در «بحث روز» بررسی شد؛

عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب در حفظ و حراست از اقتدار کشور

عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب در حفظ و حراست از اقتدار کشور با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی بررسی شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران در پاسخ به این سوال مجری که چرا رزمایش اقتدار ۹۷ در اصفهان، بزرگترین رزمایش ارتش نامیده شد؛گفت: این رزمایش در بیش از ۵۰۰ کیلومتر مربع و با حضور ۱۰ یگان و ۱۲هزار نیروی زمینی پایور وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

وی در خصوص علت دیگر قدرت رزمایش ۹۷ بیان کرد: از لحاظ ادوات زرهی و توپخانه بیش از ۵۰۰ دستگاه و ادوات توپخانه‌ای در این رزمایش شرکت کردند و از لحاظ خودرو‌های فوق سنگین بی سابقه بود، تحرکی که ما در این رزمایش نشان دادیم تحرک ناوگان ترابری فوق سنگین نیروی زمینی، قدرت جابجایی مکانیزه و یگان‌های زرهی را نشان داد.

امیر جهانشاهی با اشاره به اینکه نخستین و اصلی‌ترین هدف ما در این رزمایش، تحقق تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء تحرک، کارآمدی و پاسخ به نیاز عملیاتی روز است، افزود: این سه خواسته در حکمی که در آن امیر حیدری را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب کردند، خواسته شده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی اقتدار و نمایش تهاجمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف دیگر ما در برگزاری این رزمایش بود، تصریح کرد: بسیاری از رزمایش‌های ما به صورت پدافندی و تدافعی انجام میشد، اما بر اساس تهدیدات، در ساختار نیروی زمینی تغییرات جدیدی داشتیم.

معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ارزیابی سامانه فرماندهی و کنترل یگان‌های شرکت کننده تصریح کرد: در این رزمایش، یگان‌های مختلفی داشتیم و تاکتیک‌های مختلفی اجرا کردیم که بسیار مناسب انجام شد.

وی در ادامه افزود: ارزیابی قدرت تحرک ناوگان ترابری فوق سنگین نیروی زمینی که برخی از یگان‌ها بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر تا محل رزمایش فاصله داشتند و در کمتر از ۷۲ ساعت در محل همایش مستقر شدند.

امیر جهانشاهی ادامه داد: ارزیابی انجام عملیات مشترک هوابرد بدون تمرین در منطقه هدف، بدون هیچ گونه هماهنگی اجرا شد و ما توانستیم به بالای ۹۰ درصد از اهدافمان دست پیدا کنیم. این رزمایش برای امنیت مردم کشورمان بوده است.

 بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه «بحث روز» رادیو ایران در پاسخ به این سوال که در حوزه بهداشت و درمان چه وضعیتی داریم، تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در طول ۴۰ سال اخیر، قدم‌های زیادی در زمینه بهداشت و درمان برداشته است. ارتش جمهوری اسلامی یک پایگاه مردمی است و همان طور که مشاهده شد در دوران دفاع مقدس تمام مجروحین را مداوا کرده و این درمان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توانایی‌های ما با توجه به نوع رزم‌ها تغییر پیدا کرده است، گفت: ما در این رزمایش از سامانه‌ای بهره برداری کردیم که توانستیم توسط آن سامانه‌های بیمارستان‌های مختلف را آنلاین داشته باشیم و به صورت برخط مشاوره‌های تخصصی بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار