در بازدید سفیر ایران در پاکستان از بندر چابهار عنوان شد؛

بندر چابهار دارای ظرفیت‌های فراوان تجاری، ترانزیتی و گردشگری است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و پاکستان از طریق بندر چابهار، حائز اهمیت است.

بندر چابهار دارای ظرفیت‌های فراوان تجاری، ترانزیتی و گردشگری استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی هنردوست که در رأس هیأتی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری و ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی این بندر بازدید کرد، افزود: توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و پاکستان از طریق بندر چابهار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: بندر چابهار دارای ظرفیت‌های فراوان تجاری، ترانزیتی و گردشگری است که برای توسعه مناسبات بین دو کشور ایران و پاکستان تلاش خواهد شد.

بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان هم ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های بندر چابهار، گفت: بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت عملیاتی این بندر از ۲ دو نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن در سال و با تأمین تجهیزات استراتژیک مدرن، این بندر قابلیت پذیرش و تخلیه و بارگیری همزمان کشتی‌های کانتینر و فله را با نرم مطلوب داراست.

وی افزود: موقعیت راهبردی و منطقه‌ای چابهار در دسترسی به کشور‌های محصور در خشکی به آب‌های آزاد و کشور‌های CIS علاوه بر ترانزیت و افزایش سهم تجارت دریایی کشور در توسعه اقتصادی محور شرق و کشور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/پ

بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش و تخلیه و بارگیری همزمان کشتی های کانتینر و فله را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار