پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان واحد‌های تولیدی

استاندار گلستان گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۲۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   و به نقل از استانداری گلستان ،سید مناف هاشمی استاندار گلستان بعدازظهر امروز در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: با پرداخت این تسهیلات ۵ هزار و ۱۷۱ شغل در گلستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ره آورد سفر ریاست محترم جمهوری ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده، که با پیگیری‌های بعد از سفر، این مبلغ از مرز سه هزار میلیارد تومان عبور کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه اشتغال و معیشت دغدغه اصل دولتمردان کشور است افزود: دستگاه‌های اجرایی باید هرچه در توان دارند در این حوزه تلاش کنند.

دکتر هاشمی با قدردانی از بانک‌هایی که در راستای خدمات دولت و همسو با مردم حرکت می‌کنند، گفت: باید با کار کارشناسی و تقسیم کار تلاش کنیم تکانی جدی در عرصه اشتغال داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گلستان با ایجاد ۲۲ هزار و ۷۰۰ شغل از سی هزار شغل تکلیفی برای استان عملکرد خوبی دارد، گفت: باید نگاه مسئولان استان به شغل‌های گذشته هم باشد که از بین نروند و یا تعطیل نشوند.

استاندار گلستان گفت: فرمانداران و مدیران تنها به طرح‌های کوچک توجه نداشته باشند بلکه تلاش کنند از ظرفیت طرح‌های بزرگ نیز استفاده کنند.
دکتر هاشمی از تداوم مشکلات گلستان و ترکمنستان در موضوع راه‌آهن خبر داد و گفت: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و اتاق بازرگانی باید فعال‌تر شوند تا مشکلاتی را که در حوزه راه‌آهن وجود دارد با تشکیل تیم مشترک حل شود.

وی با اشاره به جلسه خود با رئیس جمهور، گفت: یکی از موضوعات طرح برای پیگیری، موضوع تفویض اختیار به استانداران بود که رئیس جمهور محترم دستورات ویژه را در خصوص صادر کرد.

استاندار گلستان گفت: درست است که راستی آزمایی از طریق یک دانشگاه انجام می‌شود، اما بهترین راستی‌آزمایی از طریق خودمان ایجاد شود که فرمانداران و دستگاه‌های متولی امر بهترین ناظران هستند.

دکتر هاشمی برای بانک‌هایی که اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای ارائه تسهیلات به مردم نزد آنهاست گفت: باید پول‌های ارزانی که دولت بر اساس توافق دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها داده است هرچه سریعتر در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی تسهیلات پرداخت شد

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.