خیران بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: خیران تا پایان سال ۹۶ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسماعیل غنیان در حاشیه سفر خود به استان بوشهر افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هم خیران بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کنند.

وی بیان کرد: بیش از یک دهه از عمر مجمع خیرین سلامت کشور می‌گذرد که در این مدت بیش از ۱۱۰ هزار خیر در ۳۰۰ نقطه کشور ساماندهی شده‌اند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور، مجمع خیرین سلامت را یکی از بازوان محکم برای ارتقاء سلامت در جامعه عنوان کرد و گفت: خیران در سال‌های اخیر در بحث سخت‌افزاری مثل ساخت و تجهیز ساختمان‌های بهداشتی و درمانی در کنار وزارت بهداشت برای جبران کمبود‌ها تلاش کرده‌اند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور ادامه داد: رویکرد ما این است که بتوانیم خیران را تشویق کنیم تا در حوزه پژوهش عرصه و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیز فعالیت داشته باشند.

غنیان تصریح کرد: انتظار داریم وقتی فرد خیری با تمام وجود در عرصه سلامت حضور پیدا می‌کند موانع جلوی روی وی برطرف شود و ابزار‌های تشویقی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شود، به طور مثال اگر قرار است تجهیزات پزشکی اهدا یا وارد کنیم دست‌کم ارز مرجع برای ورود تجهیزات در اختیار مجمع خیرین سلامت قرار گیرد.

وی بر اعتمادسازی برای جذب خیران بیشتر در حوزه سلامت تاکید کرد و یادآور شد: اگر دولت در بخشودگی مالیاتی و طرح‌های تشویقی مالیاتی به کمک خیران بیاید می‌تواند کمک شایانی به حضور پررنگ‌تر خیران در عرصه سلامت کند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: بوشهر ازجمله استان‌هایی است که همزمان با سرمایه‌گذاری خوبی که دولت در عرصه سلامت کرده است خیران نیز در این عرصه حضور خوبی داشته‌اند.

غنیان بیان کرد: بر اساس آمار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از طرح‌های عرصه سلامت استان با کمک خیرین در حال ساخت یا تکمیل است.

انتهای پیام/ک

ساماندهی بیش از ۱۱۰ هزار خیر سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.