بهشتی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازتاب گسترده نشست لهستان در رسانه ها دور از ذهن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در صورتی که نشست لهستان برگزار شود هم بازتاب رسانه ای چندانی نخواهد داشت.

///به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته های اخیر از سوی برخی کشورهای اروپایی شاهد رفتارهایی متناقض  و اتهام زنی های  واهی علیه ایران بودیم. چنین رفتارهایی در حالی انجام می شود که از اردیبهشت امسال و به دنبال خروج واشنگتن از برجام، اروپا به عنوان صحنه گردان حفظ  این توافق  وارد کارزار با آمریکا شده است و وعده هایی نظیر راه اندازی کانال ویژه مالی با ایران را مطرح کرده است تا از طریق برقراری مراودات مالی با تهران میانبری برای گذر از تحریم ها ایجاد کند. این دو  راهبرد سیاسی در حالی به طور همزمان از سوی  اتحادیه اروپا  در حال پیگیری است که ابهامات در خصوص بد عهدی آنها کاملا رنگ واقعیت به خود گرفته است. با توجه به این مسئله و برگزاری نشست ضد ایران در لهستان گفت‌وگویی را با حسن بهشتی پور کارشناس مسائل سیاسی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در به ثمر رساندن تعهداتشان نسبت به برجام و رفتارهای ضد و نقیض اخیر آنها در برابر ایران اظهار کرد: طرح بهانه‌ های واهی از سوی کشورهایی مانند آلمان ناشی از اتهامات بی اساسی  علیه کشورمان است، اینکه ایران از طریق هواپیمایی ماهان اقدامات خلاف قانون انجام می دهد، واقعیت ندارد چراکه مسافران هواپیما، مبدا، مقصد و محموله  آن کاملا مشخص است.
کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان کرد: اتهامات اخیری که از سوی کشورهای اروپایی به ایران وارد می شود ربطی به برجام ندارد و بیشتر مربوط به‌ اختلاف نظرهایی است که از پیش  موجود بوده است و به طور کلی می توان گفت که ادعاهایی که علیه ایران در زمینه حمایت ار تروریسم مطرح شده  یک موضوع و دسته بندی کاملا جداست.

بهشتی پور افزود: اتفاقات اخیری که در برخی از کشورهای اروپایی در قبال ایران شاهد بودیم  نوعی پرونده سازی علیه کشورمان به حساب می آید و قطعا در راستای اختلاف افکنی بین ایران و اتحادیه اروپا بوده است تا از این طریق  مانع از انجام همکاری موثر بین آنها شوند.

وی تصریح کرد:مذاکره با اتحادیه اروپا در رابطه با تروریسم از گذشته وجود داشته و منعی در این زمینه وجود ندارد، ایران هم می تواند با گفت وگو مواضع خود را کاملا مشخص کند، علاوه براین برجام کاملا از موضوع تروریسم جداست  و اروپایی ها نمی توانند با اتهامات واهی برای تعلل خود بهانه بیاورند.

وی با اشاره به  عدم حضور موگرینی در نشست ضد ایرانی لهستان،تشریح کرد: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف در اروپا است چنانچه به شرق این قاره اروپای جدید و به غرب آن اروپای قدیم می گوید و بر همین اساس هم به دنبال بهره برداری از اختلافات به وجود آمده است.

بهشتی پور تاکید کرد:آمریکا به دنبال اختلاف افکنی و جلوگیری از یکپارچگی اروپا است تا از این طریق اهداف خود را به راحتی پیش ببرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه رسانه‌ای نشست لهستان،بیان کرد: تاثیر گسترده این نشست را درصورت برگزاری دور از ذهن می دانم و باید منتظر ماند و دید  چه کشورهایی  در این نشست شرکت خواهند کرد و  این نشست در چه سطحی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: برجام ، spv ، اتحادیه اوپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار