علائم حمله قلبی در خانم‌ها که از آنها بی‌خبرید+ راهکارهای پیشگیری و درمان

برخلاف باور عموم علائم حمله قلبی در خانم‌ها با آقایان متفاوت است و با مشاهده این علائمی باید فوری به پزشک مراجعه کنید.

علائم حمله قلبی در خانم‌ها که از آنها بی‌خبرید+ راهکارهای پیشگیری و درمان بیماری قلبیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته استاد جراحی قلب و عروق در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، در زنان نسبت به مردان بیشتر این احتمال وجود دارد که علائم غیر معمول آتیپیک (حمله قلبی) بروز کند.

علائم حمله قلبی در خانم‌ها

علائم حمله قلبی در خانم‌ها می تواند به صورت سرگیجه، سوزش در قسمت فوقانی شکم و سینه ، خستگی، درد معده، تنگی تنفس و حتی تهوع بروز کند ‌و متاسفانه بسیاری از علائم حمله قلبی در خانم‌ها بی خبرند و در مواردی که پیش از آن فرد گرفتار حمله قلبی نشده باشد، این موضوع خطرناک است و خانم‌ها در صورت مشاهده این علائم باید با اورژانس تماس بگیرند یا به پزشک مراجعه کنند.

علائم معمول حمله قلبی در مردان ممکن است به صورت درد قفسه سینه، تنگی نفس یا فشار در ناحیه قفسه سینه باشد و این درد به بازوها، پشت، فک و گردن انتشار پیدا کند.

برخی زنان نیز در حمله قلبی علائمی چون تنگی نفس، سرگیجه یا سرگیجه یا درد مبهم در قسمت فوقانی شک، بازو یا گردن تجربه می کنند و به اعتقاد متخصصان، زنان ممکن است علائم حمله قلبی متفاوتی داشته باشند.

مسدود شدن عروق کرونر باعث ایجاد حمله قلبی می شود و در زنان برخلاف مردان که عروق کرونر اصلی مسدود می‌شوند، انسداد ممکن است در شريان های كرونر كوچك رخ دهد.

سن نقش مهمی در حمله قلبی در زنان دارد و میانگین سنی زنان مبتلا به بیماری‌های قلبی ١٠ سال بعد بالاتر از مردان است و از آنجائیکه زنان در هنگام بیماری قلبی عموما مسن‌تر هستند، ممکن است علائم بیماری و حمله قلبی را نادیده بگیرند، زیرا اغلب زنان علائم را به بیماری‌های دیگر ناشی از پیری نسبت می دهند.

پیشگیری و درمان بیماری قلبی در زنان

بسیاری از خانم‌ها حتی زمانی که علائم بیماری یا عارضه قلبی آنها تشخیص داده می شوند، به دلیل مراقبت از فرزندان، همسران یا والدین به درمان بیماری قلبی خود و علائم حمله توجه نشان نمی‌دهند اما، تاخیر در درمان می‌تواند مرگ را رقم زند.

درمان حمله قلبی شامل استفاده از داروهای ضد التهابی است، این داروها وقتی دقیق و به طور مرتب مصرف شوند می‌توانند از حمله قلبی جلوگیری کنند.

انجمن قلب آمریکا تاکید دارد که خانم‌ها فشار خون، قند خون و میزان کلسترول خود را اندازه گیری کنند.

اگر از فشار خون، کلسترول یا قند خون بالا رنج می‌برید حتما باید این عوامل خطر جمله‌های قلبی را پایین بیاورید و در صورتی که سیگار می‌کشید آن را ترک کنید و رژیم غذایی سالم و کم چرب سرشار از میوه ها و سبزیجات داشته باشید و مصرف نمک را کم کنید.

عوامل خطر حمله قلبی

برخی عوامل خطر حمله قلبی وجود دارد که نمی‌توان آنها را تغییر داد که از جمله آن می‌توان به سن و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

اگر شما سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی دارید، باید مراقب باشید تا گرفتار حمله قلبی زودرس یا حمله قلبی در جوانی نشوید، حمله قلبی جوانی در مردان زیر ۴۵ سال و در زنان زیر ۵۵ سال اتفاق می‌افتد اما به طور کلی بیماری قلب در زنان جوان کمتر رایج است هرچند که نباید بی تفاوت بود و با ورزش، تغذیه سالم و از بروز بیماری قلبی پیشگیری کرد.

منبع:everydayhealth
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.