داورزنی: وزیر ورزش مسئول واگذاری سرخابی‌های پایتخت است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش در خصوص واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در نشست بازخوانی چهل سال ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای اینکه ورزش ایران را در چهار دهه مورد بررسی قرار دهیم باید آن را با نخستین حضور ایران در المپیک (۱۹۴۸) و همین طور ورزش در پیش از انقلاب مقایسه کنیم. در بررسی کلی ابتدا باید به دوران حکومت پهلوی پسر مراجعه کرد که ورزشکاران کشورمان چه وضعیتی داشتند و چه مقام‌هایی کسب می‌کردند البته در بسیاری از رشته‌ها توفیقات خاصی نداشتیم، اما در بعضی رشته‌ها مثل دوومیدانی حضور کم رنگی داشتیم، اما بعد از اتفاقاتی که در دهه ٤٠ رخ داد برای اینکه رژیم پهلوی انقلاب سفید انجام دهد در بعضی از شهر‌ها مراکزی را ایجاد کردند.

داورزنی: مسئولیت واگذاری سرخابی های پایتخت بر عهده وزیر ورزش است

او در ادامه افزود: در سال ۱۳۵۶ به دلیل ضعف در مدال آوری دستور انحلال سازمان تربیت بدنی داده شد و اگر مروری کنیم، کارنامه خاصی را در بازی‌های آسیایی و المپیک نداشتیم. در گذشته نگاه خانواده‌ها به گونه‌ای بود که آن‌ها دوست نداشتند فرزندانشان به ویژه فرزندان دختر به سوی ورزش روی بیاورند.

در دهه ۵۰ مدیرانی که مدرک دکتری داشتند به تعداد انگشتان دست هم نبودند

داورزنی در خصوص افراد تحصیل کرده در دهه ۵۰ که در ورزش ایران بودند عنوان کرد: در دهه ۵۰ تعداد ورزشکاران و مدیران ورزشی که مدرک دکتری داشتند به تعداد انگشتان دست هم نبود. ما در ۲ سال اول انقلاب بلاتکلیف بودیم که ورزش در کشور چه جایگاهی دارد تا اینکه ورزشی‌ها به دیدن حضرت امام خمینی (ره) رفتند و بعد از آن دیدار افراد مذهبی هم خودشان را برای امر ورزش در کشور مطرح کردند.

او در خصوص شکل‌گیری اردو‌های وحدت بیان کرد: اردو‌های وحدت در سال ۱۳۶۰ شکل گرفت که در مجموعه ورزشی انقلاب بانوان و در مجموعه آزادی آقایان حضور داشتند و در همین زمان بود که جنگ تحمیلی شروع شد و باعث شد که ما در المپیک مسکو و لس آنجلس حضور نداشته باشیم تا اینکه جنگ به پایان رسید و بعد‌ها که زمان سازندگی بود ورزش رونق بیشتری گرفت.

مسئولیت واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال بر عهده شخص وزیر ورزش است

او در خصوص واگذاری ۲ تیم پرسپولیس و استقلال گفت: مسئولیت این کار با شخص وزیر ورزش است. مسلما ما می‌خواهیم که این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند، اما تا وقتی که این اتفاق صورت نگیرد، پرسپولیس و استقلال تحت نظر وزارت ورزش و جوانان هستند و اعضای مجمع درباره این ۲ باشگاه تصمیم می‌گیرند.

داورزنی در خصوص حضور فرجی در فدراسیون کاراته افزود: فرجی از دیوان عدالت درخواست اعاده بازنشستگی داشته است. منتظریم ا‌گر تا روز برگزاری مجمع انتخاباتی نامه دیوان بر‌ا‌ی بازگشت به کار او تایید شو‌د، مجوز حضورش ر‌ا صا‌در کنیم.

او در پاسخ به این سوال که تا چند وقت دیگر دوره مجید شایسته در فدراسیون تنیس به پایان خواهد رسید و وزارت به دنبال شخص مورد نظر خودش برای ریاست این فدراسیون است تصریح کرد: اصلا این طور نیست، اگر این طور بود که شایسته را سرپرست نمی‌گذاشتیم. اگر قرار بود چنین باشد تصمیم دیگری می‌گرفتیم.

داورزنی: مسئولیت واگذاری سرخابی های پایتخت بر عهده وزیر ورزش است

بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باعث تشکیل ورزش زنان شد

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیانات زیادی را در خصوص ضرورت ورزش در جامعه فرمودند و باعث شدند اقداماتی برای تشکیل ورزش زنان انجام شود و رشته‌هایی در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه شکل بگیرد. در این چهار دهه نیروی انسانی تغییرات زیادی داشت. به عنوان مثال در وزارت آموزش و پرورش نیرو‌های زیادی داریم که در ورزش کار می‌کنند. همچنین در این سال‌ها ورزشگاه‌های زیادی به بهره برداری رسید، تعداد فدراسیون‌ها بیش از ۲ برابر شد و در برخی از رشته‌های ورزشی مانند تکواندو و ووشو نیز ورود کردیم. سالن‌های اختصاصی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله دوومیدانی، اسکواش و... ساخته شد و از سال ۱۳۷۴ مسیر ما در ورزش با شیب مثبت همراه بود.

او در پاسخ به این سوال که چه کار کنیم تا قهرمانی‌های مان پایدار باشد بیان کرد: به عنوان مثال کشور چین برنامه ریزی کرده تا در ۳۰ سال آینده در رشته فوتبال به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شود. هر رشته ورزشی که استراتژیک داشته باشد به ثبات می‌سد، بی ثباتی باعث ایجاد نوسانات در جامعه می‌شود. وقتی یک بار در آسیا در جایگاه اول قرار می‌گیریم و بار دیگر در جایگاه هشتم نشان از بی‌برنامه‌گی و بی ثباتی است.

معاون وزیر ادامه داد: اگر در هر کاری برنامه داشته باشیم به موفقیت می‌رسیم. مثلا باید برنامه داشته باشیم که در سال ۱۴۰۰ باید در کجا قرار بگیرم. اگر حرکات سینوسی داشته باشیم باعث اتلاف وقت و انرژی خواهد شد و حرکت براساس برنامه اصل پایداری در ورزش است.

در امور داخلی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنیم

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که در فدراسیون‌ها سلیقه‌ای عمل می‌شود و اقدامات صورت گرفته توسط رئیس جدید نفی می‌شود اظهار کرد: ما در امور فدراسیون‌ها دخالتی نمی‌کنیم، وزارت می‌تواند برنامه را کنترل و هر جا لازم است اصلاحات را صورت دهد، همان طور که گفتم اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم. دوستان در فدراسیون‌ها باید با برنامه باشند نه اینکه سلیقه‌ای کار کنند، برنامه فدراسیون‌ها ارزیابی می‌شود و همکاری با آن‌ها تا جایی که لازم باشد صورت می‌گیرد.

داورزنی در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی از فدراسیون‌ها مانند کاراته و شمشیربازی بازیکنانشان جایی برای تمرین ندارند تصریح کرد: دولت در این زمینه سرمایه گذاری کرده است و ما تلاش می‌کنیم از طریق هیئت‌ها به ورزشکاران سالن تمرینی بدهند. در شمشیربازی یک سالن تمرینی در مجموعه شیرودی داشتیم و به دنبال آن هستیم تا مشکلات ورزشکاران این رشته را برطرف کنیم، چون بعد از درخشش ملی پوشان در المپیک ریو، علاقه‌مندان به این رشته بسیار زیاد شده اند.

داورزنی: مسئولیت واگذاری سرخابی های پایتخت بر عهده وزیر ورزش است

در خیلی از شهرستان‌ها میزبان رقابت‌های مختلف بوده ایم

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه چندین هزار پروژه ساخته شده است، اما تکیه گاه اصلی وزارت ورزش، ورزشگاه آزادی بوده عنوان کرد: ما خیلی از مسابقات را در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم و در شهر‌های دیگر هم میزبان رقابت‌های مختلف بین المللی بوده ایم. ما در استان‌های مختلف پیست‌های دوچرخه سواری ساخته ایم و تلاش‌های بسیاری کرده ایم تا ورزشگاه نقش جهان اصفهان و همین طور ورزشگاه‌های اهواز تکمیل شود و همه‌ی این‌ها از دستاورد‌های انقلاب است.

داورزنی در خصوص به کارگیری از نیرو‌های جوان و تحصیل کرده گفت: در فدارسیون‌ها و هیئت‌های استانی افراد تحصیل کرده‌ی زیادی داریم و چرخه مدیریت در ورزش باید به گونه‌ای باشد که افراد جوان و تحصیل کرده به بدنه ورزش تزریق شود.

وحدت و همدلی در بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد

داورزنی در خصوص انتقادات کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پس از پرداخت پاداش تیم ملی توسط وزارت ورزش گفت: الان فقط باید به بازی ژاپن فکر کنیم، خوشبختانه وحدت و همدلی در بین بازیکنان تیم ملی وجود دارد و امیدوارم در بازی فردا بهترین نتیجه برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد و به امید خدا در ۱۲ بهمن همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد قهرمانی تیم ملی باشیم.

ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره معافیت از خدمت سربازی تصمیم گیری می‌کند

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره معافیت از خدمت سربازی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در صورت قهرمانی در جام ملت‌ها افزود: طبق قانون ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان روی سکو می‌روند شامل قانون معافیت می‌شوند، اما در کل تصمیم گیری درباره این موضوع بر عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح است.

او در پاسخ به این سوال که کی روش گفته بود وزیر ورزش تمایلی به حضور او در تیم ملی ندارد تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان در امور داخلی فدراسیون‌ها دخالتی نمی‌کند و نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در فدراسیون‌هایی که از مربیان خارجی استفاده می‌کنند هم وزرات هیچ گونه دخالتی نخواهد کرد. در مورد ماندن یا نماندن کی روش هم فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:

سلطانی فر: تیم ملی فوتبال ایران شخصیت قهرمانی دارد/ نباید اجازه دهیم حاشیه‌ای بوجود بیاید

داورزنی: قانون منع استفاده از افراد بازنشسته در هیئت‌های استان‌ها باید شفاف‌تر شود

فهرست نامزد‌های ریاست فدراسیون چوگان اعلام شد


انتهای پیام/

اظهارات داورزنی در نشست بازخوانی چهل سال ورزش پس از انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.