افزایش ۴ و نیم برابری کشف کالای قاچاق در سمنان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: در ۹ماهه امسال ۶۵میلیارد تومان کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان در جلسه کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز استان سمنان گفت: در ۹ماهه امسال ۶۵میلیارد تومان کالای قاچاق در استان سمنان کشف شده که  این رقم چهار و نیم برابر مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: پرونده‌های مکشوفه نه ماهه امسال هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه و نیم برابر افزایش دارد و به رقم ۶۵۲ فقره رسیده است.

به گفته مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان، فقط ارزش یک فقره پرونده قاچاق لوازم یدکی ۳۲ حدود میلیارد تومان است و با محکومیت متهمان، این رقم به نفع دولت دریافت شده است.

وی افزود: در بخش مبارزه با قاچاق سوخت هم فقط در دو پرونده محکومان نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان جریمه شده اند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: در بخش قاچاق دام نیز فقط در یک آمار رسمی، بیش از ۱۰ هزار راس دام کشف شد و به همین علت برنامه‌های مقابله به صورت هدفمندهم اجرایی خواهد شد.

اسلامی راد از انهدام کالا‌های قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالا‌هایی که ۹ ماهه امسال به انبار‌های اموال تملیکی تحویل شده نزدیک به ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با اشاره به پنج هزارو ۸۷۸ مورد بازرسی از اصناف در نه ماهه امسال گفت: در این مدت ۶۲۹ قاچاقچی دستگیر وبه مراجع قضایی تحویل شدند.

مقابله جدی‌تر با دانه درشت‌ها و افزایش پرونده‌های به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از ۱۸ پرونده به ۳۸ پرونده هم موضوع دیگری بودکه اسلامی راد به آن اشاره کرد.

اسلامی راد گفت: در بخش فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی و مقابله با کالای قاچاق هم با همکاری رسانه‌ها فقط در بخش صداوسیما و اخبار فعالیت‌ها دو و نیم برابر افزایش یافته و ساخت یک سریال، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و انواع مسابقات از جمله فعالیت ها است.

انتهای پیام / گ

جلسه کمیسیون مبارزه قاچاق کالاو ارز استان سمنان برگزار شد

برچسب ها: قاچاق ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.