۱۰ گروهی که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند+ اینفوگرافی

افرادی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند و یا سابقه خانوادگی سرطان در آنها وجود دارد،‌ بیشتر در معرضه ابتلا به بیماری سرطان پوست هستند.

//////به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، سرطان پوست بیماری شایع است که در ۸۰ درصد موارد قابل تشخیص است،‌ در این بین با رعایت برخی موارد ساده مانند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، پوشیدن لباس مناسب و قرار نگرفتن در جلوی اشعه نور مستقیم خورشید می‌توان از این عارضه جلوگیری کرد.
اگر افراد تغییراتی به طور ناگهانی بر روی پوست  و حتی خال‌های بدن‌شان دیده‌اند باید برای بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنند تا قبل از حاد شدن بیماری و سرطانی شدن پوست نسبت به درمان این عارضه اقدام کنند.

در حالت کلی وجود هر خالی نشان دهنده سرطان‌زا بودن آن نیست و یک خال ممکن است به دلیل برجستگی زخم ایجاد شده و باعث ایجاد خارش در آن محل باشد، اما در این بین مبتلایان به سندرم خال غیر‌عادی تا ۶۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض سرطان پوست قرار خواهند داشت.

همچنین افرادی که سابقه بیماری سوختگی پوست بر اثر نور خورشید را دارند و یا محل زندگی آن‌ها در مناطق بلند و با آب و هوای گرم و آفتابی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند.

در موارد دیگر اشخاصی که از نظر ارثی ابتلا به سرطان پوست دارند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار خواهند داشت.

در نهایت افرادی که از بیماری خود‌ایمنی رنج می‌برند و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است ابتلا به سرطان پوست در آن‌ها بیشتر از دیگران است.

//////
انتهای پیام/

عوارض تابش نور مستقیم خورشید بر پوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار