در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

والدین بازی‌های اینترنتی فرزندان خود را مدیریت کنند

یک روانشناس گفت: والدین باید بازی‌های اینترنتی کودک خود را کنترل کنند و این را بدانند که این بازی‌ها در کنار معایب خود، فوایدی نیز دارند.

سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت مدیریت بازی‌های اینترنتی فرزندان از سوی والدین اظهار کرد: والدین باید در مورد زمان و شرایط بازی با کودک خود صحبت کنند و به او بگویند که می‌تواند در روزهای عادی هفته یک و نیم ساعت و در روزهای تعطیل 3 ساعت بازی اینترنتی کند.

وی افزود: هنگامی که قوانینی در خانه وضع می‌شود، همه اعضا باید مشارکت کنند.

این روانشناس با بیان اینکه والدین باید به فواید بازی‌های اینترنتی نیز توجه کنند، گفت: همچنین باید والدین نحوه استفاده از مقاله‌های علمی و تخصصی موجود در اینترنت را به کودکان خود آموزش دهند.


بیشتر بخوانید: آسیب‌های اعتیاد به اینترنت/ فضای مجازی رشد کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهند 


اسماعیلی گفت: مشارکت در جمع و انجام فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی از جمله راه‌های کاهش مدت انجام بازی‌های اینترنتی توسط کودکان است.

این روانشناس افزود: اگر فرزندتان قصد انجام بازی‌های خشن را دارد هرگز او را منع نکنید، فقط برای او شرط بگذارید. به عنوان مثال به او بگویید که فقط پیش ما بازی نکن یا به بچه‌های دیگر هم پیشنهاد نکن.

وی تصریح کرد:  گاهی اوقات در مورد نقش خشونت آمیز بازی‌های اینترنتی اغراق می‌شود. حال اگر کودک رفتارهای خشن از خود نشان داد، آنگاه به او بگویید که ممکن است علتش نوع بازی‌هایی باشد که او با آن‌ها سروکار دارد و سپس محدودیت‌های لازم را برای او اعمال کنید.

اسماعیلی گفت: صادقانه از کودک بخواهید که خودش هم همکاری‌کند. به او بگویید همکاری او به طور جدی مشکل را حل می‌کند.

انتهای پیام/

ضرورت کنترل والدین بر بازی‌های اینترنتی کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار