واحد‌های متخلف صنفی و تولیدی بوکان، ۲۰ میلیارد ریال جریمه شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون، واحد‌های صنفی و تولیدی متخلف این شهرستان، ۲۰ میلیارد ریال جریمه شده اند.

حسن عبدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه سالجاری ۳هزار و ۷۴۴ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی این شهرستان توسط واحد بازرسی ونظارت این اداره صورت گرفته است، اظهار داشت: درمجموع این بازرسی ها، ۲۰۸ پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شده است که مقدار جریمه اخذ شده برای آنها، ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان جریمه متعلق به یک واحد تولیدی به میزان ۱۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: از مجموع این بازرسی‌های صورت گرفته، ۱هزار و ۷۴۶ مورد آن مربوط به واحد‌های نانوایی می‌باشد که تعداد ۹۷۷ پرونده تخلف برای آن‌ها تشکیل شده و ۶۵ میلیون ریال نیز جریمه شده اند.

حسن عبدی در پایان تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف، احتکار و گرانفروشی واحد‌های صنفی و تولیدی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

عنصر قانونی جرم گرانفروشی عبارت است از ماده دو قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۳۷۶ و اصلاح آن مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ماده ۵۷ قانون نظام صنفی مصوب ۱۳٨۲ مجلس شورای اسلامی و ماده دو قانون مجازات مرتکبان تخلف از تعرفه نرخ حمل‌و نقل کالا و مسافر مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، عنصر مادی گرانفروشی، عرضه و فروش کالا و خدمات گرانتر از نرخ مقرر و تعیین شده است. (عرضه برای فروش = فروش شکل اجلای عرضه است) در ارتباط با عنصر معنوی جرم گرانفروشی با توجه به اینکه از جرم جرایم مطلق است و قصد عام و خاص در عنصر مادی آن مستتر است و حالت مفروض دارد، بنابراین نیازی به احراز آن نیست.

براساس قسمت آخر ماده ۵۷ قانون نظام صنفی جریمه گران فروشی، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال متفاوت خواهد بود که علاوه بر جبران خسارت وارده شده به خریدار، جریمه نقدی معادل مبلغ گرانفروشی و نیز در صورت تکرار (اگر کل مبلغ جریمه‌های نقدی پس از مرتبه سوم تخلف به بیش از ۲ میلیون ریال برسد) پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب با عنوان متخلف صنفی به مدت ۱۰ روز نصب می‌شود و اگر کل مبلغ جریمه‌های نقدی پس از مرتبه چهارم تخلف به بیش از ۲۰میلیون ریال برسد پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب با عنوان متخلف صنفی نصب و به مدت سه ماه تعطیل می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

جریمه واحد های متخلف در بوکان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.