وزیر راه و شهرسازی:

قطعه یک آزادراه تهران – شمال، تابستان ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

اسلامی گفت: آزادراه تهران – شمال با همت نیرو‌های متخصص داخلی در حال انجام است و تابستان ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

قطعه یک آزادراه تهران – شمال تابستان ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بازدید از آزادراه تهران – شمال گفت: قطعه یک آزادراه تهران – شمال در تابستان ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طول قطعه یک آزادراه تهران – شمال ۳۳ کیلومتر است، گفت: کل پروژه ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد تا به اتمام برسد و ما در این پروژه با تمامی دستگاه‌ها از جمله بنیاد مستضعفان همکاری بسیار خوبی داریم.

اسلامی اظهار کرد: در هیچ کدام از قطعات کار تعطیل نشده و این پروژه با همکاری نیرو‌های متخصص داخلی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار البرز کل مسیر قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر را بازدید کردیم، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های فاخر عمرانی در کشور به شمار می‌رود و دستاورد‌های روز مهندسی دنیا در طراحی این پروژه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های گوناگونی در این پروژه همکاری می‌کنند و این پروژه با همت بنیاد مستضعفان و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل توانسته است به یکی از آزادراه‌های ماندگار کشور تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کار‌های اجرایی این پروژه در حال انجام است و نصبیات آن تأمین شده است و امیدواریم تا تابستان ۹۸ در صورت شرایط خوب آب و هوایی بتوانیم قطعه یک را به بهره برداری برسانیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در این پروژه تمام استاندارد‌های روز دنیا برای تأمین ایمنی رعایت شده است، گفت: نکته حائز اهمیت در این پروژه آن است که بتوانیم ایمنی کل مسیر قطعه یک را برای مسافران تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه قطعه یک ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند، گفت: به لحاظ زمانی اگر مسافران بخواهند از جاده چالوس تا شهرستانک بروند دو ساعت زمان می‌برد، اما با احداث و بهره‌برداری از قطعه یک مسافت این مسیر به ۲۰ دقیقه می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه آزاد راه تهران – شمال ۲۰ سال زمان برده است، گفت: شرایط مختلف باعث شد که این پروژه وارد دوران رکود شود، ولی امیدواریم بتوانیم ۴ تا ۵ سال آینده این پروژه عمرانی بزرگ را به بهره‌برداری برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه از سال ۹۳ اراده جدیدی در دولت برای احداث این پروژه به کار گرفته شد، افزود: هماهنگی یکپارچه و تلاش بی وقفه دولت باعث شد که قطعه ۴ در سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: هیچ جای پروژه به دلیل شرایط آب و هوایی و برفی تعطیل نیست و تمامی شرکت‌ها در این قطعه فعالیت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت قطعه دو و سه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و با افتتاح قطعه یک ازدحام از جاده چالوس کاهش می‌یابد و روان‌سازی در طول این مسیر اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اتصال اتوبان همت به جاده کرج چالوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
وعده براي چندمين بار !!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار