یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دپوی ۱۰ هزار تنی شیرخشک در کارخانه‌ها/ قیمت خامه در بازار کاهش یافت

مقدسی گفت: با توجه به دپوی ۱۰ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها از مسئولان تقاضا داریم مجوز صادرات شیرخشک را صادر کنند.

۱۰ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها دپو است/ کاهش قیمت تولید خامه در بازارناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت تولید خامه خبر داد و گفت: کارخانه‌های لبنی با در اختیار داشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کره، از خرید خامه تولید داخل امتناع می‌کنند که این امر بر کاهش قیمت تولید داخل اثر گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک کیلو خامه ۴۰ درصد چربی دارد، افزود: طی دو هفته اخیر قیمت هر یک درصد چربی از ۲۷۵ تومان به ۲۲۰ تومان کاهش یافته است که همچنان این روند ادامه دارد.

به گفته مقدسی، با توجه به اختصاص ارز دولتی به واردات کره و افزایش واردات صنایع لبنی تمایل به خرید خامه داخل و تبدیل آن به کره ندارند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه ۱۰ هزارتن شیرخشک در کارخانه‌ها دپو شده است، بیان کرد: قیمت شیرخشک از کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ به ۱۶ هزار تومان رسیده است که ادامه این روند ضربه مهلکی به تولید شیرخام داخل می‌زند.


بیشتر بخوانید: حجتی در نامه ای به دژپسند: واردات موقت شیرخشک مجاز است


وی ممنوعیت صادرات را عامل اصلی دپو شدن شیرخشک در کارخانه‌های لبنی اعلام کرد و افزود: اگرچه برای گرفتن مجوز صادرات شیرخشک اقدام کردیم، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت شیرخام در برخی استان‌ها به کمتر از نرخ مصوب خود رسیده است، اظهار کرد: از مسئولان دولتی انتظار داریم که واردات کره را ممنوع کنند یا اجازه صادرات شیرخشک و کره فله تولید داخل را بدهند تا بازار به تعادل برسد.

وی در پایان تبدیل ارز مبادله‌ای واردات کره به ارز نیمایی را یکی دیگر از راهکار‌های تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: از مسئولان تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر صادرات شیرخشک را آزاد کند چرا که در صورت ادامه این روند وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از زیان دامداران چاره‌ای جز خرید توافقی ندارد.

انتهای پیام/

ضرورت ممنوعیت واردات کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار