در نامه‌ای خطاب به روحانی صورت گرفت؛

نامه اعتراضی دانشجویان نسبت به عدم پذیرش فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی در آزمون استخدامی

بیش از ۱۱۰۰ دانشجو نامه اعتراضی را خطاب به رئیس‌جمهور در مورد عدم پذیرش فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی در آزمون استخدامی نوشتند.

نامه اعتراض دانشجویان علوم سیاسی به عدم پذیرش فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی در آزمون استخدامیبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۱۱۰۰ دانشجو، دانش‌آموخته و استاد علوم سیاسی نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور در اعتراض به عدم پذیرش فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به نمایندگی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علوم سیاسی کشور نوشتند.

در ابتدای این نامه که خطاب به رئیس‌جمهور نوشته شده، آمده است:«چنان که می‌دانید فهم جهان مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم و فن مدیریت این جهان یکی از مهم‌ترین مسائل بشر است که بی پشتوانه‌ی علوم انسانی عملا امکان پذیر نیست. در این میان رشته‌ی علوم سیاسی به واسطه شأن برتر و جایگاه والا از دیرباز تاکنون نقشی مهم و موثر را در فهم بشر و جهان و مدیریت آن بر عهده داشته است. تاریخ کشور ما نشان داده که هر گاه سیاستمداران و بزرگانی که پای در علم سیاست دارند به میدان آمده اند ایران به موفقیت و پیشرفت دست یافته است.»

در ابتدای این نامه آمده است: «جای تعجب و تأسف است که در شرایط خطیر کنونی، که کشور با تهدید‌های مختلف روبرو است و عقل حکم می‌کند که در هر زمینه‌ای از متخصصان استفاده شود، علوم سیاسی و روابط بین الملل نادیده گرفته شده است. علوم سیاسی و ورابط بین الملل رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی دارد که اغلب پوشش دهنده مشکلات فعلی ایران هستند. هیچ رشته ای، موضوعات زیر که اغلب جز مولفه‌های حکومت داری است پوشش نمی‌دهد.»

در ادامه این نامه آمده است: «آیا کشور ایران به تخصص‌های تشریفات دیپلماتیک، فنون مذاکره‌های بین‌المللی، مطالعات مرزها، تکنیک‌های عقد قرارداد بین‌المللی، مدیریت سیاسی، حقوق اساسی، سازمان‌های بین‌المللی، سیاست‌گذاری عمومی، دیپلماسی، امنیت ملی، روابط عمومی سیاسی، تصمیم‌گیری نهادی، خبرنگاری سیاسی، مدیریت فرآیند‌های توسعه‌ی سیاسی، اخلاق سیاسی، حقوق بین‌الملل، اندیشه و مشاوره‌ی سیاسی، مربی عقیدتی سیاسی، ارتباطات سیاسی، سیاست داخلی، انتخابات، احزاب سیاسی، جامعه‌ی مدنی، مطالعات قومی، مطالعات امنیتی، مطالعات پارلمانی، جنبش‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی سیاسی، رفتارشناسی سیاسی، روان‌شناسی سیاسی، زبان‌شناسی سیاسی، مطالعات زنان و سیاست، آینده‌پژوهی سیاسی، مدیریت و برنامه‌ریزی سیاسی، مطالعات جهانی‌شدن، مطالعات انرژی، مدیریت روابط دیپلماتیک، مطالعات همسایگان ایران، قانون‌نویسی، بودجه‌نویسی، بازاریابی سیاسی، سیاست خارجی، آثار سیاسی برنامه‌نویسی، شهرداری‌ها، حکومت محلی و شوراها، مطالعات جنگ، مطالعات صلح، اقتصاد سیاسی، اقتصاد سیاسی بین‌الملل، فن‌آوری اطلاعات و سیاست و بسیاری از دیگر تخصص‌های موجود در رشته‌ی علوم سیاسی نیاز ندارد؟»

در پایان این نامه آمده است: «علی ایحال، در آخرین نمونه در آزمون استخدامی تنها به یک نفر در رشته‌ی علوم سیاسی اعلام نیاز شده است که آن هم برای سازمان شیلات می‌باشد!ما به عنوان نمایندگان جامعه دانشگاهی علوم سیاسی نسبت به این وضعیت ابراز گلایه جدی می‌نماییم و توقع حداقلی از ریاست جمهوری داریم که رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل به دفترچه ازمون استخدامی اضافه شود. خواهشمند است در این زمینه با مشورت با خانواده بزرگ و فرهیخته علوم سیاسی و مسئولان مرتبط اقدامی عاجل و مدبرانه‌ای انجام دهید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
من۸سال فارغ‌التحصیل علوم سیاسی هستم تا الان هیچ موقعیت شغلی برام بوجود نیومده.نه تنها من برای بیشتر همکلاسی هام.از۴۰ نفر فقط۳ نفر شغل مرتبط با رشته دارند.
Iran (Islamic Republic of)
رئیسی آهوان
۱۱:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
من دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی هستم بنظرتون با این اوصافی ک گفتین من باید برم راننده تاکسی چیزی بشم
۱۲سال درس خواندن آخرش راننده تاکسی و اسنپ شدن سخته
لذا اینکه من درمناطق محروم تحصیلات پایه رو گذروندم
Iran (Islamic Republic of)
حسن پیرمرد
۲۳:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
من دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی ام با این وضیعت استخدامی، هیچ آینده شغلی برای خودم تصور نمی کنم و دچار یاس و تاسف ام. باید برای علوم سیاسی آزمون استخدامی برگذار کنند چون علوم سیاسی فن تدبیر و مدیریت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من فارغ التحصیل رشته مهندسی نساجی گرایش علوم الیاف هستم و تا به حال یک آزمون هم شامل رشته من نبوده . اگر هم بوده داوطلب بومی در شهری بجز شهر من می خواستند .
آخرین اخبار