در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دلسردی سازمان‌های مردم نهاد از غیبت رئیس جمهور در مراسم مشارکت‌های مردمی

سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها به خاطر غیبت رئیس جمهور در مراسم مشارکت‌های اجتماعی، از تداوم فعالیتشان دلسرد و ناامید شده‌اند.

منوچهر لطفی دبیر کل شبکه سمن‌های میراثی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از دلسردی سازمان‌های مردم نهاد به دنبال غیبت رئیس جمهور از گردهمایی انجمن‌های مردم‌نهاد که در روز دهم بهمن ماه در سالن وزارت کشور برگزار شد، خبر داد و اظهار کرد: وزارت کشور از بیش از ۲۰۰۰ نماینده سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور دعوت کرد که در مراسم مشارکت‌های اجتماعی که توسط معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور برگزار شد، حضور پیدا کنند و ما نیز از بابت تلاش این معاونت برای برگزاری گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد تشکر می‌کنیم. البته از نبود برنامه‌ریزی درست انتقاد داریم، زیرا قرار بود که این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار شود، اما متأسفانه اگرچه نمایندگان سمن‌ها در مراسم حضور داشتند، اما رئیس جمهور به دلایلی که ما تصور می‌کنیم تداخل برنامه‌ها بوده در مراسم حضور نداشتند و این امر موجب دلسردی و ناامیدی سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شد. به صورتی که اکثر آن‌ها غیبت رئیس جمهور را به نوعی توهین به خودشان تلقی کردند و خواستار صدور بیانیه شدند، اما من در خصوص صدور بیانیه از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد میراثی تا به امروز دست نگه داشتم؛ البته ممکن است در روز‌های آینده تصمیم خود را تغییر بدهم.

وی افزود: انتظار ما از وزارت کشور این بود که اگرچه رئیس جمهور در مراسم حضور نداشت، اما رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان محیط زیست، وزیر بهداشت و وزیر راه باید در مراسم حاضر می‌شدند و سخنان نمایندگان سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را می‌شنیدند. این در صورتی است که فقط وزیر کشور و معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس جمهور در مراسم مشارکت‌های اجتماعی حضور داشتند.

دبیر کل شبکه سمن‌های میراثی استان تهران در پایان از روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری خواست پاسخگوی سؤال سمن‌ها باشند و بگویند رئیس جمهور به چه دلیل در مراسم مشارکت‌های اجتماعی حضور نداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سمن ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.