۱۱ طرح مخابراتی و ارتباطی در استان مرکزی آماده بهره برداری است

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: ۱۱ طرح زیرساختی مخابراتی و ارتباطی این استان در دهه مبارک فجر امسال آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، لادن مهدی هزاوه سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی: برای آماده سازی این طر‌ها در مجموع ۴۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی ۱۴۰ سایت نسل سوم و چهارم در روستا‌ها و جاده‌های منتهی به استان مرکزی توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل، توسعه شبکه انتقال، فیبر نوری و ftth توسط شرکت مخابرات و ارایه اینترنت پرسرعت به ۱۷۴ روستای استان از مهمترین طرح‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: این اداره کل علاوه بر افتتاح طرح‌های حوزه ارتباطی برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای چهل سالگی انقلاب تدارک دیده است.

مهدوی هزاوه عنوان کرد: حضور در نمایشگاه دستاورد‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی بانوان برای کارآفرینی از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهیه و پخش نماهنگ دستاورد‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه استانی آفتاب، تهیه برنامه تلویزیونی با موضوع «رفع نگرانی‌های اذهان عمومی در خصوص آثار سوء امواج آنتن‌های مخابراتی» و پخش آن در برنامه رصد و راه اندازی میز خدمت با حضور مدیران و مسئولان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به مراجعین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب بخشی از این برنامه‌ها است.

وی گفت: آغاز واگذاری و فروش تلفن‌های خانگی وب در ۳۲۰ روستای استان مرکزی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران مجموعه دستگاه‌های حوزه ICT در استان با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ایثارگران، بازدید مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از زیرساخت‌های شبکه ارتباطی و نشست مسئولان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با مردم روستای معصومیه به منظور شناسایی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این روستا از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.