مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد؛

موسسات خیریه در قم ساماندهی می شود

حجت الاسلام اسکندری پرداختن به امور خیریه را جزو اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دانست وگفت: به دنبال ساماندهی موسسات خیریه در استان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تاریخچه وقف گفت: وقف از صدر اسلام وجود داشت و مردم ایران به خصوص مردم شهر قم از دیرزمان به این سنت حسنه توجه داشتند، وقف موجب رشد اقتصادی جامعه اسلامی و تقویت بنیه دینی و مذهبی مردم می‌شود، بیشتر موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه این اداره کل عمل به نیت واقفان است، یک سامانه سراسری در سازمان اوقاف وجود دارد که تمام اقدامات مربوط به جمع آوری عایدات موقوفات و هزینه کرد این عایدات در سامانه ثبت می‌شود تا امکان نظارت کامل در این زمینه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی از موقوفات گرچه که در سازمان اوقاف ثبت است، اما براساس نظر واقفان، این موقوفات متولیان خاص دارند، سازمان اوقاف بر عمل به نیت واقفان در این موقوفات نظارت دارد، اما اداره موقوفات بدون متولی بر عهده سازمان اوقاف است.

پرداختن به امور خیریه را جزو اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دانست وعنوان کرد: به دنبال ساماندهی موسسات خیریه در استان هستیم.

انتهای پیام/ح

برنامه ریزی برای ساماندهی موسسات خیریه در قم

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.