در پی پوشش خبری نامناسب اعتراضات در فرانسه صورت گرفت؛

کاهش بی‌سابقه اعتماد مردم فرانسه به رسانه‌های این کشور در سال ۲۰۱۸

بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی، مردم فرانسه اعتماد خود را نسبت به رسانه‌های این کشور از دست داده‌اند.

کاهش بی‌سابقه اعتماد مردم فرانسه به رسانه‌های این کشور در سال ۲۰۱۸به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که روز پنجشنبه در یکی از روزنامه‌های فرانسه انتشار یافت بیانگر کاهش بی‌سابقه اعتماد مردم فرانسه به رسانه‌های این کشور در سال ۲۰۱۸ است.

بر اساس نظرسنجی سالانه‌ای که نتایج آن روز پنجشنبه در روزنامه «لاکروا» فرانسه انتشار یافت، در سال ۲۰۱۸ اعتماد مردم فرانسه به رسانه‌های مختلف کاهش یافته است. این نتایج همچنین بیانگر بی‌اعتمادی فزاینده نسبت به روزنامه‌نگاران است که بار‌ها در حاشیه تظاهرات مردم مخالف نظام سرمایه‌داری مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این نظرسنجی که گروه «کانتار» Kantar از سوم تا هفتم ژانویه برای روزنامه لاکروا انجام داده است، نشان می‌دهد شاخص‌های سنجش اعتبار رسانه‌ها در سال گذشته به پایین‌ترین حد در تاریخ فرانسه رسیده است. این بی‌اعتمادی بیش از همه دامنگیر شبکه‌های تلویزیونی است، چون تنها ۳۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آن‌ها را قابل اعتماد دانسته اند که نسبت به سال قبل، ۱۰ درصد کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی هرچند رادیو هنوز در صدر رسانه‌های قابل اعتماد فرانسوی‌ها است ولی میزان اعتماد به رادیو هم ۶ درصد کاهش یافته و به ۵۰ درصد رسیده است. اعتماد به مطبوعات مکتوب نیز با ۸ درصد کاهش به ۴۴ درصد رسیده است. اما از میزان اعتماد به اینترنت کاسته نشده و هنوز یک چهارم فرانسوی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی آن را قابل اعتماد می‌دانند.

هرچند بی‌اعتمادی بیشتر از دیگر رسانه‌ها دامنگیر تلویزیون است، اما این رسانه هنوز اولین وسیله اطلاع رسانی (۴۶ درصد) برای همه اقشار است. پس از تلویزیون اینترنت در مقام دوم اطلاع‌رسانی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار