مسکو: آمریکا مدتهاست در حال گسترش ظرفیت تولید موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد است

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد از سال ۲۰۱۷ کار ارتقاء منابع فنی برای تولید انواع موشک در آریزونا آغاز شده است.

مسکو: آمریکا دیریست که در حال گسترش ظرفیت خود در تولید موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز در نشست خبری مشترک وزارت دفاع و وزارت خارجه این کشور که به موشک «۹-ام ۷۲۳» روسیه اختصاص داشت گفت: دیربازیست که مجتمع نظامی صنعتی آمریکا در حال توسعه ظرفیت توانایی این کشور در تولید موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد است.

ریابکوف در ادامه افزود: «اینکه مدت طولانی است که تحقیقات و توسعه فعالیت‌های مرتبط با سیستم‌های متنوع موشکی در آمریکا در حال انجام است موضوع محرمانه‌ای نیست و این مسئله مخالف روح و مفاد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است. بر اساس اطلاعات جدید، شرکت‌های نظامی صنعتی آمریکا برای مدت طولانی است که به شدت در حال افزایش ظرفیت خود برای تولید موشک‌های جدید هستند».

بنا به گفته این مقام ارشد روس، از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷، فعالیت‌ها در مقیاس بزرگ در حال انجام است تا منابع فنی در یک تاسیسات تولیدی در توسان آریزونا موشک‌های کروز کوتاه‌برد و میان‌برد را ارتقاء دهند.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که پیمانی میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی است برای حذف موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در سال ۱۹۸۷ میلادی امضا شد. این پیمان در واشنگتن، بین رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، و میخائیل گورباچف، دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی در ۸ دسامبر ۱۹۸۷ منعقد گردید و در ۱ ژوئن ۱۹۸۸ اجرایی شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که به دلیل نقض مکرر این پیمان توسط روسیه، آمریکا از پیمان مذکور خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار