خاموشی ۲۵ روستای شهرستان دیواندره برطرف شد

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره گفت: برق ۲۵ روستای بخش کرفتو این شهرستان که به علت تداوم بارش‎ها و کولاک برف در ارتفاعات قطع شده بود، رفع و رجوع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سینا چاره‌جو مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره گفت: بارش شدید برف توأم با وزش باد که از شامگاه روز دوشنبه (۸ بهمن) آغاز شد، منجر به قطع برق و خاموشی ۲۵ روستای محور کرفتوی شهرستان دیواندره شد.

وی افزود: پس از اطلاع از این وضعیت بلافاصله تمامی عوامل اجرایی و اکیپ‌های عملیات و اتفاقات شهری و روستایی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان دیواندره تجهیز شد و به مسیر‌های موردنظر اعزام شدند.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره با ذکر اینکه شدت بارش‌ها و مسدود شدن اغلب مسیر‌های مواصلاتی مانع انجام عملیات شناسایی نقاط آسیب‌دیده شد، تصریح کرد: این امر باعث شد که عملاً تا روشن شدن هوا امکان هرگونه عملیاتی از اکیپ‌های اعزامی سلب شود.

وی با اذعان به اینکه با روشن شدن هوا و شناسایی نقاط صدمه‌دیده، اقدامات لازم به منظور ترمیم این نقاط لحاظ شد، گفت: شدت بارش‌ها به حدی بود که پس از دو بار عملیات برف‌روبی صورت پذیرفته، عملیات رفع خاموشی کلید خورد.

چاره‌جو با بیان اینکه خوشبختانه تا ساعت ۹ صبح امروز با رفع ایراد از ۱۵ نقطه، مشکل خاموشی ۲۰ روستا مرتفع شد، ادامه داد: برق ۵ روستای باقی‌مانده نیز ظهر امروز وصل و برق این نقاط برقرار و مستمر شد.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره در پایان با اعلام اینکه پارگی سیم در چند نقطه، کج شدن یراق‌آلات، قطع ۳ دستگاه فیدر و صدمه دیدن ۱۵ تیر از جمله عامل اصلی خاموشی برق طی ۲۴ ساعت گذشته در روستا‌های تابعه این شهرستان بود، یادآور شد: پراکندگی روستا‌ها از یک طرف و عدم دسترسی پرسنل به شبکه به‌دلیل مسدود شدن محور‌های مواصلاتی منجر به بروز تأخیر در رفع خاموشی‌ها شد.

انتهای پیام/پ

برق  روستایی در مناطق کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.