لاریجانی قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را به رئیس جمهور ابلاغ کرد+ متن کامل قانون

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را برای اجرا ابلاغ کرد.

لاریجانی قانون اصلاح قانون مبارزه به رئیس جمهور ابلاغ کردبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ در نامه‌ای خطاب به دکتر روحانی، رئیس جمهوری، قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را برای اجرا ابلاغ کرد.

این لایحه در تاریخ ۲۲ آبان سال ۹۶ توسط دکتر روحانی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال گردید و در تاریخ ۱۹ آذر ۹۶ در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول گردید. سپس به کمیسیون قضایی و حقوقی جهت بررسی ارجاع گردید.

این کمیسیون در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۷ گزارش خود را به صحن علنی مجلس ارائه نمود. پس از بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس در تاریخ دوم خرداد سال جاری، جهت انطباق با قانون اساسی و موازین شرعی به شورای نگهبان ارسال گردید. پس از بررسی و ارسال نظرات شورای نگهبان و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام (مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی) و اصرار مجلس بر نظرات خود این لایحه در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۹۷ بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی جلساتی این موضوع را بررسی و در نهایت در جلسه روز شنبه ۱۵ دی ماه نظرات خود را در چهار ماده و یک تبصره به مجلس شورای اسلامی اعلام نمود.

متن نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور به شرح ذیل است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

عطف به نامه شماره ۱۰۴۰۴۳/۵۴۷۱۶ مورخ ۲۲/۸/۱۳۹۶ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۳/۷/۱۳۹۷ مجلس که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم و مطابق اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده است، به پیوست ابلاغ می‌شود.

علی لاریجانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این یعنی AFTF با چندتا اصلاح تصویب و ابلاغ شد؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام طرح حذف نقدینگی را از معاملات پیگیری نمایید . و اگر تمام نقدینگی ملت اعم از ارز و سکه و ریال به بانک واگزار شود و معاملات اعتباری ( کارتی ) ، الکترونیکی گردد . آنوقت نه پولشویی وجود دارد نه رانت و اختلاس . به عمل کار بر آید
آخرین اخبار