سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:

مشکل کم آبی استان باید در شورای عالی سلامت کشور بررسی شود

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: موضوع کم آبی در این استان و پیامد‌های بهداشتی ناشی از آن که سلامت را مردم را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد هادی مرعشی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کاهش سطح آب چاه نیمه‌ها در شمال و همچنین کاهش بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات جدی در زمینه تامین آب سالم و بهداشتی این استان فراهم کرده است.

وی افزود: عدم ورود آب به چاه نیمه‌ها و کاهش سطح این سد‌ها شرایط را برای رشد نوعی جلبک فراهم کرده که سبب تغییر بو و طعم آب آشامیدنی مردم در سیستان شده است و از طرفی در جنوب سیستان و بلوچستان نیز هزاران روستا به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند و برای برطرف کردن نیاز‌های بهداشتی خود آب کافی در اختیار ندارند.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر روند کاهش بارندگی‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند باید منتظر شرایط بحرانی در این استان بود به همین دلیل ضروریست موضوع کم آبی و مشکلات ناشی از آن در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بررسی و پیگیری شود.

وی همچنین در خصوص خطر شیوع بیماری تب دانگ از طریق پشه ناقل آئدس در چابهار افزود: اگر این بیماری شیوع و توسعه پیدا کند کنترل آن بسیار سخت خواهد بود به همین دلیل باید جلوتر از این بیماری حرکت کنیم.

مرعشی با بیان اینکه دو سوم جمعیت چابهار در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و به دلیل ازدیاد لاستیک‌های فرسوده این شهر محیطی مناسب برای رشد پشه آئدس است، افزود: نشست بعدی این کارگروه برای بررسی بیشتر این بیماری در چابهار به میزبانی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های عفونی در جنوب سیستان و بلوچستان ساخت بخش عفونی در بیمارستان چابهار امری ضروریست.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این موضوع در سفر معاون اول رئیس جمهوری و همچنین سفر وزیر بهداشت به استان در نامه‌ای درخواست شد و پیگیری‌های لازم برای تحقق آن ادامه دارد.

 

انتهای پیام/پ

شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار