمر این شرکت می‌گذرد موفق به تولید تنها ۹ مدل تلفن هوشمند شده که در مقایسه با رقیبانی مانند شیائومی، سونی و هوآوی رقم بسیار پایینی است. اما همانطور که گفته شد کیفیت بالای محصولات این شرکت موجب شد تا با همین تعداد مدل محدود به سرعت محبوبیت پیدا کند و حالا به عنوان یک شرکت معتبر در این حوزه شناخته شود.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویر

طبق روندی که وان پلاس در چند سال گذشته نشان داده، این شرکت برنامه دارد تا در سال جدید نیز از پرچم‌دار تازه خود با نام وان پلاس ۷ رونمایی کند، شایعات زیادی در مورد ویژگی‌های این مدل مطرح شده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در این گزارش به مشخصات سخت افزاری، طراحی ظاهری و ویژگی‌های اصلی به همراه تاریخ عرضه و قیمت احتمالی وان پلاس ۷ می‌پردازیم.

مشخصات سخت افزاری گوشی وان پلاس ۷

در ابتدا قصد داریم تا شایعاتی که از سخت افزار وان پلاس ۷ منتشر شده را بررسی کنیم. برخی منابع اعلام کردند که وان پلاس برنامه دارد تا در پرچم‌دار بعدی خود از تراشه ۷ نانومتری کوالکام Snapdragon 855 به عنوان پردازنده اصلی استفاده کند، در این صورت وان پلاس ۷ و سامسونگ گلکسی اس ۱۰ از پردازنده‌هایی یکسان بهره می‌برند. بر اساس رندر‌هایی که از این مدل منتشر شده وان پلاس ۷ دارای صفحه نمایش AMOLED بدون هیچ شکاف و حفره‌ای است. پیش‌بینی می‌شود این مدل در دو نسخه حافظه رم ۸ و ۱۰ گیگابایتی عرضه شود و حافظه اصلی آن ۱۲۸ و ۲۵۸ گیگابایتی خواهد بود.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویر

وان پلاس ۷ قادر به پشتیبانی از دو سیم‌کارت خواهد بود و در صورت استفاده از یک سیم‌کارت، شکاف دوم برای حافظه میکرو اس‌دی قابل استفاده نیست، به این ترتیب حافظه اصلی استفاده از کارت حافظه قابل افزایش نیست. اعلام شده که در این مدل خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری نخواهد بود. به احتمال بسیار زیاد این مدل مانند دیگر پرچم‌داران سال از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد.

طراحی ظاهری با صفحه کشویی؟

همانطور که گفته شد در صفحه اصلی هیچ بریدگی و شکافی وجود ندارد، دراین صورت دوربین سلفی به چه صورت طراحی می‌شود؟ در طرح مفهومی که از رندر وان پلاس ۷ منتشر شده (تصویر پایین) نشان داده شده که شرکت وان پلاس می‌خواهد از ایده خلاقانه‌ای هوآوی بهره ببرد و در پرچم‌دار جدید خود از صفحه کشویی استفاده کند. در گوشی‌های قدیمی استفاده از صفحه کشویی مرسوم بود، اما چند سالی است که در مدل‌های جدید از این مدل طراحی استفاده نشده بود.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویر

دوماه پیش برای اولین بار Honor Magic 2 با صفحه کشویی به بازار عرضه شد و این در حالی است که شرکت شیائومی نیز برنامه دارد تا در مدل Mi Mix 3 از صفحه کشویی بهره ببرد. در این حالت فضای کافی برای قرار دادن دوربین سلفی قدرتمند دوگانه یا سه‌گانه بوجود می‌آید و از طرفی صفحه اصلی بدون هیچ شکافی به صورت یک دست و کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گونه طراحی به تازگی توسط شرکت‌های چینی مورد استفاده قرار گرفته و احتمال دارد در آینده در مدل‌های بیشتری مورد استفاده قرار گیرد ویا حتی فراگیر شود.

در وان پلاس ۷ به دلیل کشویی بودن گوشی، دو پنل روی هم قرار گرفته اند که بر خلاف مدل‌های قدیمی، در این مدل صفحه پشتی پنل اصلی است و صفحه رویی که نمایشگر نیز در آن طراحی شده، پنل دوم محسوب می‌شود. به همین دلیل برای استفاده از دوربین سلفی باید صفحه دوم (نمایشگر) رو به پایین کشیده شود. اگر یادتان باشد در مدل‌های قدیمی صفحه دوم به بالا کشیده می‌شود تا صفحه کلید از زیر آن ظاهر شود که در مدل‌های جدید به نحوی که گفته شد این کار برعکس انجام می‌شود. برای استفاده از قفل تشخیص چهره نیز لازم است تا هر دفعه صفحه به پایین کشیده شود تا دوربین سلفی فعال شود. این حالت می‌تواند دستور‌های جدید را در خود جای دهد، به طور مثال در گوشی‌های قدیمی در هنگامی که تلفن زنگ می‌خورد بدون استفاده از هیچ دکمه‌ای و با باز کردن صفحه، تماس برقرار می‌شد که مدل‌های جدیدی نیز می‌توانند به این ویژگی مجهز شوند.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویر

اسکن اثر انگشت با روشی جدید در گوشی وان پلاس ۷

مدل OnePlus 6T بسیار قابل اعتماد است، ویژگی‌های امنیتی در این مدل مانند اسکن اثر انگشت به خوبی و با دقت کار می‌کند که این خصیصه در مدل‌های مطرح شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ و اپل نیز دیده می‌شود. اما از زمانی که اسکنر اثرانگشت به زیر صفحه منتقل شده، سرعت و دقت اسکن کاهش پیدا کرده است. اما وان پلاس قول داده تا با استفاده از فناوری اسکن فراصوت شرکت کوالکان در وان پلاس ۷ این ایرادات رفع شود. وان پلاس مدل 6T را به اسکن نوری تجهیز کرده بود. جزئیات بیشتری از این فناوری منتشر نشده است.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویر

استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی وان پلاس ۷

یکی از مواردی که می‌تواند وان پلاس ۷ را نسبت به دیگر پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ متفاوت کند استفاده از دوربین بسیار باکیفیت ۴۸ مگاپیکسلی است. طبق اطلاعاتی که از این دوربین منتشر شده عملکرد آن در روز عالی است، اما در شب مانند همه دوربین‌ها با افت مواجه می‌شود. البته این تنها یک احتمال است، معرفی این مدل با معرفی دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی سونی همزمان است و به همین دلیل تمام شایعات از احتمال بالا مجهز بودن وان پلاس ۷ به این دوربین سخن می‌گویند. دوربین جدید سونی از فناوری استفاده می‌کند که چهار پیکسل را با هم ترکیب کرده و به یک پیکسل تبدیل می‌کند که با این روش تصاویر در روشنایی کم کیفیت بسیار بهتری‌خواهند داشت. احتمال می‌رود سامسونگ گلکسی اس ۱۰ نیز از این دوربین بهره ببرد.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی گوشی وان پلاس ۷ +تصاویر

زمان عرضه و قیمت نهایی وان پلاس ۷

دو عامل اصلی کیفیت و قیمت ارزان باعث موفقیت بالای وان پلاس در طی زمان کوتاه ۵ سال گذشته بودند. اما به هر حال این شرکت به آرامی قیمت محصولات خود را افزایش داده است. پردازنده نسل جدید، صفحه نمایش کامل، طراحی کشویی و دوربین با کیفیت سونی از دلایلی هستند که قیمت یک محصول را بالا می‎برند. در هر صورت پیش‌بینی می‌شود که این مدل در نسخه پایه با قیمت ۵۸۰ تا ۶۰۰ دلار عرضه شود که در این صورت حتی از نصف قیمت پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ و اپل نیز قیمت کمتری خواهد داشت. مدل‌های قبلی وان پلاس در ماه می‌و جون معرفی می‌شدند که انتظار میرود وان پلاس ۷ نیز در همین زمان معرفی شود.

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: قیمت مناسب محصولات هوآوی و شیائومی، سامسونگ را مجبور به تولید سری M کرد


انتهای پیام/

گوشی هوشمند وان پلاس ۷

برچسب ها: فناوری ، وان‌پلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار