بالا گرفتن دعوای دیپلماتیک میان رم و پاریس + فیلم

اظهارات ضد فرانسوی معاون نخست وزیر ایتالیا جنجال برانگیز شد.

بالا گرفتن دعوای دیپلماتیک میان رم و پاریس + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا در اظهارات شدیدالحنی خطاب به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از آنچه ادامه سیاست‌های استعماری این کشور در آفریقا خواند، انتقاد کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: فرانسه کشوری است که برای ۱۴ کشور آفریقایی اسکناس انتشار می‌دهد و در کنار آن ثروت این کشور‌ها را از آن‌ها می‌گیرد. به همین دلیل است که آفریقایی‌ها وادار می‌شوند برای فرار از شرایط سخت اقتصادی‌شان از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل ایتالیا برسانند.

لوئیجی دی مایو افزود: اتحادیه اروپا باید فرانسه را تحریم کند چرا که هیچ‌گاه استثمار آفریقا را متوقف نکرده و عامل اصلی فقر در این قاره است.

در همین حال وزارت امور خارجه فرانسه نیز در اعتراض به انچه مواضع خصمانه معاون نخست وزیر ایتالیا در قبال این کشور گفته شده، سفیر ایتالیا را در پاریس احضار کرد.


بیشتر بخوانید: اعتراض مردم ایتالیا به فروش تسلیحات نظامی این کشور به عربستان + فیلم 


انتهای پیام/
 

تنش دیپلماتیک بین ایتالیا و فرانسه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مصطفی
۰۴:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام .... فرو ریزی نظام سرمایه داری با آنهمه پیشرفت تکنولوژی از اروپای بنیانگزار آغاز شده است
انگلیس با بریتانیای کبیرش و آنهمه قدرت نظامی و پهناوری حوزه سیاسی در جال فرار و نجات خود از اتحادیه اروپاست یونان ورشکسته رم و پاریس درگیر ... انگلیس و آمریکا زمانی پدر و مادر آمریکا بودند آمریکای فعلی باجیگیر اروپا شده و انگلیس هم واحد پولی خود را یورو نکرده و رژیم صهیونیست غاصب قدس نگرانتر از همه و در عین حال میانجی بد 2020 زیبا نزدیک است .
آخرین اخبار