رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از تولید ۱۵ محصول شیمیایی دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: ۱۵ ماده مختلف شیمیایی که برخی از آن‌ها جزء مواد تحریمی هستند در یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک تولید می‌شود که از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

  حسن حیدری در خصوص فعالیت شرکت دانش بنیان اظهار داشت: مواد تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک، برای ساخت انواع مواد شیمیایی، هسته‌ای، قطعه‌سازی و سایر حوزه‌های صنعت استفاده می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از رایزنی با کشور کانادا جهت صادرات یکی از محصولات شرکت به این کشور خبر داد و گفت: پودر «بارم تیتانات» که از جمله موادی است که در این شرکت  تولید می‌شود و از آن در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی، بهداشتی و سایر حوزه‌های صنعت استفاده می‌شود و قیمت تمام شده آن یک دهم قیمت مشابه آمریکایی است، مورد توجه یک شرکت کانادایی قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه رویکرد اصلی این شرکت، تولید مواد شیمیایی دانش‌بنیان جهت صنایع مختلف استان و کشور است، اظهار کرد: هم اکنون با احداث این شرکت برای شش نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و امید است با توسعه شرکت این میزان افزایش یابد. وی ادامه داد: مواد اولیه تمامی محصولات تولیدی نیز توسط خود شرکت تولید شده تا بدین وسیله از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان از کروزه‌های نیکلی، پلاتینی، زیر کنیایی و پودر‌هایی مانند آلمینا، باریم ایگزا فلورید، باریم تیتانات و باریم هگزافلوراید به عنوان مواد تولیدی در این شرکت نام برد و تصریح کرد: از کروزه‌های نیکلی در صنایع شیمیایی؛ از کروزه‌های پلاتینی در صنایع پتروشیمی و آزمایشگاهی؛ از کروزه‌های زیرکنیایی در صنایع پیشرفته و محصولات نسوز و ازپودر‌های زیرکنیا در صنایع مختلف از جمله سنسور‌های اکسیژن، سنسورهای گازی و خودکاتالیزور و غلاف شیمیایی در نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شود.

حسن حیدری افزود: شرکت آذین پودر از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵ با هدف تولید برخی از پودر‌های سرامیکی مورد نیاز صنعت کشور در پارک مسقر شد. تولیدات این شرکت در زمینه پودر‌هایی با تکنولوژی بالا از قبیل: زیرکونیا و مشتقات آن است. زیرکونیای تولیدی این شرکت توسط هیأت بازرسی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید قرار گرفته و محصولات کروزه نیز دارای مجوز ثبت اختراع از سازمان ثبت مالکیت فکری است.

 

انتهای پیام/ی

 

تولید محصولات دانش بنیان

برچسب ها: اخبار علمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.