بسیج ظرفیت عظیمی برای حل معضلات موجود در همه بخش‌ها را دارد

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج ظرفیت عظیمی برای حل معضلات موجود در همه بخش‌ها را دارد،گفت: اما دولت زمینه و بستر لازم را برای حضور فعال این نیرو‌ها در عرصه مشکلات اقتصادی امروز فراهم نمی‌کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:بسیج ظرفیت عظیمی برای حل معضلات موجود در همه بخش‌ها و حوزه‌ها دارد، اما دولت زمینه و بستر لازم را برای حضور فعال این نیرو‌ها در عرصه مشکلات اقتصادی امروز فراهم نمی‌کند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را سازمانی داوطلبانه با نیت خدمتگزاری به آحاد ملت ایران دانست و عنوان کرد: ما بار‌ها به دولت اعلام کردیم که از ظرفیت بسیج به‌ویژه در جنگ اقتصادی پیش‌رو استفاده کند، اما این زمینه فعالیت تاکنون از سوی آنان فراهم نشده است.

تویسرکانی ریشه ایجاد آشوب‌زدگی در بازار و مسئله احتکار‌ها را بی‌تدبیری و بی‌عرضگی برخی از مسئولان دانست و تصریح کرد: بسیج به فرمان مقام معظم رهبری با تکیه بر نیروی درون و با استفاده از توانمندی‌های سرشار خود توانست مشکل احتکار و کمبود برخی از کالا‌های اساسی را رفع کند.

وی تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را محصول فکر و نبوغ نخبگان توانمند بسیجی اعلام کرد و ابراز داشت: اگر بسیج در این عرصه که دشمن برای پیروزی در آن برنامه مفصلی را طرح‌ریزی کرده بود به موقع ورود نمی‌کرد چه بسا مشکلات بسیار زیادتری در بحث سوخت کشور ایجاد می‌شد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیجی‌ها امروز به آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی جهان دست پیدا کرده‌اند، افزود: موفقیت‌های چشم‌گیر اساتید برجسته بسیجی در علوم و دانش هسته‌ای و فناوری‌های نوین تنها یک نمونه از این موارد به شمار می‌آید.

تویسرکانی به تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی در ساختار بسیج اشاره کرد و ابراز داشت: از آن‌جا که مطالبه مقام معظم رهبری از بسیج مبتنی بر عقلانیت و آینده‌نگری است به همین دلیل دستور تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی در طول و عرض بسیج توسط ایشان مطرح و سپس اجرایی شد.

وی تلاش دشمن برای مخدوش کردن چهره بسیج در جامعه و خشن نشان دادن آن به مردم را متذکر شد و عنوان کرد: تلاش دشمنان در این زمینه با اینکه هزینه‌های بسیار زیادی نیز برای آن صرف کرده‌اند تاکنون به جایی نرسیده است و بسیج همچون نگینی درخشان در تمام معادلات حضوری فعال دارد.

کلید خوشبختی ملت ایران بسیج است

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین هدف امام راحل از تشکیل بسیج را تحقق آرمان‌های الهی و آسمانی انقلاب خواند و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری کلید خوشبختی ملت ایران بسیج است و تنها این تشکل مردمی است که می‌تواند آرزو‌های دیرینه ملت را محقق سازد.

تویسرکانی با اشاره به تهدید‌های سه جانبه‌ای که کشور و نظام را در ۴۰ ساله اخیر مورد تهدید قرار داده است تصریح کرد: عرصه جنگ سخت نظیر هشت سال دفاع مقدس، عرصه جنگ نیمه‌سخت نظیر انجام ترور‌های کور و عرصه جنگ نرم با فعالیت رسانه‌ای و جنگ روانی از جمله این تهدید‌ها هستند.

وی پیروزی ملت ایران در هر کدام از عرصه‌های تهدید را به‌خاطر حضور همیشگی بسیج در بزنگاه‌های تاریخی انقلاب دانست و بیان داشت: به طور مثال بهترین نیرو‌های خط شکن دوران دفاع مقدس متعلق به لشکر ۱۶ قدس گیلان بود و این انسجام و ایثارگری در آن زمان در تمام کشور وجود داشت.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اعزام بیشترین مدافعان حرم را از افتخارات خطه شمال دانست و تصریح کرد: پرونده اغتشاشات و ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته و یا پروژه تابستان داغ را نیرو‌های بسیجی بستند و به‌نوعی با حضور خود از حق و حقوق ملت در برابر فتنه‌گران دفاع کردند.

سازماندهی بیش از ۱۰ هزار گروه جهادی در کشور

تویسرکانی به فعالیت‌های ایجابی بسیج و سازماندهی بیش از ۱۰ هزار گروه جهادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم محروم و مستضعف از طریق بسیج سازندگی و یا اجرای بسیاری از ابرپروژه‌های کشور امروز به دست همین نخبگان و جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه جنگ نرم نیز با تشکیل قرارگاه مرکزی فضای مجازی وارد عرصه شده است، عنوان کرد: در حال حاضر هزاران مجموعه گردان‌های سایبری بسیج در فضای مجازی حضور دارند و شکست پروژه‌هایی نظیر تابستان داغ و نظایر این‌ها نتیجه فعالیت‌های آن‌ها است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.