رئیس مجلس در «هفتمین نشست منشور رسانه»:

خود را متعلق به صداوسیما می‌دانم/ نقش صداوسیما در حل چالش‌های کشور تعیین‌کننده است

لاریجانی گفت: همیشه خود را متعلق به صدا و سیما می‌دانم و باور دارم رسانه ملی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

هفتمین نشست منشور رسانه در حال برگزاری استبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در «هفتمین نشست منشور رسانه» که در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، درباره روند پیشرفت سازمان صدا و سیما در چهار دهه انقلاب اسلامی گفت: کم و بیش با کار رسانه‌ای آشنا هستم و آگاهم که در شرایط فعلی کشور به دلایل مختلف شما اهالی رسانه کار سختی را انجام می‌دهید.

وی اظهار کرد: لزوم کار رسانه‌ای در زمان فعلی فنّانیّت و اشراف بر موضوعات مهم کشور است که شما باید انجام دهید. تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در شرایط حال حاضر کشور بسیار حائز اهمیت است؛ شما که در خط مقدم این مبارزه قرار دارید حتماً وظیفه سنگینی هم به دوش خواهید داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط اول انقلاب در رادیو و تلویزیون به گونه‌ دیگری بود، اما خداراشکر حالا با پیشرفت‌های حاصل شده وضعیت خیلی بهتر شده است. من همیشه خودم را متعلق به صدا و سیما می‌دانم و باور دارم سازمان صدا و سیما یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بستر رشد در رسانه باید متناسب با شرایط روز باشد، عنوان کرد: در عصر ما ساختار رسانه‌ای در جهان تغییر کرده و این تغییر باعت شده در حوزه حکمرانی نیز شرایط عوض شود. ما یا باید به این تغییرات بی توجه و خنثی باشیم یا اینکه خط شکنی کنیم و تاثیرگذار شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خطیر امروز کشور بر نقش مهم صدا و سیما به عنوان یکی از ارکان مهم نظام تاکید کرد و گفت: رسانه ملی با شناخت و رصد دقیق مسائل به درمان چالش‌های کشور کمک کند.

دکتر علی لاریجانی گفت: امروز شرایط برای تصمیم گیری‌های مهم در کشور تغییر کرده است و باید با شناخت این شرایط گام برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعاتی را که رسانه ملی باید در آن قوی و کنشگر ورود کند، فضای مجازی دانست و رویکرد‌های مهم رسانه ملی در مواجهه با فضای مجازی را برشمرد.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها سرمایه گذاری‌های سنگینی در این زمینه کرده‌اند و بر هم زدن بازار ارز و سکه در ماه‌های قبل از جمله عملیات روانی دشمن با ابزار رسانه‌ای خود بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل کشور در رسانه باید با نگاه درمان آن چالش باشد، گفت: رصد دقیق شرایط و حوادث کشور و ترسیم افق‌های روشن از اقداماتی است که رسانه ملی می‌تواند با ارائه تفسیر و تحلیل و بهره‌گیری از دیدگاه صاحب نظران برای حل مسائل چاره اندیشی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به آثار مکتوب درباره دوران سیاه پهلوی گفت: طبق اسناد، ۹۵ درصد مسئولان در رژیم پهلوی فاسد و حدود ۵ درصد سالم بودند، اما دشمن با ابزار رسانه‌ای خود می‌کوشد آن را وارونه جلوه دهد.

لاریجانی به برخی چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور پرداخت و فربه شدن دولت را یکی از این چالش‌ها دانست که ۸۵ تا ۹۰ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌بحران آب را یکی دیگر از مشکلاتی خواند که نتیجه استحصال بیش از حد از منابع زیرزمینی است.

وی وضعیت محیط زیست و همچنین پسماند‌ها در تهران و دیگر شهر‌های کشور را از دیگر چالش‌ها برشمرد و گفت: اشتغال و بیکاری نیز امری است که از اول تا کنون با فراز و فرود مواجه بوده است. نرخ تورم نیز که معمولا دو رقمی‌بوده بخشی از مشکلات اساسی و مزمن کشور است.

لاریجانی از تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی‌به شورای هماهنگی اقتصادی و سران قوا یاد کرد که باید برای حل این مشکلات اصلاحات ساختاری انجام شود. وی رفع این مشکلات را مستلزم اراده ملی دانست که رسانه ملی برای جلب آن تأثیر بسزایی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش رسانه ملی را در حل مشکلات کشور همچون نهاد‌های نظارتی دانست و گفت: رسانه ملی برای طرح و بیان چالش‌ها و کمک به رفع آن‌ها به عنوان سازمانی مردمی نقش مهم و موثری دارد. وی تأکید کرد: رویکرد ما برای رفع مشکلات باید طبیبانه و برای کمک به حل آن‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه شناخت مسیر آینده نیز مهم است، خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد‌های خوب جمهوری اسلامی ایران موضوع مردم سالاری دینی است که دستاورد مهمی است و نباید مخدوش شود.

لاریجانی علاج دولتی بودن اقتصاد را ضروری دانست و گفت: ما کشوری مردم سالار هستیم، اگر به اعتماد عمومی لطمه وارد شود، مسائل اقتصادی و مقوله‌های دیگر را هم نمی‌توان حل کرد بنا بر این باید برای جلب اعتماد عمومی تلاش کرد.

وی با اشاره به لزوم دقت نظر در تولید محتوا در حوزه سیاست خارجی گفت: در ۱۳ آبان بحث تحریم‌های کامل بود و اطلاعات رسیده بود که می‌خواستند همه چیز را به هم بریزند، اما در ۱۳ آبان رادیو و تلویزیون خیلی خوب عمل کرد و باعث شد به سلامت از آن دوره گذر کنیم، پس شما بلد هستید و خواهش ما این است که در دیگر شرایط این بلد بودن را تکرار کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه رسانه ملی در زنده کردن ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی‌بسیار زیبا کار کرده است، گفت: تلاش دشمن ایجاد فضایی یاس آلود است که آن عظمت را نشان ندهد، اما راهبرد رسانه ملی در این زمینه تحسین برانگیز است.

لاریجانی با ابراز خرسندی از پرداختن به موضوعات گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی از جمله صنایع کوچکی است که با هزینه کم اشتغال زیاد ایجاد می‌کند و باید به آن پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌با تأکید بر اینکه باید پیام‌های مثبت در جامعه تقویت شود، گفت: باید توفیقات در عرصه صادرات، گردشگری و صنایع دستی پررنگ و روی آن کار شود و امیدواری به وجود آید که فضا‌های جدید برای کار در حال ایجاد است.

لاریجانی با بیان اینکه باید به مسائل مختلفی، چون سیاست خارجی، مسائل امنیتی و منطقه پرداخت گفت: رسانه ملی یک پای کار است و به فضل خدا وضعیت ملت ایران به سامان خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: مردم ایران با روحیه انقلابی و تلاششان از این مرحله نسبتا سخت از انقلاب هم عبور کنند و به سرمنزل مقصود برسند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رسانه ملی ، علی عسکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار