درخت کهنسالی که همپای دانش آموزان درس می‌خواند

در یک اقدام مبتکرانه کلاسی برای دانش آموزان فراهم شده که در آن‌ با یک درخت کهنسال همکلاسی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درخت خوش شانس دبیرستانی هر روزش را با طنین پرنشاط دانش آموزان شروع می‌کند، از اینکه او را همانند سایر بستگانش قطع نکرده اند خوشحال است و از اینکه باآدم‌های طبیعت دوست سر و کار دارد به خود می‌بالد.

محمدحسین یگانه مدیر دبیرستان پسرانه علوی تبریز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: با توجه به نیاز مدرسه، مجبور به افزایش شمار کلاس‌های درس بودیم، و هنگامی که تصمیم به احداث کلاس جدید درگوشه مدرسه گرفتیم، تا مرزقطع شدن این درخت ۵۰ ساله پیش رفتیم، حتی مجوز قطع درخت از شهرداری هم دریافت شد، اما با اصرار و پافشاری همکاران، از قطع آن جلوگیری شد تا به حیات خود ادامه دهد.

درخت کهنسالی که همپای دانش آموزان درس می‌خواند

وی ادامه داد: با معمار ساختمان صحبت کردیم و مقرر شد کلاس به گونه‌ای ساخته شود که هیچ آسیبی به درخت نرسد.

یگانه، افزود: این درخت کاج کهنسال  حدود ۲ سالی می‌شود، همانند ستونی محکم و استوار، در کلاس درس خودنمایی می‌کند.

مدیر دبیرستان، بیان کرد:این کار برای دانش‌آموزان این مدرسه تعجب برانگیز بوده و جذابیتی خاصی به همراه داشته است و برای آن‌ها نوعی فرهنگسازی محسوب می‌شود.

یگانه با بیان این‌که وجود این درخت در داخل کلاس درس، مشکل خاصی برای دانش‌آموزان به وجود نمی‌آورد، در ادامه افزود: اوایل نگران بودیم که درخت به‌علت موقعیت قرارگیری جدید خود، خشک می‌شود، اما خوشبختانه با گذشت دو سال از احداث این کلاس درس، درخت سرسبز باقی مانده و اکنون نیز به رشد خود ادامه می‌دهد.

اصغری یکی از دانش آموزان دبیرستان علوی تبریز نیز به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: ما از اینکه با این درخت همکلاس هستیم خوشحالیم و به گونه‌ای احساس شعف و ذوق زدگی داریم و از مسئولان مدرسه بابت حفاظت از این درخت ۵۰ ساله قدردان هستیم.

وی افزود:ما هم وظیفه داریم از این درخت در کلاس محافظت کنیم.

جودی یکی دیگر از دانش آموزان این مدرسه  نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:وجود این درخت در این کلاس باعث شده است تا بفهمیم که نباید بخاطر خودخواهی‌های خود جان دیگر موجودات زنده را به خطر بیندازیم.

وی افزود:نفس کشیدن حق همه موجودات روی کره زمین است و این درخت نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.

حسنی یکی دیگر از دانش آموزان نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: از اینکه در مدرسه‌ای درس می‌خوانم که به حفاظت از درختان اهمیت می‌دهد خیلی خوشحال هستم.

وی افزود:مسئولان مدرسه با این کار خود ثابت کردند که در حفاظت از محیط زیست پیشگام هستند و این درس خوبی برای ما دانش آموزان بود.

فراهانی دبیرمدرسه علوی هم  درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:این اقدام، اقدام کوچک، اما موثری است که علاوه بر اشاعه اهمیت حفاظت محیط زیست، فرهنگ طبیعت دوستی و احترام به جانداران و مخلوقات پروردگار را هم در بین دانش آموزان تعمیم داده است.

وی اذعان کرد:در حالی که فضای سبز یکی از عوامل کاهنده آلودگی هوا در کلان‌شهرهاست، همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ محیط زیست، هوای پاک و سالم فضای سبز را گسترش داده و فرهنگ درخت‌کاری را در میان فرزندان نهادینه کنیم.

گزارش از ناهیدخدادادی

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار