رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرایط مزارع گندم کشور مطلوب است/تولیدگندم به ۱۳.۵ میلیون تن خواهد رسید

ایمانی گفت:با توجه به بارش‌های مناسب، رعایت اصول فنی و مشارکت کشاورزان مزارع گندم از شرایط مطلوبی برخوردار است.

شرایط مزارع گندم کشور مطلوب است/تولیدگندم به ۱۳.۵ میلیون تن خواهد رسیدعلیقلی ایمانی رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کشت گندم به پایان رسیده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم به حدود ۶ میلیون هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های مناسب، رعایت اصول فنی و مشارکت کشاورزان مزارع گندم از شرایط مطلوبی برخوردار است.

ایمانی ادامه داد: با توجه به آنکه زراعت گندم تحت تاثیر حوادث غیر مترقبه سیل، زلزله و... است، از این رو نمی‌توان برآورد دقیقی  راجع به میزان تولید گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ داشت.


بیشتر بخوانید: ضرورت پرداخت حق قانونی کشاورزان/ نرخ واقعی خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۹۲۰ تومان


به گفته این مقام مسئول، با توجه به وضعیت کنونی مزارع گندم پیش بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی در بحث تولید پیش نیاید، میزان تولید گندم به ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: در شرایط کنونی تحریم که قطع وابستگی به خارج از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه تولیدکنندگان آن طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، در حالیکه اگر تولیدکننده نباشد، تولیدی نداریم.

ایمانی از افزایش سرسام آور قیمت سموم خبر داد و گفت: با توجه به آنکه کشاورزان در بحث مبارزه با بیماری‌ها نیاز به سموم و آفت کش‌ها دارند، از این رو مسئولان ذی ربط باید نظارت دقیقی بر بازار داشته باشند تا قیمت سموم بی رویه در بازار افزایش نیابد که کشاورزان را در تامین با مشکلاتی روبرو کند.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران در پایان تصریح کرد: اگرچه قانون حمایت از کشاورزان خسارت دیده در مجلس مصوب شده است، اما از سوی مسئولان ذی ربط اجرا نمی‌شود در حالیکه برای استمرار بی نیازی به واردات گندم و تامین نان مورد نیاز از منابع داخلی باید حمایت از کشاورز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نیازی به واردات گندم نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار