یادداشت / حسین شریعتمداری

چرا این جسد متعفن را دفن نمی‌کنید؟

اکنون سؤال این است که وقتی هیچ‌یک از آنچه حریف در برجام، متعهد شده بود تحقق نیافته است، از برجام غیر از یک «جسد متعفن»! چه باقی‌مانده است.

چرا این جسد متعفن را دفن نمی‌کنید؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین شریعتمداری» طی یادداشتی نوشت: لغو تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات بوده است و آقای روحانی با همین باور در روز ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ که خبر نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی روی خروجی بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی قرار گرفته بود، در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم اعلام کرد: «امروز به مردم شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق نهایی، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های مالی، تمام تحریم‌های بانکی، تمام تحریم‌های اقتصادی به‌طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق».

شنبه ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ آقای ظریف که برای اعلام آغاز روز اجرای برجام به وین رفته بود در بدو ورود به فرودگاه گفت: «همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به‌خاطر موضوع هسته‌ای ایران اعمال شده است، انشاء‌الله امروز لغو خواهد شد و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز بسیار خوبی برای مردم ایران است.» ‪. ‬‬

آقای‬ سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: «در روز اجرای توافق، تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ما همگی رفع خواهد شد، یعنی روزی که توافق اجرا شود همان روز اعلام خواهد شد که همه تحریم‌های اقتصادی و مالی در همه حوزه‌هایی که در چارچوب هسته‌ای علیه ما وضع شده است، لغو خواهد شد».

براساس اظهارات صریح مقامات رسمی کشورمان، از رئیس‌جمهور تا وزیر خارجه و معاون ایشان، اولاً؛ منظور و مقصود اصلی از مذاکرات هسته‌ای «لغو تحریم‌ها» بوده است و نه حتی تعلیق آن‌ها و ثانیاً؛ لغو همه تحریم‌ها بخشی از متن برجام بوده است و ثالثاً؛ لغو همه تحریم‌ها بایستی در همان اولین روز اجرایی شدن برجام صورت می‌پذیرفته؛ بنابراین ادعا‌های بعدی آقایان که هدف برجام اقتصادی و لغو تحریم‌ها نبوده است، سخنی خلاف و- با عرض پوزش- کذب محض است!

و اما، نه فقط هیچیک از وعده‌های رسماً اعلام شده دولت درباره لغو تحریم‌ها عملی نشده بلکه ده‌ها تحریم دیگر نیز به تحریم‌های قبلی اضافه شده است! اکنون سوال این است که وقتی هیچیک از آنچه حریف در برجام، متعهد شده بود تحقق نیافته است، از برجام غیر از یک «جسد متعفن»! چه باقی مانده است؟! و چرا دولت محترم این جسد متعفن را دفن نمی‌کند که هر روز عفونت جدیدی نظیر FATF و CFT و SPV و پالرمو و اخیراً INSTEX، در فضای سیاسی و اقتصادی کشور منتشر نشود؟!

اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که به برجام متعهد می‌مانند و از ایران نیز خواسته‌اند از برجام خارج نشود! اما به این سوال پاسخ نمی‌دهند که کدام برجام مورد نظرشان است؟! دیروز کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی که به مناسبت راه‌کار جدید خود «اینستکس» صادر شده است، آورده‌اند: «فرانسه، آلمان و بریتانیا براساس تعهد قاطعانه و تلاش‌های پیگیر خود برای حفظ برجام که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را در قطعنامه ۲۲۳۱ خود تأیید کرده است، تشکیل «سازوکار حمایت از معاملات تجاری» یا اینستکس ساس (INSTEX SAS) را اعلام می‌کنند که یک ابزار انتقالی ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع بین عاملان اقتصادی اروپا و ایران است». در این بیانیه به «تلاش پیگیر اروپا برای حفظ برجام» اشاره شده است، ولی این پرسش‌ها را بی‌پاسخ گذاشته‌اند که اگر لغو تحریم‌ها بخشی از متن برجام است و شما نیز خود را متعهد به اجرای برجام می‌دانید چرا با لغو تحریم‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنید و ده‌ها شرط و شروط جانبی جدید هم به آن افزوده‌اید؟! و اگر آنگونه که در بیانیه آورده‌اید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را تضمین برجام می‌دانید -که چنین نیز هست- چرا علیه آمریکا که با خروج از برجام این قطعنامه را نقض کرده است اقدامی نمی‌کنید؟! و اساساً از کدام برجام سخن می‌گوئید؟!

درباره SPV پیش از این بررسی مستندی داشته و نشان داده‌ایم که SPV همان طرح حقارت‌آمیز «نفت در مقابل غذا و دارو» است و موضوع آن بار‌ها از برجام ذلت‌بارتر است. در این نکته دقت کنید.

SPV کانال ویژه مالی اروپا برای تسهیل تجارت با ایران است! که اکنون با چند درجه تنزل به INSTEX SAS تبدیل شده است. بر این اساس ضمن آنکه اروپا خرید نفت از ایران را در تحریم نگاه می‌دارد (نقض آشکار برجام)، ایران هم حق دسترسی به ارز حاصل از فروش نفت خود به کشور‌های دیگر نظیر هند و ژاپن و کره جنوبی را ندارد! بلکه ارز حاصل از فروش نفت ایران باید از کشور‌های خریدار به بانک‌های اروپایی منتقل شود! خب، تا اینجا یک قلم درشت به نفع اروپاست که پول نفت ما را در اختیار دارد و از سود آن استفاده می‌کند! بعد چه؟ … ایران می‌تواند از کشور‌های اروپایی کالا خریداری کند.

این هم یک قدم بزرگ دیگر به نفع اروپاست که بازار کالای وارداتی ایران را در اختیار می‌گیرد! اما، آیا ایران می‌تواند هر کالایی که نیاز داشت را از اروپا خریداری کند؟ SPV و طرح اخیراً اعلام شده آن یعنی INSTEX SAS چنین اجازه‌ای نمی‌دهد! بلکه ایران در مقابل ارز حاصل از فروش نفت خود فقط به فقط می‌تواند از کشور‌های اروپایی مواد غذایی و دارویی بخرد؛ و نتیجه آنکه، ایران به تدریج تمام کارخانه‌ها و مراکز تولید دارو و مواد غذایی خود را که نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور و اشتغالزایی دارند، تعطیل کند. این هم امتیاز دیگری برای اروپاست. در این پروژه رابطه اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها قطع شده و منحصراً در اختیار اروپا قرار می‌گیرد و این نیز امتیاز دیگری است که قرار است به اروپا بدهیم!

تا اینجا مشخص می‌شود که ایران با پذیرش SPV و طرح تنزل یافته آن یعنی INSTEX SAS دستکم ۵ امتیاز ویژه به اروپا تقدیم می‌کند و در مقابل، به دست خود، ذلت و تحقیر و نابودی اقتصادی خود را رقم می‌زند!

صبر کنید! ماجرا هنوز تمام نشده است، اجرای SPV و INSTEX SAS علاوه بر نتایج فاجعه‌باری که به آن اشاره شد، شرط و شروط دیگری هم دارد. باید بدون فوت وقت، FATF و CFT و پالرمو را هم بپذیریم. یعنی چه؟! به‌عنوان نمونه - و فقط یک نمونه- باید براساس CFT که موضوع آن مقابله با تأمین مالی تروریسم است، بودجه نیروی قدس، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و… را قطع کنیم! چرا که این مراکز از نظر آمریکا و متحدانش «تروریست» هستند! یعنی ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم را دست بسته تحویل دشمن و تروریست‌های تحت امر آن‌ها بدهیم! داعش که یادتان هست؟!

و در خاتمه، این سوال با دولت محترم و حامیان دیگر کنوانسیون‌های یاد شده در میان است که کجای آنچه در این وجیزه آمده است را غیرواقعی می‌دانند؟! و اگر چنین تصوری دارند چرا به‌جای حضور یکطرفه در صدا و سیما و یا مجامع دیگر، حاضر نیستند در یک گفت‌وگوی دوجانبه با حضور دیگر کارشناسان شرکت کرده و مستندات و دلایل نظر خود را برای آگاهی عموم مردم بیان فرمایند؟! و چنانچه موارد یاد شده را واقعی می‌دانند، چرا جسد متعفن برجام را دفن نمی‌کنند تا مردم از خطر عفونی میکروب‌های برخاسته از آن نظیر FATF و CFT و SPV و پالرمو و اخیراً INSTEX در امان باشند و مانند ۵ سال و چند ماه گذشته، معیشت و حرمت آنان از نتیجه‌های فاجعه‌بار برجام و کنوانسیون‌های پیرامونی آن در رنج و آسیب نباشند؟!

منبع: کیهان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام من واسه 10ملیون وام 3ماه دارم میدوم پسرم بیمه پرایدش نداره بده میخواد بفروش پول دانشگاه اون پسرم ندارم بدم شما چقدر دلتون خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
تنها راه حل بیشتر این مشکلات شفافیت آرا ومنابع مالی نمایندگان مجلسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید پس از خروج آمریکا از برجام ما هم خارج می شدیم تا اروپایی ها دنبال ما بیان نه ما دنبال اونا.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۰:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
نتیجه اعتماد به دشمن جز شکست نیست
کسانی که در به در بدنبال کد خدای جهان تا درب سازمان ملل هم رفتند و بجای توکل به خدا و وعده نصرتش، وعده ی گلابی پسا برجامی می دادند امروز نباید هم به اشتباه فاحش خود اعتراف کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ساعت مرگ
۲۰:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
جناب آقای شریعتمداری یاد بگیرید که احترام بگذارید به خرد جمعی چوبی که ما اکنون میخوریم از سیاست های گذشته شماست برادر شما دغدغه نان ندارید ولی هستند کسانی که یک وعده غذا دارند به خاطر تند روی های شما و آن یک وعده هم نان خالیست کمی از درآمدهای ماهیانه و اموالتان بگویید از فرزندانتان که کجا مشغولند برای ما جوانان بیکار
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
با سلام:
تنها اسم خالی برجام زندگی بود.چطور دلار 4هزارتومانی الان 11 هزارتوملن شده.بعد از چند سال دیگه حقوق کارمند میشه 50 دلار !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۲۰:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بنده نیز موافق دفن برجام هستم ولی مثل این اقا نوک بینی ام رو نمیبینم یعنی بعد از دفن چکار بکنیم ؟ بابا یک راه حل مناسب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
زنده باشی انقلابی !
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیر...
۱۸:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام.باید برجام و تفاله های ان در کشور چون اف ای تی اف،سی اف تی،پالرمو،معاهده اب وهوایی پاریس و...لغو و از بین برود،همه میدانیم عاقبت برجام دولت محترم تدبیر شد پلمپ شدن بخشی از صنایع هسته ای وسانتریفیوژها و ریختن سیمان در قلب راکتور،غربیها برای عقب ماندگی کشور عزیزمان هرکاری می کنند متاسفانه دولت محترم تدبیر وامید همچنان برجام را افتخار خود می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
هادی کلخورانی
۱۸:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام
من ۴ سال پیش در جلسه ایی در مسجدی صحبت کردم و ثابت کردم این دولت در پی یک کودتای اقتصادی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و نامزدهارو زیادتر کرد تا جلوی این افراد نفوذی در کشور گرفته بشه ، مجلس چرا کاری نمیکنی؟ نظارت شورای نگهبان رو زیاد تر کن ، وایییی یادم رفت تو مجلس اصلاح طلب داریم که رای نمیدن به این طرح .
India
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اگر راست ميگه مانیتور آمریکایی دفتر کارش چرا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بعضی ها مث زنبور میمونن٬اگه دنیا رو کثافت بگیره دنبال یه گل و روی اون میشینه....بعضی هام مث مگسن٬اگه دنیا رو گل بگیره میگرده تا یه تیکه کثافت ببینه و روش بشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
چه ربطی داره :)) شما موضوع رو ول کردی میگی چرا تو دفترش مانیتور آمریکایی هست . حالا شما که میدونی امریکایی هست مارکشم بگو :) .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
امریکا دشمن ماست واز دشمن هرگونه عهد شکنی بعید نیست تا زمانی که منافع کشور بعد از منافع فلسطینیهای طرفدار صدام وسعودی باشد و شعار ما مرگ بر امریکا واسرائیل وآرزوی نابودی اسرائیل باشد وصع از این بهتر نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
عزیز این آمریکایی ها زمانی دست از دشمنی با ما بر می دارن که مطیعشون باشیم . اگه شما اینطوری می پسندی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
دانشمند گرامی اقا عباس سلام . اولا که اگه اونطوری که شما عرض میکنید باشه عراقم دشمن ما بود اما الان متحد ماست ، دوما گروه های جهادی فلسطینی متحد ما هستند وطرفداریشون در یک زمانی از بعضی طرف ها ملاک عمل ما نیست ، سوما شعار اصلی ما مرگ بر آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی و ... خواهد بود و جزء راهبرد های ماست ، چهارما آرزوی هر انسانی نابودی این غده سرطانی هستش به دلایل تجربی فراواننننننن ( اگه خودت رو زدی اون راه به احدی ربط نداره ، بقیه رو مثل خودت فرض نکن ) ، پنجما وضع ما ربطی به این کشور ها نداره بورو کشور های اروپایی رو نگاه کن وضعشون چرا اینقدر خرابه؟ اون ها که با این 2 تا ضد بشر رابطه دارن چرا هر روز اعتراضه تو فرانسه ، انگلیس وضعش خرابه و ایتالیا و یونان و سایر کشور هاشون دارن پسرفت میکنن؟ پس حرف الکی نزن . لیبرال بودن و اشرافی بودن و دغدغه مردم نداشتن مسئولان ما باعث این وضع شده چرا صنایع دفاع روز به روز پیشرفت میکنه اما اقتصاد نه؟ تفکرات مسئولان ما مشکل اساسی داره اونم اما نیروهای مسلح گفتن ما مستقل هستیم و به دیگران نیازی نیست الان رسیدن به اینجا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مجمع تشخیص مصلحت نظام در آزمون بزرگی است امید است مجمع مصلحت نظام را بسنجد و تصمیم بگیرد مطمئنا اگر FATF را هم قبول کنیم باز هم اروپایی ها بهانه دیگری را میاورند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام،مرگ بر کشورهای استعمارگر و مرگ بر همه قراردادهای ننگین چون اف ای تی اف.برجام.پالرمو.سی اف تی.معاهده اب هوایی پاریس و...زنده باد ایران...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
حرف های آقای شریعتمداری کاملا درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشماس
۲۲:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اینا با حقوق نجومی شون درد ما رو نمی فهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خوب دفن باید از همین آقا باید شروع شود که بعضا درآمدش بر عقلش فزونی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
شعور هم خوب چیزیه دوست نادان ،صد درصد منافع کشورش را بهتر از خودت درک میکند،برجامی که رفع تحریم و خیری ندارد ،همه اش ضرر بود ،زیرا جلو رشد اتمی و دانش‌های دیگر را هم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
زودتر دفنش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خوب دفن باید از همین آقا باید شروع شود که بعضا درآمدش بر عقلش فزونی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
منظور از همین آقا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ضمن عرص سلام دوستان عزیز خدمتتون عارض شوم که اولا غنی سازی حق بدیهی ماست وهیچ کشوری حق جلوگیری از پیشرفت ما را ندارد واگر مخالفت امریکا واسراییل را میبینید علت دشمنی است نه چیزهای دیگر مثل غنی سازی ما. اروپا وکشورهای دیگر نیز به خاطر مسایل اقتصادی وابرقدرت بودن امریکا، دنباله روی از امریکا می کنند وگرنه به شما قول میدهم اگر کشور دیگر یا همین ایران موقعیت اقتصادی ونظامی امریکا را داشت این کشورها امثال اروپا نظرشان چیز دیگری بود خوب علت دشمنی چیست این است که ما می گوییم جناب امریکا شما حق نداری در هر جای جهان علی الخصوص منطقه ما یک دیکتاتور یا دولت دست نشانده بگذاری هر وقت دلت خواست مثل صدام دستور حمله به ما را بدهی یا همانند اسراییل که هرروز با یک کشور در حال جنگ وتصرف اراضی انهاست شاید بگویید به ما چه هر وقت مزاحمت برای ما ایجاد کردند دفاع می کنیم ولی از این حقیقت غافلید که فساد را باید در ریشه خشکاند وگرنه وقتی گسترش پیدا کرد همه چیز را نابود می کند و وقتی سراغ شما امد یارای مقابله ندارید و راه حل چیست این است که قوی شویم چه اقتصادی چه نظامی برو قوی شو ای دوست که در جهان طبیعت ضعیف ناکام است سست نشوید دوستان واستقامت کنید تا درهای رحمت الهی به روی شما باز شود به امید پیروزی بر دشمنان خارجی وخائنان داخلی که خودشان را به مال دنیا فروخته اند وبا خون این مردم برای خود کاخ ها میسازند وعامل گمراهی مردم ومداومت این وضعیت ناراحت کننده برای این ملتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
احسنت ،درود بر غیرت و شرف ایرانی با تعصب
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر خائنینی که بخاطر گرین کارت و پول و کاخ برای خود و هر روز با اوردن قراردادهای ننگین با غربیها و امریکای جنایتکار بر ملت ظلم می کنند.باذکر صلوات بر ارواح پاک شهدا که شرافتمندانه برا استقلال و اسلام در کشور خونشان را نثار کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
امام حسین (علیه السلام) گفته اگر دین ندارید ازاد مرد باشید، درود بر شرفت باغیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ضمن عرص سلام دوستان عزیز خدمتتون عارض شوم که اولا غنی سازی حق بدیهی ماست وهیچ کشوری حق جلوگیری از پیشرفت ما را ندارد واگر مخالفت امریکا واسراییل را میبینید علت دشمنی است نه چیزهای دیگر مثل غنی سازی ما. اروپا وکشورهای دیگر نیز به خاطر مسایل اقتصادی وابرقدرت بودن امریکا، دنباله روی از امریکا می کنند وگرنه به شما قول میدهم اگر کشور دیگر یا همین ایران موقعیت اقتصادی ونظامی امریکا را داشت این کشورها امثال اروپا نظرشان چیز دیگری بود خوب علت دشمنی چیست این است که ما می گوییم جناب امریکا شما حق نداری در هر جای جهان علی الخصوص منطقه ما یک دیکتاتور یا دولت دست نشانده بگذاری هر وقت دلت خواست مثل صدام دستور حمله به ما را بدهی یا همانند اسراییل که هرروز با یک کشور در حال جنگ وتصرف اراضی انهاست شاید بگویید به ما چه هر وقت مزاحمت برای ما ایجاد کردند دفاع می کنیم ولی از این حقیقت غافلید که فساد را باید در ریشه خشکاند وگرنه وقتی گسترش پیدا کرد همه چیز را نابود می کند و وقتی سراغ شما امد یارای مقابله ندارید و راه حل چیست این است که قوی شویم چه اقتصادی چه نظامی برو قوی شو ای دوست که در جهان طبیعت ضعیف ناکام است سست نشوید دوستان واستقامت کنید تا درهای رحمت الهی به روی شما باز شود به امید پیروزی بر دشمنان خارجی وخائنان داخلی که خودشان را به مال دنیا فروخته اند وبا خون این مردم برای خود کاخ ها میسازند وعامل گمراهی مردم ومداومت این وضعیت ناراحت کننده برای این ملتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
والا اگه برجام خوب بوده پس چرا اون موقع دوستان و همین آقا میگفتن وا مصیبتا نباید انجام بشه. اگرم برجام بد بوده حالا یه دیونه مثل ترامپ ازش خارح شد. خوب باید خوشحال بود
Iran (Islamic Republic of)
سعید رحمانی
۲۰:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
دوست عزیزم برجام صد البته که بد بود از اول گفتیم بده ترامپ دیوانه خارج شده ما هم باید خارج بشیم چرا ظاهر قضیه رو نگاه میکنی هسته ای ما همچنان زیر بتنها دفن شده از اول هم خوشبین نبودیم حرف ما اینه امریکا خارج شده اروپا هم زیر حرفش میزند پس چرا ما همچنان پایبند باشیم علم هسته ای مان را بتن ریزی کنیم الانم خارج نشیم . بقول اقای شریعتمداری عزیز جسد رو دفن کنیم چرا جسد متعفن رو دست ما و سر سفره ما باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اصلا ربطی نداره ما با محتواش مشکل داشتیم نه با رئیس جمهور یه کشور غارت گر .اون نباشه( اوباما ) این باشه(ترامپ) مثل این میمونه که ماشین یکی باشه ، راه یکی باشه ،فقط راننده رو عوض میکنن تو کشور امپریالیسم امریکا همین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
زنده باد شریعتمداری
بر جام را دفن کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
گندم در دنیا 2500 تومان است چرا ارزان می خرید ؟
Iran (Islamic Republic of)
phd
۱۵:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
عزیزان. کمی بصیرت هم خوب چیزی است. آقای شریعتمداری هم وظیفه اش را دارد به خوبی انجام میدهد. کمی صبر کنید تا با هم برجام را آتش بزنیم.
از پاسخهایتان ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
عزیزان. کمی بصیرت هم خوب چیزی است. آقای شریعتمداری هم وظیفه اش را دارد به خوبی انجام میدهد. کمی صبر کنید تا با هم برجام را آتش بزنیم.
از پاسخهایتان ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ای کاش سکان سیاست خارجی وداخلی دست ایشان بود تاببینیم چه گلی برسر ما میزدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
هرچی باشه عقلمندتر عمل میکنن از بسیاری از مسئولان غرب زده ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
با سلام من کاملا سخنان آقای شریعتمداری را قبول دارم از دلسوزان واقعی کشور می خواهم که این برجام رادور بیندازند ومسوولین و مردم با کار تلاش و اتحاد کشور را بسازند ما از ابتدای تاریخ تا به الان را ا درست مطالعه کنیم میفهمیم که اروپا نمیخواهد برای ما کاری بکند بلکه میخواهد بازار مصرفی برای اقتصاد رو به نابودی خودش داشته بتاشد وما را وابسته نگه دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد طهماسبی
۱۳:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمت کند پدر ومادرت را اقاای شریعتمداری ای کاش مسولین تفکر شما را داشتند
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام...این ملت ب خونخاری امریکا اگاهی دارد پس مردن را ب بی عزتی نمیفروشند
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۲:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا با قدرت نظامی واقتصادی خود تمامی کشورهای جهان را به سلطه کشیده است جنایتی که آمریکا بر بشریت اعمال کرده قابل توصیف نیست آنهایی که تصور میکنند که آمریکا قابل اعتماد است به بیراهه می روند
آنها بیاد ندارند که حتی دست نشانده خود که تمام وکمال در خدمت امپریالیسم آمریکا بوداز خود راند وبرای منافع خود از هر بی حرمتی به وی کوتاهی نکردند آمریکا بدنبال غارت کشورهااست وبرای اینکاار از هر حیله وتزویری روگردان نیست اتحاد وهمبستگی ملتها می تواند این غول بی شاخ ودم را مهار کند و آنهایی که آویخته این دغل بازان ریا کار هستنند بدانند که منفور تاریخ خواهند بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
برای من فوق لیسانس جامعه نه کار هست نه در امدی با یه شوهر دانشجو که بااین همه درس وشیفت داره ازمایشگاه واسه یه تومن کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
وضع ایتالیا از ما خرابتره. فرانسه جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
چطور دیگر باید ثابت شود برای دولتمردان که نباید به دشمن لبخند زد؟ قدر این مردم نجیب و مظلوم را بدانید و خدمتگذار آنها باشید تا خداوند رحمتش را به این سرزمین پاک و سرشار از نعمتها بگستراند/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اساسا طرف اصلی برجام خود امریکا بود نه اروپا و چین و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
لعنت خداوند برامریکای جهانخوار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
یعنی واقعا اون چندتایی که منفی دادن کارهای کثیف امریکا رو تایید میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
باید فکری برای دفن این چسد متعفن کرد نباید ضعف نشان دادوکشور را روز به روز وابسه تر وتحت سلته دشمنان قرار داد سلام ودرو بر امام راحل و همه شهدا ونیزمدافعان وحافضان اسقلال جمهوری اسلامی ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
درود بر رهبرم ننگ بر دشمنان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
آقایانی که یک طرفه تعهدات برجام را اجرا کردند وبدون ضمانت تسلیم طرف شدند اول حق برجامی مردم وکشور رابگیرند بعد امتیازات جدید بدهند 200هزار شهید وصیت نامه دارند که راه آنها را ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اون عده ای که منفی دادن خب دلیلشم بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بنظر دلیل هم میتونن داشته باشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
احسنت اقای شریتمداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
شما که منفی میدی اگه جزء سربازای سایبری اسرائیل نیستی.بیا دلیلتو بگو که ما هم از اشتباه در بیایم.نه مثل احمقا فقط منفی میزنی
Switzerland
سعید فروزان
۲۱:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ای داد ،هنوز سه سال دیگر اصلاح طلبان روی کار هستند و دست به قلم برای امضا
خدا عاقبت کشور رابه خیر کند
Iran (Islamic Republic of)
علی بخش
۲۱:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
درود و صد درود به شما که حداقل حرف مردان باغیرت را میزنی
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نماینده های که چشم بسته در۲۰ دقیقه برجام راتاییدکردند جوابگو باشند؛ خداازتون نگذره!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام.یادته تو اخبار کفتند چند هزار گرین کارت در ماجرای برجام واسه برخی مسئولان و فرزندان و فامیلهایشان صادر شد و بعد تکذیب کردند خوب برادر واسه همونه که هرچی غربیها میگند اینها چشم بسته تصویب می کنند،واقعا چه حرفی در برابر خون شهدای عزیز دارند بزنند که جانشان را برای حفظ عزت و استقلال و اسلام و کشور نثار کردند.با تشکر
Netherlands
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
دولتمردان سریعا برجام راآتیش بزنن صبرمردم حدی داره برجام خسارت محض بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مسولین محترم ابتدا برجام رو به حالت تعلیق دربیاورید وهیچ قراردادی دیگر رو امضانکنید وقت ارزشمند مردم رو با کانال مالی واینجور چیزا نگیرید ببینید چطور به التماس افتاده وشده دلار دلار با قایق به کشورمان می آورند . برجام را به حالت تعلیق دربیاورید به امید خبری خوش درزمینه حل مشکل اقتصادی عزیزمان ایران زنده باد ایرانی زنده باد ایران زنده باد اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا دولت جرات خروج‌از برجام رو نداره!
Netherlands
علی
۱۹:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
چند سخن با جناب شریعتمداری:
1_اصولا چرا نظام تصمیم گرفت علیرغم مقرون به صرفه نبودن غنی سازی و همچنین تحریمهای قابل پیش بینی غرب باز هم بر این امر اصرار بورزد؟
علت: عدم تامین سوخت توسط غربیها بود که با انجام غنی سازی توسط بچه های این مملکت، اونا فهمیدن که ما می توانیم فلذا حاضر شدند به ما سوخت بدهند،منتها با شرط جمع کردن بساط غنی سازی توسط خودمون!
غنی سازی، شامل دو نکته مهم بود یک، این حرکت، از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود و دوم ما به کاری دست زده بودیم که اگر در شرایط عادی این کار را می کردیم در دید جهانیان مذموم بود کما اینکه سخت ترین تحریم ها، رفتن ذیل بند 7منشور سازمان ملل، اجماع ین المللی علیه ایران و ... علیه ما وضع شد.
2_شما یادتون هست که قبل برجام چه فشار اقتصادی ای روی مردم بود؟! یا اینکه شما هم از اون دسته آدمایی هستید که تحریمها روی شما اثر نمی گذاشت؟!
3_حالا که غربیا حاضر شدند سوخت به ما بدهند ، نیاز بود این توانمندی بعنوان ماشه در اختیار ما باشه که این مهم با برجام محقق شد. همچنین سایر فعالیت های صلح آمیز هستهای که با برجام انجام پذیرفت.
4_از ذیل بند 7 منشور سازمان ملل خارج شدیم.
5_دیگه اجماعی علیه ما نیست بغیر از آمریکا، عربستان و رژیم اشغالگر قدس
6_مطلب آخرم این است که قبل از اینکه این قضیه ی بسیار مهم، حیاتی برجام یا ساده تر بگویم حفظ توانمندی غنی سازی که به امنیت ملی ما گره خورده(از حیث حفظ توانمندی غنی سازی با همراهی و موافقت بقیه ی کشورها، جلوگیری از ایجاد نارضایتی های اقتصادی مردم و ...) را احساسی نکرده بلکه قضیه را علمی بررسی کنیم و قوت و ضعف نظرات موجود رو مثل شهیدمطهری به مردم بگوییم. بگوییم مردم، با خروج ما از برجام، این چیزها حاصل می شود و این اتفاقات هم علیه ما رخ می دهد.
الان شما بفرمایید اینهمه که می گویید که باید از برجام خارج بشویم، چه به دست می آوریم و چه از دست می دهیم?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ضمن عرص سلام دوست عزیز خدمتتون عارض شوم که اولا غنی سازی حق بدیهی ماست وهیچ کشوری حق جلوگیری از پیشرفت ما را ندارد واگر مخالفت امریکا واسراییل را میبینید علت دشمنی است نه چیزهای دیگر مثل غنی سازی ما. اروپا وکشورهای دیگر نیز به خاطر مسایل اقتصادی وابرقدرت بودن امریکا، دنباله روی از امریکا می کنند وگرنه به شما قول میدهم اگر کشور دیگر یا همین ایران موقعیت اقتصادی ونظامی امریکا را داشت این کشورها امثال اروپا نظرشان چیز دیگری بود خوب علت دشمنی چیست این است که ما می گوییم جناب امریکا شما حق نداری در هر جای جهان علی الخصوص منطقه ما یک دیکتاتور یا دولت دست نشانده بگذاری هر وقت دلت خواست مثل صدام دستور حمله به ما را بدهی یا همانند اسراییل که هرروز با یک کشور در حال جنگ وتصرف اراضی انهاست شاید بگویید به ما چه هر وقت مزاحمت برای ما ایجاد کردند دفاع می کنیم ولی از این حقیقت غافلید که فساد را باید در ریشه خشکاند وگرنه وقتی گسترش پیدا کرد همه چیز را نابود می کند و وقتی سراغ شما امد یارای مقابله ندارید و راه حل چیست این است که قوی شویم چه اقتصادی چه نظامی برو قوی شو ای دوست که در جهان طبیعت ضعیف ناکام است سست نشوید دوستان واستقامت کنید تا درهای رحمت الهی به روی شما باز شود به امید پیروزی بر دشمنان خارجی وخائنان داخلی که خودشان را به مال دنیا فروخته اند وبا خون این مردم برای خود کاخ ها میسازند وعامل گمراهی مردم ومداومت این وضعیت ناراحت کننده برای این ملتند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
جناب عل خان می دونی ناسا هرساله چقدر زیان مالی به آمریکا می زنه ولی اونا حاضرند هزاران برابر ضرر بدند ولی برتری فضایی نسبت به دیگر کشورها داشته باشند .حالا دایه بهتر از مادر نباش.انرژی هسته ای حاصل تلاش دانشمندان را یک شبه به فنا رفت
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نیروگاه اتمی دهه ها سال طول کشیده که با خون دل ساخته شود این نیروگاه سه و یا چهار میلیارد دلار نمی‌ارزد بلکه صدها میلیارد دلار برای ما تمام شده است!!!!؟؟؟
و اینقدر دانش هسته ای را مفت به کشورهایی که حامی دشمنان و تحریم کنندگان ما بودند مفت نفروشید!!!!؟؟؟
خودمان را محدود کردید و بفکر ساخت نیروگاه آب سبک در دیگر کشورهایید؟؟؟!!!
اگر اینقدر زرنگید و دلسوز برنامه اتمی، بفکر ساخت نیروگاه‌های بیشتر در جاهای دیگر ایران باشید؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نوساتات ارز ، سکه ،مواد غذایی ، خودرو و...... همه کار خود این دولتی هاست ، مجلسی ها هم که شریکش شدن،، تمام این شل وسفت کردن ها برای اینه که fatf ها با حقه ونیرنگ و زور وتهدید ، به تصویب برسن این کانال مالی هم جز تعهد آوری بیشتر برای کشور به هیچ دردی نمیخوره. پس مخالفت با اینها امری ضروری است.
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۹:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ازماست که برماست
متاسفانه همیشه حرف حق تلخ است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
وقتی همه بفکر تحریم و تهدید ما و نابودی ما هستند ،بمب اتم هم میتواند حق مسلم ما باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ﴿۶۰﴾
هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۹:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام امان از مسئولین بی کفایت و خوش خیال . پناه بر خدا.کاش جرات و جسارت معذرت خواهی از بابت قصور و تقصیر داشتند و با احترام زمام کار و امور رو به دیگران میسپردن. حیف و افسوس چنین هم نیستند. به عنوان یک مسلمان ایرانی نمیبخشم اونایی که حتی از روی ندانم کاری و با اعتماد به دشمن اونا رو جری تر کردند تا فشارهاشون رو بیشتر و از طریق معاهده و با ظاهر قانون به گرده و گردن ما تحمیل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مسولان انگار خواب تشریف دارن وقتی رفع تحریم‌ها و قول و قرارها یادشان رفته شما هم عکس‌العمل متقابل نشان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
هر چه زودتر این جسد متعفن را دفن کنید بره پی کارش .
فکر نکنم آقای صالحی دلسوز برنامه اتمی ایران باشد.
به توسعه جهادی و فراگیر در برنامه اتمی و بدون دخالت بیگانگان بپردازید .
هیچ پیمان و قراردادی یکجانبه نیست و یا به قوای با یک گل بهار نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ایران فریب خورد و با بی کفایتی مسولان این فریبها همچنان ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
لوایح چهارگانه فریب جدید است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
هدف برجام رفع تحریم‌ها بوده و چون همه این پیمان را لگد مال و لکه دار کردند بهترین راه خروج ایران اسلامی از این پیمان یکجانبه و ننگین و زیانهای دنباله دار است.بسم الله مسولان ارشد نظام زودتر تکلیف غربیان را مشخص کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اقای شریعتمداری همون کسی هستن که گفتن مگه ترامپ نادان که از برجام خارج بشه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
منظورش این بود که برجام اهداف آمریکارو تامین کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا.. تابوتی از جنس instex هم براش فرستادن . روز 22 بهمن همه با هم تشییع میکنیم . یادتون نره
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۸:۵۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
ان شاالله از همین الان مرگ بر منافق مرگ بر سازش کار
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
قبل از تصویب تبادل مالی اروپا ایران می تونست از برجام خارج بشه و دردسرهای برجام خلاص بشه ولی الان خارج شدن خیلی سخت شده اگه ایران خارج بشه اونا بهانه میارن مگن ما همکاری کردیم شما نکردین اونا هوشمندانه میان جلو الان می خوان با FATF و CFT کلاه جدیدی سر ما بزارن از مسئولین می خوام یکمی به عقل بیان هر روز که بگذره ما بیشتر در مرداب به وجود آمده گرفتار میشم اون موقع که رهبری گفت من به غرب اعتماد ندارم چرا به حرفش گوش نکردین چرا تن به تعهد برجام دادین واقعا چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
احسنت .بعد از خارج شدن ترامپ آقا گفت من به غرب خوش بین نیستم .
ولی نمیدونم چرا گوش نمیدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
برای لغوتحریمها فقط یک راه است وبس خروج ایران از ان پی تی ساخت وآزمایش بمب اتمی وهیدروژنی واعلام رسمی وجهانی آن سپس بستن تنگه هرمز درآن صورت چون ایران مجهز به بمب اتمی شده کسی جرات حمله نظامی به ایران راندارد لذا مجبور به مصالحه وجلب رضایت ایران خواهند بود نه تنها تحریم لغو میشود بلکه امتیاز هم میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
abolfazl
۲۰:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام.
اینکه ما هم توو صنعت اتمی و هسته ای پیشرفت کنیم باعث افتخاره.ولی این کار باعث یک جنگ بزرگ میشه و خیلی از مردم جانشان از دست میدهند.این بمب رو خیلی از کشور ها الان دارند.
بزرگترین مشکل کشور ما اختلاس ها و رانت بازی هاست که توسط مسئولین و فرزندانشان و نزدیکانشان صورت میگیرد و کاش یکی پیدا میشد با این ها برخورد قاطع میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۸:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
همه اینها محقق شده ولی آمریکا به مزدورانش تکیه کرده مخصوصا از نوع داخلی اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
زنده باد شریعتمداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ای جناب شریعت مداری امثال شما ها میبایس کاری کنند که برجام توسط ترامپ خراب نشه رییس جمهور و دولت وقت زیادی صرف کردند تا برجام بوجود بیاد بعضی داخلی ها کاری کردند که ترامپ برجام رو زیر پا بزاره
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر ایرانی
۱۶:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
این داخلی ها مسئول چه کارهای دیگر ترامپ هستند. حتما ماجرای ونزوئلا هم زیر سر بعضی از داخلی های ایران است. مشکل تعطیلی دولت آۀمریکا بر سر ماجرای مرز با مکزیک چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
شما اقا زاده دولتیها هستید ؟یا که ساکن اروپا وامریکا ؟از حرفهای شما کاملا معلومه که ذی نفع هستید واستقلال ایران برایتان مهم نیست ،نخیر اقا ما ده ها هزار شهید ندادیمرکه این قراردادهای استعماری را قبول کنید ،قبول اینها یعنی ما چهل ساله اشتباه کردیم ببخشید اقای امریکا،ما توی دهن امریکا زدیم بارها وانها هیچ غلطی نتوانند بکنند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
منظور اصلی این بزرگوار ازمایشهای موشکی سپاه اسلام است منتها روشون نمیشه صریح بگن.
Germany
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اینها همه درست است ولی در برابر اینهمه امتیاز که داده ایم حالا باید چکار کنیم که از این وضعیت خلاص شویم آیا خروج از برجام که کار درستی هست الان بنفع ماست. اگر ایران قصد داشته باشد بمب اتمی درست کند و جدی در برابر غربیها بایستد ولی عدالت را هم در داخل اجرا کند و همین مقدار کم هم درست توزیع شود خیلی هم خوبست ولی اگر قرار باشد باز هم عده ای خاص فقط به امکانات کم هم دسترسی داشته باشند انتظار نداشته باشید مردم فقط سختی را تحمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ایران قصد تولید بمب اتم ندارد چون دین ما اجازه نمیدهد بیگناهان زجر بکشند.برجام را پاره کنید که فقط برایمان ضرر به ارمغان آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
دین ما آیا در برابر کفار و دشمنان قسم خورده جهانی و منطقه ای هم همین نظر رو داره؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟؟
حتی بمب اتم هم می‌تونه جنبه مثبت مثل نابودی شهابسنگها و ستاره های دنباله دار رو داشته باشه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
لعنت خدا بر انها که منافع ملی را با خود رایی ولجبازی استقلال ما را با دشمنان بیرحم وقسم خورده مسلمانها ودیگر جهانیان یعنی امریکا وشرکای غربیش معامله میکنند
Iran (Islamic Republic of)
فرحان
۱۸:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خیر به نظرم چون اشتباها و بدون برآورد بازار سهام گران در بورس خریدیم ...باید سهام ارزان شده جدید بخریم تا قیمت گران قبلی کمی تهاتر و منطقی ترشود....یعنی برجام هسته ای + لوایح چهار گانه موشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
قبل از برجام مگر زندگی نمی کردیم این همه مشکلات متاسفانه بعد از برجام نا فرجام بر سرمان آمد اگر خودمان را باور کنیم بخدا توکل کنیم همه چیز داریم هم نیرو داریم و هم ثروت خدا دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
از چه میترسد این دوت بخدا قسم اگر فرمان خدا را اجرا کنیم چون گذشته امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ،چرا میخواهید طبق خواست دشمن مردم را سر دو راهی وعمل انجام شده قرار دهید ،ما راهی را انتخاب کردیم که برگشت ان =با نابودی کشور ونسلهای اینده واگر طبق فرمان خدا نترسیم وبخدا توکل کنیم امریکا وشرکای غربیش را بزانو در میاورم ،ایرانی با هوش وزیرک است به مردم تکیه کنید وامکانات داخلی خواهید دید که به غلط کردن میافتند ،ما خیلی امکانات وابزار مقابله با دشمنان داریم که بلقوه هستد ،وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مخالف برجام هستم.برجام را پاره کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بعضی جاهاش رو عوض کنه نتانیاهو ی جانی میتونه برا نطقش در سازمان ملل استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۲:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اقای شریعت مداری فکر کن از برجام خارج شده اید چکار می توانید بکنید که اکنون نمی کنید ایا بمب اتم می ساختید که از نظر رهبری حرام است موشک که دارید می سازید تاز ه اگر از برجام خارج شوید دیگر هیج کشوری حتی عراق وچین وروسیه هم نخواهند توانست با ایران کار یا معامله ای بکنند لطفا بگویید بعد از خرو ج از برجام چکار می توانید بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مگر الان چکار کردن که برجام نافرجام شده ما باید در مقابل دشمن مانند کوه ایستاد نباید نرمش نشان دارد در مقابل دشمن باید مانند خودش ایستاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مگر کاربرد انرژی هسته ای فقط برای ساخت بمب اتم هست.مشکل مملکت اینه که یه مشت بیسواد و ترسو فقط به یک لقمه غذای خودشون فکر میکنند.به فکر نیازهای آینده در دنیا نیستن.ده سال دیگه باید جواب بچه هاتونو بدین که سرمایه های کشور را به فنا دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نودو اندی درصد تجارت ما با هشت کشور محدوده...که باید با ارزهای خودمون باهاشون مراودات تجاری داشته باشیم....بعد ببین سلطه دلاری امریکا از بین میره یا نه!!!والا روسیه و چین و....اینو فهمیدن و فهمیدن که این نقطه ضعفشون در برابر امریکاست نمدونم چرا تو ایران دوست دارن همین مسیر رو تخته گاز برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
احسنت به قلم آقای شریعتمداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اینکار مرد عمل میخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۸:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
دارند ولی بنزین یورو 2 وارد کردند و هوای تهران را بحرانی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
phd
۱۱:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
آقای شریعتمداری شما درست میگویید. ولی الان موقش نیست. اندکی صبر سحر نزدیک است.
درود بر مردم فهیم و مقاوم و صبور ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
صبر ما رو به سمت نابودی میبره.برجام را تکه تکه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اقا یا خانم محترم همین که PhD را بصورت phd نوشته اید کفایت می کند که به توصیه های همچون شماها اعتنا نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
56
۱۱:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
وقت آن است که ملت برجام را به آتش بکشد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
فعلا که برجام اینکار را کرده ...
-
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
فعلا که بودنش بهتر ازنبودش زیاد تند نرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
الان که هست بفرما حسنات آن چیه؟
Russian Federation
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
درود برشما لااقل بودنش بهتر از نبودنش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور ومسئولین مردم ایران منتظرپاسخگویی شمابه آقای شیعتمداری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
پاسخگویی؟!!!
حقوق شهروندی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
ساعت 10شب است بچه های عزیز حالا وقت جواب نیست ....خورشید لالا مهتاب لالا دکتر لالا برجام لالا همه گی لالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اونوقت دارن راجب cft مشورت میکنن ی همچین مسیولانی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
خدا شاهده اینها نماینده مردم نیستند اکثریت مردمی که به این دولت رای دادند از جمله خیل زیادی از هنرمندان و ایرانیان خارج نشین وخیلی از مردم کوچه وبازار میگند که ما فکر کردیم وضع اقتصادی ما را بهتر میکند ،حالا که دیدند با بی کفایتی مسعولان که برای مردم اشکار شده وکارخانه ها یکی یکی تعطیل شدند واقا زاده های دولتی در خارج از کشور توسط پدران واقوامشان در حال خارج کردن پولهایشان از مملکت هستند ودر همین چند ساله ثروتهای هنگفتی بچنگ اوردهاند دستشان پیش همه رو شده ،
United States of America
Pazeshgar
۱۱:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
لطفا آقایان شریعتمداری و یا یکی از این دوستان.شفاف بفرمایند،بناست ما چه کنیم؟؟؟
خارج شدن از برجام یعنی چی؟
آیا ما بمب اتم خواهیم ساخت؟
نفت به اروپا و امریکا نمی فروشیم؟
کالای اروپایی و امریکایی نمی خریم؟
کالای خود را به آنها نمی فروشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
امریکا را از رفتن بهشت تحریم می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اگر این تفکر شما در زمان جنگ بود که بیچاره می شدیم میگفتید خب اینقدر شهید بدیم بعدش چی؟!!! بعدش چی نداره که!!!ِ
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نخیر بمب نمی سازیم اما به این خود تحریمی ها مثل پالرمو و CFTو AFTF , ... پایان می دیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
لطفا آقای رئیس جمهور یا یکی از دوستانشان بفرمایند با برجام چه شدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
کجای‌کاری‌عمو‌
مگه‌اصلا‌آمریکا‌واروپا‌در‌برحام‌‌یااس‌پی‌وی‌نفت‌نمیخرند
بمب‌اتمی‌هم‌که‌از‌قبل‌‌نمیخاستیم‌بسازیم
کانال‌جدیدمالی‌برای‌فروش‌نفت‌در‌برابر‌غذاست
اگه‌پولمون‌مستقیم‌بره‌توی‌بانکاشون!
اگه‌fatfوپالرمو‌و....قبول‌کنیم‌تعهدات‌جدید‌بدیم
نفت‌در‌برابر‌غدا!!فکرش‌رو‌بکن‌چقد‌تحقیر‌آمیزه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
شما دقیقا بفرمایید قبل از برجام ما بمب اتم ساختیم؟
به جایی نفت نمیفروختیم؟
اوضاع معیشتی مردم اینجوری بود و...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
رفتن تو صف گوشت یخی با کارت ملی تحقیر امیز تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نمی دانم تا کی با این جسد متعفن می خواهند حلوا حلوا کنند...البته وقتی کسی حرفی نمی زند و مردم هم فقط فشار را تحمل می کنند هیچکس هم فکری به حال مشکلات مردم نمیکند و فکر میکنند خیلی کار بزرگی با برجام انجام داده اند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ما مردم که از برجام هیچ به طور مطلق میگم هیچ نفعی نبردیم.
هیچ وقت هم اوضاع اقتصادی خانواده من به این وضع نبوده.
خواهشا حداقل شرف برامون بزارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
آقای شریعتمداری اگر این برجام با مخلفاتش برای ما اب ندارد برای بعضیها نان که دارد حالا حالاها باید از این برجام استفاده سیاسی وجناحی شود اگر فقط استخوان هایش باقی بماند
Iran (Islamic Republic of)
کلید
۱۹:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم ......
Germany
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بعضی آقایون که ضرری متوجه خودشان نمی بیند مردم در وضعیت معیشتی خوبی قرار ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ولی باید دانست که امریکا وامپریالیست بیرحم وجانی هست اگر جلوی انها نایستیم ما را بیچاره تر از اینحرفها میکنند
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۹:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
با دیدن وضع مردم با دلار اشکهاشون را پاک میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مردم باید آگاه باشد و فریب دشمنان خارجی و عمال داخلی آنها را نخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مردم ایران آگاه هستند و فریب نمیخورند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۰۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
مشکل مردم نیستنذ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
خدا حفظت کنه اقای شریعتمداری..........
خداوند اقای شریعتمداری و غیرتممندان و وطن دوستان همچون ایشان را بسلامت دارد......
Iran (Islamic Republic of)
محمد کریمی
۱۰:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
برجام فقط برای ایران بود برای اینکه بتوانند ایران قدرتمند را کنترل کنند و متا سفانه برخی از دولتمردان ما ندانسته به این دام گرفتار شدند و هنوز هم فکر می کنند که پیروز شده اند در حالی که مانند مرداب هر چه دست و پا بزنند بیشتر فرو می روند پس بهتر با اعتراف به شکست خود و درخواست کمک از ملت و رهبری از این مرداب نجات یابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
کسانی که میگن برجام و پاره کنیم بعدش چی
برید ببینید ایران وقتی می خواست اسرای امریکایی سفارتخانه رو به امریکا برگردونه چه شرط و شروطی گذاشت، امریکا یه جوری تحقیر شد که هنوزم که هنوزه کارتر یادشه چه بلایی سرش امد
اگر قراره امریکا با ما راه بیاد ، باید حرف برای گفتن داشته باشیم نه التماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بالاخره متوجه نشدم، خروج از برجام آمریکا رو تحقیر میکنه یا ماندن در برجام؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
شما یک حرف درست میزنی ودر لا بلای ان حرفهای دشمنان را برایمان بازگو میکنی ،نه جانم ما هزارا ن هزار شهید داده وامریکا را در این چهل سال شکست دادیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
خب پیشنهاد شما چیست ؟
خروج از برجام؟ خب بعدش چی ؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
شماکه نمیخوای خارج بشی تاکجانیخوای ادامه بدی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
میخواهی ظلیلت کنند ایرانی نمیتواند ظلت را تحمل کند ،در ضمن نمیدان چقدر اگاه ومطلع هستی وچقدر دشمن را میشناسی اگر تسلیم شویم چنان بلایی به سرمان میاورند که بچه ها ونسلهای بعدی لعنتمان کنند چون انها را هم خوار و ذلیل و بیچاره میکنیم ،راه خدا ،راه حق تا الان صد در صد جواب داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
جلو ضرر رو هر جا بگیری منفعته
نه پس ادامه برجام؟؟؟ خب خودت جواب بده بعدش چی؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
درود به شرفت حاج حسین شریعتمداری! متاسفانه دولتمردان ایران اونقدرشیفته یامرعوب غرب وحشی هستند که همش چشمشان بدست بیگانگان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
درود بر حسين شريعتمداري
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مجلس، شورای نگهبان و بقیه کجا هستند نتیجه استیضاح چی شد
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۹:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
و در نهایت کلیدی که نچرخید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
جانا سخن از زبان ما می گویی نه تنها این جسد متعفن را دفن نمی کنند بلکه هر روز روی دستشان راه می برند وحلوا حلوایش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
زی زی
۰۹:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رحمت به شیری که خوردی شریعتمداری
فقط تو میتونی جواب اینارو بدی
سلامت باشی
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۹:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
چند وقت پیش مطلبی را در یکی از رسانه ها خواندم مبنی بر اینکه مادری جسد نوزاد خردسالش را به خاطر علاقه ای که به او داشته مدت زیادی در یخچال نگهداری می کرده و حاضر به جدایی از آن نمی سده. دولت روحانی تنها دستاوردش برجام بود و هرگز تصور نمی کردند دوستانشان در اروپا و کشورهای غربی زیر قول وقرارها بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
قربون دهنت حق گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
خدا خودش ختم بخیر کنه، گوشت کیلویی 100 هزار، خدایا یکی جلوی اینا رو بگیره با این کارهاشون !!!!!!!!
آقا جان مملکت اول باید از درون قوی بشه تا به بلندای اهدافش برسد، همیشه گفتن اگه خارجی ها برای شما امنیت و سرمایه و اقتصاد بیاورن همان آنها هم امنیت و سرمایه و اقتصاد رو ازتون می گیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام علیکم پس با اینهمه دانشمندما و صاحب نظر بجای گوشت نفت می خوردیم ...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا این برجام شده جسدی با بوی تعفن
Iran (Islamic Republic of)
هه
۲۰:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
برجام رو کسانی که دغدغه نان نداشتند و سفرهای خالی مردم برایشان مهم نبود به اینجا رساندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
حرف حساب.آقای دولت جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
1234
۱۹:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ااقای عزیز ...... جوابی نداره که بده.