مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد؛

اجرای بیش از ۵هزار برنامه فرهنگی پس از انقلاب در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای بیش از پنج هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در گیلان پس از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تقارن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه بیانگر دمیده شدن روح فاطمی در جان تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به گذر از مسیر پرتلاطم انقلاب با ذکر و فرهنگ فاطمی افزود: در دوران دفاع مقدس، جبهه‌های پس‌ از آن و امروزه نیز فرهنگ فاطمی در نظام جمهوری اسلامی جریان دارد و تمام پیروزی و دستاورد‌های کسب شده در ابعاد مختلف انقلاب از برکات نهادینه شدن فرهنگ فاطمیه در کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان انقلاب اسلامی ایران را نشات‌گرفته از انقلاب فاطمه (س) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب فاطمی است.

علیزاده بر ضرورت استمرار انقلاب اسلامی بر مدار انقلاب فاطمی تاکید کرد و افزود: باید با همگرایی و تلاش مضاعف انقلاب اسلامی جهانی را که برگرفته از اندیشه و مبانی فاطمی است در جهان نهادینه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه جهان در طی مسیر فرهنگ فاطمی حرکت می‌کند تصریح کرد: بیدار اسلامی شکل‌گرفته در منطقه و تحقیر شدن استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نشان می‌دهد جهان فرهنگ فاطمی را قبول کرده و در مسیر آن گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به عملکرد اوقاف و امور خیریه در طلوع چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: احیا موقوفات بزرگ‌ترین معجزه انقلاب اسلامی بود.

علیزاده وقف‌های جدید پس از انقلاب در گیلان را ۳۸۱ موقوفه نام برد و گفت: ۲۲۰ موقوفه جدید تنها در دهه ۹۰ ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ۵۲۸ مسجد پس از انقلاب در گیلان ساخته شده افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مساجد پس از انقلاب هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۹۴۱ بقعه متبرکه در گیلان وجود دارد افزود: ۳۱۴ بقعه در گیلان پس از انقلاب اسلامی در گیلان تجدید بنا و نوسازی شده است.

علیزاده با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه‌شده از سوی اوقاف پس از انقلاب اسلامی گفت: پنج هزار و ۳۸۸ برنامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان پس از انقلاب اسلامی در گیلان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به طرح سوگواره یاس نبوی در راستای ترویج فرهنگ فاطمی گفت: طرح سوگواره یاس نبوی در فاطمیه دوم به مدت پنج روز در ۴۶۰ بقعه متبرکه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از مبلغین و روحانیون در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی همچنین برپایی خیمه‌های معرفت، برنامه‌های قرآنی از جمله حفظ، روخوانی و روان‌خوانی، برگزاری کرسی‌های تلاوت، تفسیر سالانه سه هزار ساعت قرآن در سطح بقاع و مساجد و حضور در ۴۱ دوره مسابقات کشوری قرآن که چهار دوره را گیلان میزبان بوده از اهم برنامه‌های فرهنگی برگزار شده از سوی اوقاف و امور خیریه استان برشمرد.

انتهای پیام/م

ثبت ۲۲۰ موقوفه جدید در دهه ۹۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.