یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت دام زنده گوسفندی به ۲۶ هزار تومان می‌رسد

پوریان گفت: با ورود دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز پیش بینی می‌شود که قیمت دام زنده داخلی به نرخ ۲۶ هزار تومان برسد.

قیمت دام زنده گوسفندی به ۲۶ هزار تومان می‌رسدمنصور پوریان رئیس تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۶۰ تا ۶۵ هزار در عمده فروشی‌ها و نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود.

وی سودجویی دلالان و عوامل واسطه را دلیل اصلی اختلاف چشمگیر قیمت از عمده فروشی تا خرده فروشی مطرح کرد و افزود: با ورود دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز انتظار می‌رود که در روز‌های آتی شاهد کاهش قیمت و ثبات در بازار باشیم.

پوریان با اشاره به اینکه روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم از اوراسیا و آسیای میانه وارد کشور  می‌شود، بیان کرد: پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز در نظر دارد که میزان واردات را در ایام پایانی سال افزایش دهد تا از تنش قیمت در بازار داخل کاسته شود.


بیشتر بخوانید: مردم در خرید محصولات پروتئینی تعجیل نکنند/ مشکل ترخیص نهاده‌های دامی تا حدی مرتفع شد


رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور نرخ مصوب هر کیلو گوشت گوساله منجمد برزیلی را ۲۹ هزار، گوشت گرم گوساله را ۴۰ هزار و گوشت منجمد گوسفندی را ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته وی، با توجه برنامه‌های پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی برای واردات دام زنده و گوشت قرمز بعید است که نوسان خاصی در بازار در ایام پایانی سال اتفاق بیفتد.

پوریان نرخ کنونی هر کیلو دام زنده درب دامداری را ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با واردات دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز انتظار می‌رود که نرخ دام زنده به قیمت مدنظر وزیر جهاد کشاورزی که همان ۲۶ هزار تومان است، برسد.

وی با اشاره به اینکه اکثر آحاد جامعه قدرت خرید گوشت داخلی با نرخ‌های فعلی را ندارند، بیان کرد: در شرایط کنونی عموم مردم به سبب اختلاف چشمگیر قیمت گوشت داخلی با وارداتی به سمت و سوی گوشت‌های وارداتی سوق یافته اند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با انتقاد از این مسئله که خرید گوشت از سوی خانوار‌ها بیش از حد نرمال است، تصریح کرد: با توجه به آنکه کمبودی در توزیع گوشت قرمز در بازار وجود ندارد، اما برخی اخبار منتشره کذب در فضای مجازی مبنی بر قحطی گوشت قرمز موجب شده است تا خانوار‌ها برای خرید گوشت وارداتی با نرخ مصوب ساعت‌ها در صف‌های طولانی بایستند.

انتهای پیام/

سودجویی دلالان  عامل اصلی اختلاف چشمگیر قیمت از عمده فروشی تا خرده فروشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افضلی
۲۳:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
پس چرا بعد از چهل روز ، ارزون که نشد گرون هم شد
تا وجود مسولان اینچنینی کشور اینچنینی هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
نمی دونم چرا مرگ موش وارد نمیکنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۰:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور نرخ مصوب هر کیلو گوشت گوساله منجمد برزیلی را ۲۹ هزار، گوشت گرم گوساله را ۴۰ هزار و گوشت منجمد گوسفندی را ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد.
اگر دیدی سلام ما رو هم بهش برسون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سبد خانوار ما کلا خالی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مسوولین محترم تاحالاهمیشه راست فرموده اندشمادیده ایددرست نفرموده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۹:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
گوشت با دلار4200 وارد با دلار 12000 صادر میشود کی میتونه کنترل کنه
اگر دولت دخالت نکنه بهتره گران شدنش به کمبود نیست به این هست که دام زنده قیمتش 5 دلار هست با دلار 12هت میشه 60هت نه 26 هت بنابراین این وسط دام دار ضرر ویک عده سود می برند گوشت کیلویی 100هت بهتر از این از دست دادن دلار کشور هستش
Germany
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا ازتون نگذره ما که کاری نمیتونیم بکنیم.قشر ضعیفو حسرت یک کیلو گوشت سر سفرهاشون گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
پس چرا همه جا گوشت منجمد گوساله رو کیلویی 33 هزار تومن
ما از چند جا در تره بار خریدیم همین قیمت بوده لطفا بیشتر نظارت کنید 29 کجا 33 کجا
آخرین اخبار